  • 1. Data: 2006-10-14 06:38:46
    Temat: Orzecznictwo ZUS
    Od: "SeReK" <wojciechsowizdzal(kasuj_to)@interia.pl>

    Witam, może to nie ta grupa ale chciałbym się dowiedzieć ile wg tabeli ZUS-u
    procent uszczerbku na zdrowiu można dostać za złamanie mostka z
    przemieszczeniem.
    Wydaje mi się że ZUS mi zaniżył uszczerbek conajmniej o połowę.
    Jakie są najlepsze sposoby odwołanai od decyzji ZUS-u?

  • 2. Data: 2006-10-14 13:46:59
    Temat: Re: Orzecznictwo ZUS
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Witam, może to nie ta grupa ale chciałbym się dowiedzieć ile wg tabeli
    > ZUS-u
    > procent uszczerbku na zdrowiu można dostać za złamanie mostka z
    > przemieszczeniem.

    Vide ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 18 grudnia
    2002 r. (Dz.U.2002.234.1974) w sprawie szczegółowych zasad orzekania o
    stałym lub długotrwałym uszczerbku na zdrowiu, trybu postępowania przy
    ustalaniu tego uszczerbku oraz postępowania o wypłatę jednorazowego
    odszkodowania.

    > Wydaje mi się że ZUS mi zaniżył uszczerbek conajmniej o połowę.
    > Jakie są najlepsze sposoby odwołanai od decyzji ZUS-u?

    Takie, jak masz w pouczeniu na decyzji. Odwołanie jest wolne od opłat w I
    instancji. Nawet w razie przegranej nic nie tracisz, a sąd z urzędu zapewne
    skieruje Cię na badania, gdzie biegli ponownie ustalą Twój uszczerbek.

    Marcin.