  • Data: 2007-08-05 12:49:29
    Temat: Re: Bezpieczenstwo serwerow WWW - szantaż ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05.08.2007 stern <s...@n...to> napisał/a:
    > ?wiadomy znaczenia swych s?ów i odpowiedzialno?ci przed prawem Sun, 05 Aug
    > 2007 18:51:58 +0800, Marcin Debowski zezna?(a):

    > co? mi si? ko?acze po glowie orzeczenie, ?e skobel si? liczy za
    > zabezpieczenie i kradzie? po otwarciu skobla, liczy si? za kradzie? z
    > w?amaniem. Co IMHO ma sens.

    Na wcześniej wymienionym (http://www.tinyurl.pl?HYmEIhK2) cytowane są SN z
    24 kwietnia 1958 r., IV KRN 170/58 i uchwała SN(25 czerwca 1980, VII KZP
    48/78) choć MZ autor błędnie je interpretuje kładąc nacisk na fizyczną
    istotę zabezpieczenia a MZ chodzi tam dużo bardziej o sposób manifestacji
    woli właściciela zabezpieczonego obiektu. Czyli de facto ww. orzeczenia
    sugerują MZ odpowiedzialnośc sprawcy a nie jakby chiała osoba udzielająca
    tam porady, niezaistnienie włamania.

    > a tam znalaz? informacje dla niego nieprzeznaczone.
    > Zreszt? wiedzia?, ?e naci?ni?cie klamki da mu dost?p do tych informacji,
    > ale by?o mu oboj?tne czy je dostanie czy nie, bo chcia? zobaczy? czy da
    > si? dosta? do systemu.

    Nie wiedział, co najwyżej musiał się z tym liczyć. Pytanie MZ nadal
    najbardziej istotne czy było to przełamanie czy nie, bo jeśli nie, to
    powyższe nie ma takiego znaczenia.
    Zresztą nawet idąc po lini ww. orzeczeń to dyskusyjne również w jakimś
    zakresie jest czy takie działanie jest klarownym przełamaniem
    zabezpieczenia niezgodnym z wolą właściciela bo ta wola związana jest z
    ochroną tu danych a te nie były zagrożone.

    --
    Marcin