  • Data: 2007-08-05 12:18:37
    Temat: Re: Bezpieczenstwo serwerow WWW - szantaż ?
    Od: "ML" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kiedyś słyszałem interpretację, że przełamywanie zabezpieczeń (w przypadku
    systemu informatycznego) ma miejsce w przypadku, gdy wyraźnie widać, że
    właściciel życzy sobie aby nikt niepowołany nie uzyskał do niego dostępu, a
    mimo to, ktoś próbuje to zrobić.
    A więc np. jeśli masz formularz logowania (który nie przepuszcza dalej bez
    podania właściwych danych), to od razu widać, że właściciel strony nie chce
    wpuszczać tam nikogo obcego. W takim przypadku próby zgadnięcia loginu / hasła
    (nawet jeśli są bardzo proste do odgadnięcia), czy wykonania sztuczek typu
    'SQL injection' są już przełamywaniem zabezbieczeń.

    Zaznaczę jeszcze, że nie wiem czy to wiarygodna interpretacja, ale moim
    zdaniem brzmi to rozsądnie.