    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aster wyłącza net za nie wiadomo co!
    Date: Sun, 15 Oct 2006 22:48:22 +0200

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Z technicznego punktu widzenia jest to dziwny sposób sprawdzania stanu
    > serwerów ;-) Ale, jeśli rzeczywiście są to Twoje serwery i nikt nie
    > składał na Ciebie skargi, śmierdzi mi to naruszeniem tajemnicy
    > telekomunikacyjnej.
    Nie wiem czy dziwny sposob, ale latwiej mi bylo zrobic skrypcik ktory mi
    sprawdza nmapem moje serwerki - i porownuje wyniki z "zalorzonymi" a jak
    cos nie gra to sms do mnie - dzieki temu widze czy dany port (usluga)
    odpowiada czy nie - nie raz zdarzylo mi sie (z dziwnych powodow) ze np
    ping jest ok, serwer dziala, a np bind albo apacz padl. Restart czesto
    pomaga... Ale wole wiedziec o tym wczesniej, niz zaczna dzwonic klienci,
    wiec wole zeby automat o tym krzyczal niz czlowiek ;) No ale to juz malo
    prawna tematyka, wiec eot.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173