  • 1. Data: 2006-10-14 04:26:11
    Temat: Aster wyłącza net za nie wiadomo co!
    Od: "Claude Haux" <c...@o...pl>

    Dosałem od Aster list następującej treści:

    Logi systemowe:
    FLOW TCO: DATE:2006-09-06 21:30:11->21:30:14 SRC[0]:82.210.156.225/1511
    DST[0]:xxx.xxx.xxx.xxx:135 NH:212.76.35.113 LEN:128 PKTS:2 TOS:0

    Treść zgłoszenia:

    Unwanted portscan from your network. My timezone is GMT 0.
    This as an automated message, please reply to X@Y for more info.

    Snip from log:

    Jul 3 07:07:48 pixblade1 %FWSM-4-106023: Deny tcp src ytra:66.43.214.11/1663
    dst milli:193.4.1.64/1433 by access-group "ytra-inn"
    Jul 3 07:07:48 pixblade1 %FWSM-4-106023: Deny tcp src ytra:66.43.214.11/1664
    dst milli:193.4.1.65/1433 by access-group "ytra-inn"
    Jul 3 07:07:48 pixblade1 %FWSM-4-106023: Deny tcp src ytra:66.43.214.11/1662
    dst milli:193.4.1.63/1433 by access-group "ytra-inn"
    Jul 3 07:07:48 pixblade1 %FWSM-4-106023: Deny tcp src ytra:66.43.214.11/1661
    dst milli:193.4.1.62/1433 by access-group "ytra-inn"
    (...) i tak dalej.

    No i wyłączyli mi sieć raz na jeden dzień, a innym razem na tydzień. Ja tego nie
    rozumiem. Dodatkowo każą sobie płacić za ponowne włączenie do sieci. To jakieś
    żarty.

  • 2. Data: 2006-10-14 05:30:04
    Temat: Re: Aster wyłącza net za nie wiadomo co!
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Claude Haux napsal(a):
    > Unwanted portscan from your network. My timezone is GMT 0.
    > This as an automated message, please reply to X@Y for more info.

    Albo Ty albo ktos na Twoim komputerze skanuje porty komputerow innych
    uzytkownikow w poszukiwaniu otwartych portow/uslug. Taka czynnosc jest
    uwazana za atak i administratorzy slusznie chronia innych uzytkownikow.
    Tez jest mozliwosc, ze masz na swoim komputerze jakis malware (zlosliwe
    oprogramowanie), ktore w ten sposob dziala bez Twojej wiedzy.

    Zainstaluj program antywirusowy, antyspyware itp. lub popros jakiegos
    kolege, ktory sie na tym zna. Albo zadzwon do swojego providera i popros
    go o to samo (taka usluga bywa w wiekszosci platna, ale cena nie jest
    wygorowana). Sam musisz zadbac, zeby Twoj komputer nie byl zrodlem ataku
    na innych uzytkownikow. O ile sie na tyle na komputerach nie znasz, to
    musisz kogos poprosic (ew. zaplacic za jego czas i wysilek).

    Ludek

  • 3. Data: 2006-10-14 07:07:47
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Ludek Vasta <q...@x...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Tez jest mozliwosc, ze masz na swoim komputerze jakis malware (zlosliwe
    > oprogramowanie), ktore w ten sposob dziala bez Twojej wiedzy.

    Skanowanie portów samo w sobie przeszkadza tylko niektórym paranoicznym
    adminom. Natomiast bardziej boli masowe skanowanie całego Internetu, które
    zapycha lokalną sieć. Być może faktycznie gość ma wirusa/trojana, który
    uaktywnia się co jakiś czas waląc tonami pakietów i za to go wyłączają.

    Tylko na miejscu operatora wytłumaczyłbym dlaczego wyłączają...

    P.

  • 4. Data: 2006-10-14 14:15:03
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Paszczak napisał(a):

    > Skanowanie portów samo w sobie przeszkadza tylko niektórym paranoicznym
    > adminom.

    To jest zarodek "the neverending story" pt. "Czy pukanie do drzwi to
    włam?" :D

    > Natomiast bardziej boli masowe skanowanie całego Internetu, które
    > zapycha lokalną sieć. Być może faktycznie gość ma wirusa/trojana, który
    > uaktywnia się co jakiś czas waląc tonami pakietów i za to go wyłączają.

    Odpowiedzią jest/powinien byc regulamin usług. Dostawca powinien
    zdefiniować czym takie skanowanie jest. Oczywiscie, ze nie da sie
    przewidziec wszystkiego i chyba regulamin Astera powoluje sie nawet na
    netykiete. Natomiast wysylanie fragmentow logow do klienta zakrawa na
    czyjas zlosliwosc :D

    > Tylko na miejscu operatora wytłumaczyłbym dlaczego wyłączają...

    Otoz to. Ale skanowanie portow NIE JEST nielegalne - flame start ;)

  • 5. Data: 2006-10-14 18:17:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ludek Vasta wrote:

    > Albo Ty albo ktos na Twoim komputerze skanuje porty komputerow innych

    Well?

    > uzytkownikow w poszukiwaniu otwartych portow/uslug. Taka czynnosc jest
    > uwazana za atak i administratorzy slusznie chronia innych uzytkownikow.

    Bzdura. Skan portów to normalna czynność. Co innego agresywny skan
    portów, czyli atak typu DOS, ale zwykłe sprawdzenie, czy dany adres ma
    jakieś otwarte porty...

    Astercipy to jacyś idioci.

  • 6. Data: 2006-10-15 17:57:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Bzdura. Skan portów to normalna czynność. Co innego agresywny skan
    > portów, czyli atak typu DOS, ale zwykłe sprawdzenie, czy dany adres ma
    > jakieś otwarte porty...
    > Astercipy to jacyś idioci.
    Potwierdzam.
    Mialem od nich internet, dosc krotko, bo w ciagu 2 miesiecy przez ~3
    tygodnie internetu nie mialem - z powodu odlaczania na kilka dni "za
    skanowanie portow" - gdzie skanowanie faktycznie odbywalo sie regularnie
    - bo lubie sobie sprawdzic co jakis czas co zyje na _moich_ serwerach
    (ktore stoja po calej polsce rozstawione) i czy sa bezpieczne. Wiec
    sobie sprawdzam, mam chyba jeszcze takie prawo. Astercipy mialy inne
    zdanie, wiec ich pogonilem. Niestety zostal mi telepies tylko...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2006-10-15 18:09:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BartekK napisał(a):

> [...]
    > sobie sprawdzam, mam chyba jeszcze takie prawo. Astercipy mialy inne
    > zdanie, wiec ich pogonilem. Niestety zostal mi telepies tylko...

    Z technicznego punktu widzenia jest to dziwny sposób sprawdzania stanu
    serwerów ;-) Ale, jeśli rzeczywiście są to Twoje serwery i nikt nie
    składał na Ciebie skargi, śmierdzi mi to naruszeniem tajemnicy
    telekomunikacyjnej.

    M.

  • 8. Data: 2006-10-15 20:48:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > serwerów ;-) Ale, jeśli rzeczywiście są to Twoje serwery i nikt nie
    > składał na Ciebie skargi, śmierdzi mi to naruszeniem tajemnicy
    Nie wiem czy dziwny sposob, ale latwiej mi bylo zrobic skrypcik ktory mi
    sprawdza nmapem moje serwerki - i porownuje wyniki z "zalorzonymi" a jak
    cos nie gra to sms do mnie - dzieki temu widze czy dany port (usluga)
    odpowiada czy nie - nie raz zdarzylo mi sie (z dziwnych powodow) ze np
    ping jest ok, serwer dziala, a np bind albo apacz padl. Restart czesto
    pomaga... Ale wole wiedziec o tym wczesniej, niz zaczna dzwonic klienci,
    wiec wole zeby automat o tym krzyczal niz czlowiek ;) No ale to juz malo
    prawna tematyka, wiec eot.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2006-10-16 06:16:25
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 15 Oct 2006 22:48:22 +0200,
    BartekK <s...@d...org> screamed:
> [...]
    > pomaga... Ale wole wiedziec o tym wczesniej, niz zaczna dzwonic klienci,
    > wiec wole zeby automat o tym krzyczal niz czlowiek ;) No ale to juz malo

    Jest to istotnie dziwny sposób sprawdzania stanu serwerów.
    Kolokwialnie rzecz ujmując - robisz to od dupy strony.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 08:19:52 user up 11131 days, 20:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Multitasking: Screwing up several things at once...

  • 10. Data: 2006-10-16 20:01:06
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Sun, 15 Oct 2006 22:48:22 +0200,
    > BartekK <s...@d...org> screamed:
    >>

    > Jest to istotnie dziwny sposób sprawdzania stanu serwerów.
    > Kolokwialnie rzecz ujmując - robisz to od dupy strony.

    No dobra, moze i od dupy strony - ale mam chyba takie prawo ? (choc
    pewnie niedlugo w naszym panstwie wszelkie dzialania oddupystrony
    zostana zakazane i beda ostro scignane z urzedu ;) )

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173