  • 151. Data: 2021-03-07 15:18:30
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 07.03.2021 o 14:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik Kubuś Puchatek k...@k...org ...

    > Ok, ale co do zasady w kosciele przeciez tez trzeba.

    Teoretycznie[1] tak, ale wyobrażasz sobie kulsona sprawdzającego noszenie
    maseczek w kościele?

    [1] Nie jestem pewien, czy nakaz noszenia maseczek jest legalny, nie tylko
    w kościele, ale i gdziekolwiek. Teoretycznie jest w ustawie (co do
    wcześniejszych nakazów "rozporządzeniowych" wątpliwości nie mam), ale czy
    taki nakaz może być wprowadzony taką ustawą, bez jednoczesnego
    wprowadzenia jednego ze stanów nadzwyczajnych?
    Stan epidemii wg. mnie nie wystarcza (pomijając fakt, czy są podstawy do
    jego ogłoszenia).
    Kamil

  • 152. Data: 2021-03-07 15:24:06
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :
    > Dla mnie nie ma znaczenia kto podejmuje ta decyzje.
    > Ona (ta decyzja) jest i buduje wizerunek policji.

    "buduje" jest słowem o pozytywnym znaczeniu. Tu należałoby użyć
    "rujnuje"

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 154. Data: 2021-03-07 15:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kubuś Puchatek k...@k...org ...

    > Nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że sto tysięcy w te czy we
    > wte nie ma znaczenia. Serio ktoś tak mówi (nie śledzę wszystkich
    > wypowiedzi pzedstawicieli pis-władzy)?

    On twierdzi ze poniewaz umarli tylko chwile przed momentem kiedy i tak
    by umarli to nie ma znaczenia.
    Ma tylko problem z ustaleniem tego momentu (najpierw to był rok, potem
    kilka lat) no i oczywiscie nie ma zadnych dowodów ze rzeczywiscie za
    chwile by umarli.

    > Nie zrozumiałeś mojego pytania. Jeśli na covid umarła większość z
    > tych stu tysięcy, to obostrzenia i lockdowny mają sens.

    Ale tego przeciez nikt nie wie bo lepiej działac na oslep niz badac co
    sie rzeczywiście dzieje.

    > Jeśli na cowid zmarł jeden procent z tych stu tysięcy, to wszystko
    > to co obecnie rząd wyprawia nie tylko jest bez sensu, ale i
    > szkodliwe, a rządzący upierają się przy swoich działaniach tylko
    > dlatego, aby "zachować twarz" i nie przyznać się do tego, że nie
    > mają racji.

    Umarło minimum 30tys na covid (tyle jest oficnalnie za 2020) ale
    korelacja czasowa mowi ze raczej ta liczba jest niedoszacowana.
    Jak mocno? Nie mam pojecia.

    > Dodatkowo jeśli zachodzi ten drugi przypadek, to
    > wzrasta szansa na to, że umrę wcześniej (to moje _kiedy_)
    > czekając w karetce z zawałem, wylewem, czy inną cholerą, bo z
    > powodu covidopaniki nie mogę dostać się do lekarza. Dlatego padło
    > moje pytanie ile z tych stu tysięcy to pandemia (czyt. COVID), a
    > ile to sposób radzenia (albo i nie radzenia) sobie z nią.

    Pomimo covid paniki do konca wrzesnia ludzie nie umierali przed
    przyjazdem karetki.
    Zaczeli umierac kiedy nikt sie nie wyrabiał z niczym i wszyscy byli
    zaskonczeni ze nagle w czasie pandemii ludzie choruja.

    Czy obostrzenia sa słuszne? Zeby odpowiedziec na to pytanie, trzeba sie
    zastanowic dlaczego w UE mamy razem z Bułgaria najwiecej nadmiarowych
    zgonów i moze zobaczyc jak z pandemia radza sobie inni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 153. Data: 2021-03-07 15:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Stanę tutaj w roli advocatus diaboli.
    > Może dlatego, że rak, nadciśnienie, choroby serca nie zabijają od
    > razu? Ktoś odpuścił sobie[1] badania/wizyty u lekarza w
    > kwietni/maju/czerwcu, choroba miała czas się rozwinąć i zmarł w
    > listopadze? A w międzyczasie bezobjawowo,tak jak ja[2], przeszedł
    > covida.
    >
    > [1] albo się nie mógł dostać; jak przez telefon zbadać, czy miało
    > się mikrowylew, albo to co braliśmy za zgagę to w rzeczywistości
    > mikrozawał serca?
    > [2] stawiam na 95%, bo pewności nie mam, że jestem już "po

    Moim zdaniem korelacja czasowa jest zbyt duza.

    Poza tym słuzba zdrowia wcale nie jest az tak zamknieta (moze poza
    pierwszymi miesiacami pandemii)
    To raczej ludzie boja sie słuzby zdrowia i dlatego jej unikaja.
    Kto jest temu winny? Kto odpowiada za polityke informacyjna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 155. Data: 2021-03-07 17:57:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.03.2021 o 14:59, Budzik pisze:

    > Dokładnie.
    > W ten sposób mozna rznac głupa w nieskonczonosc.
    > Tamto legitymowanie było nielegalne ale to, chociaz jest identyczne,
    > przeciez jeszcze nie wiadomo czy jest nielegalne.
    > Bomba ;-DDD

    Poszukaj takiego wyroku - jednego - a podyskutujemy. Znajdź wyrok
    stwierdzający nielegalność legitymowania z tego powodu, ze ostatecznie
    sąd uniewinnił legitymowanego. Bo nie chce mi się przepychać na głupotę.

    --
    Robert Tomasik

  • 156. Data: 2021-03-07 18:00:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :
> [...]
    > zastanowic dlaczego w UE mamy razem z Bułgaria najwiecej nadmiarowych
    > zgonów i moze zobaczyc jak z pandemia radza sobie inni.

    Pytanie zasadnicze: jak przypadek ciężkiego zachorowania na Covid
    wpłynął na śmiertelność? Bo ze współistniejącymi chorobami,
    nieleczonymi z powodu zablokowania służby zdrowia, można umrzeć i na
    grypę. I na co umiera osoba z zawałem, u której stwierdzono C-19?
    Nie leczymy tych "współistniejących" chorób, więc jak można się
    dziwić że jest większa śmiertelność z powodu kolejnej?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 157. Data: 2021-03-07 18:26:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

> [...]
    > C-19? Nie leczymy tych "współistniejących" chorób, więc jak można
    > się dziwić że jest większa śmiertelność z powodu kolejnej?

    Mozna umrzeć na wszystko. Nie ma to dla mnie wiekszego znaczenia,
    zwłaszcza ze statystyki "powodów zgonów" z 2020 sa zapewne
    bajkopisarstwem.
    Faktem jest jednak to ze u nas umiera wiecej osób niz w innych krajach.
    Ba, sa kraje gdzie w 2020 umarło mniej niz w 2019, w innych były
    przyrosty ale nie takie jak u nas.
    A u nas nagle rekordy ilosci zgonów, przyrost w zaleznosci jak sie
    liczy od 17-24%.

    To oczywiście nie jest prawda ze nie leczymy innych chorów. Leczymy,
    tyle ze ludzie boja sie chodzic do lekarzy.
    Dostep jest zapewne utrudniony (zwłaszcza był w okresie marzec -
    czerwiec) ale potem wszystko sie sukcesywnie otwierało.
    No ale od pazdziernika "nagle" zaczeło chorowac po 30tys osób dziennie
    i słuzba zdrowia "padła".

    Nie ma w tym nic dziwnego ze padła skoro była nieprzygotowana, dziwne
    jest tylko to ze szpitale tymczasowe, covidowe, zaczeto szykowac w
    pazdzierniku a nie w czerwcu.
    Poznanski szpital otwarto na pol gwizdka w połowie grudnia.

    Czy zatem była szansa zeby to sie skonczyło inaczej?

    Pamietasz karetki jezdzace od szpitala do szpitala w pazdzierniku zeby
    znaleźć miejsce dla chorego? Myslisz ze tych karetek nie brakowało dla
    innych chorych?

    To troche tak jak z policją która zajmuje sie ochranianiem pokojowych
    manifestacji, chodeniem za babcia Krysia i innymi dziwnymi zadaniami.
    I jakos tak przypadkiem nagle na potege zaczeły np ginac katalizatory.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 158. Data: 2021-03-07 18:26:41
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-07 o 18:00, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Nie leczymy tych "współistniejących" chorób, więc jak można się dziwić
    > że jest większa śmiertelność z powodu kolejnej?

    Teraz to każdy kto zachoruje i przyjedzie Pogotowie, to od razu mówią: C-19!
    Tak podbijają statystyki.

    Komuś rozlał się wyrostek robaczkowy. Ci lekarze z Pogotowia
    powiedzieli, że on ma covid. Zabrali go do szpitala i tak w sumie to nie
    wiadomo co mu tam robili. Przez telefon powiedzieli rodzinie, że miał 2
    operacje i leży na OIOM-ie pod respiratorem. Za parę dni umarł.

    --
    animka

  • 159. Data: 2021-03-07 19:28:58
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Budzik napisał(a):

> [...]
    > tak do konca wrzesnia, a ludzie masowo zaczeli umierac w pazdzierniku,
    > dokładnie wtedy kiedy wyskoczyła do gory liczba chorych na covid?

    Nie che mi się szukać/powtarzać piąty raz każdemu osobno.
    Ogólnie przepowiednie lekarzy z początku 2020 roku się sprawdziły,
    ostrzegali że odłożenie planowanych zabiegów = bomba z opóźnionym zapłonem.
    Sam se poszukaj.

    > ludzie masowo zaczeli umierac w pazdzierniku,

    Kumulacja kilku czynników, po 1 liczba zgonów na jesieni zwykle jest najwyższa,
    po 2 wyłączono służbą zdrowia, po 3 miałeś masowe tuptanie i protesty.

  • 160. Data: 2021-03-07 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Astralny Rębajło a...@g...com ...

> [...]
    >
    > Kumulacja kilku czynników, po 1 liczba zgonów na jesieni zwykle
    > jest najwyższa, po 2 wyłączono służbą zdrowia, po 3 miałeś masowe

    Czyli jednak jestes debilem, skoro pazdziernikowe zgony tłumaczysz
    listopadowymi protestami. ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.