  • 1. Data: 2002-11-07 00:02:11
    Temat: Aplikant radcowski odpowie na pytania
    Od: "Aplikant radcowski" <a...@w...pl>

    Witam!

    Jestem aplikantem radcowskim.
    Na codzień pracuję w jednej z wrocławskich kancelarii. Jak większość
    aplikantów nie zarabiam kroci;-)
    Z tego powodu, jak również z chęci robienia czegoś więcej niż wpisywanie
    adresów i kwot w pozwach na formularzu, jestem gotowy udzielać porad
    prawnych.
    Wyobrażam to sobie następująco:
    Każdy chętny przesyłam mi na adres a...@w...pl opis swojego problemu. Ja
    po zapoznaniu się z materiałem decyduję się na zajecie sie sparwa.
    Przygotowuje opinie, a w miare potrzeb kontaktuje sie ze zleceniodawca via
    e-mail lub telefon w sprawie szczegolow. Na koniec wysylam gotowa opinie
    prawna za zaliczeniem pocztowym. Taka forma da mi szansę na ciekawe zajęcie
    a Panstwu na prawie darmowe rozwiazanie sprawy. Koszt jednej opinii zawierac
    sie bedzie zawsze w granicach od 20 do 99 zl- w zaleznosci od komplikacji
    sprawy. W cenie zawarte sa rowniez odpowiedzi na ewentualne pozniejsze
    pytania.

    Prace magisterska, oceniona na 5, pisalem na temat spolek z o.o. Od 2 roku
    studiow pracuje w windykacji. Studia skonczylem ze srednia ocen 4,8.
    Studiowalem prawo stacjonarne na UWr. Specjalizuje sie w sprawach
    gospodarczych. W gre nie wchodza sprawy karne.

    Pozdrawiam i czekam na listy:)

    Marek Dabrowski

  • 2. Data: 2002-11-07 11:59:19
    Temat: Re: Aplikant radcowski odpowie na pytania
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Aplikant radcowski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z tego powodu, jak również z chęci robienia czegoś więcej niż wpisywanie
    > adresów i kwot w pozwach na formularzu, jestem gotowy udzielać porad
    hmmmm
    etyka zawodowa, tak...........

  • 3. Data: 2002-11-07 14:41:30
    Od: "Ways" <w...@N...gazeta.pl>

    Aplikant radcowski <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Marek Dabrowski
    >
    > zastanawiam się czy już teraz powiadomić Okręgową Izbę Radców Prawnych czy
    wsztrzymać się po długim wekendzie ...

  • 4. Data: 2002-11-07 15:58:46
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > Z tego powodu, jak również z chęci robienia czegoś więcej niż wpisywanie
    > adresów i kwot w pozwach na formularzu, jestem gotowy udzielać porad

    Pomijając już nawet kwestie etyki zawodowej radców prawnych o których inni
    wspomnieli wcześniej, mam nadzieję, że kolega Aplikant jest świadom istnienia
    ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną... no i oczywiście aspektów
    podatkowych takiej "działalności".

    Ciacho

  • 5. Data: 2002-11-07 23:08:43
    Temat: OT: Aplikant radcowski odpowie na pytania
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Nov 2002, Ways wrote:

    >+ Aplikant radcowski <a...@w...pl> napisał(a):
    [...25 linijek tekstu..]
    >+ zastanawiam się czy już teraz powiadomić Okręgową Izbę Radców Prawnych
    >+ czy wsztrzymać się po długim wekendzie ...

    ...a ja pomijając tą kwestię zastanawiam się jak ci dać znać
    że lepiej czyta się komentarze z przyciętym cytatem ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-08 08:00:14
    Od: "Paweł z Wałbrzycha" <p...@o...pl>

> [...]
    > Studiowalem prawo stacjonarne na UWr. Specjalizuje sie w sprawach
    > gospodarczych. W gre nie wchodza sprawy karne.

    Widzisz baranku?
    Może i na studiach miałeś średnią 4,8, ale mądrości życiowej Cię tam nie
    nauczyli :P
    Beznadziejny przypadek,

    Powodzenia życzę,

    Paweł, :-)

  • 7. Data: 2002-11-08 11:38:04
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > Z tego powodu, jak również z chęci robienia czegoś więcej niż wpisywanie
    > adresów i kwot w pozwach na formularzu, jestem gotowy udzielać porad

    Już się na ten mail odezwali obrońcy moralności publicznej, etyki i
    praworządności... Ech... Niektórzy są gotowi nawet kablować w Okręgowej
    Radzie Radców Prawnych. Prosze, proszę.. Jestem ciekaw, czy osoby te, gdy
    zapomną na chwilę o "etyce" zawodu radcy prawnego, nadal będą obstawali, że
    aplikant radcowski, absolwet prawa, nie jest kometentny do udzielania porad
    prawnych. Może, pod wzgledem prawnym nie jest to sytuacja kryształowa, ale mi
    osobiście wcale nie przeszkadza taka działalność. Co do "etyki" - moim
    zdaniem osoby, które potrzebują etyki w formie prawnie wiążącej, same nie
    mają w sobie za grosz etyki. Nie jest to wypowiedź in concreto, lecz in
    abstracto.
    Niektórych pewnie kłuje w oczy, reklamowanie usług prawniczych. Ja jednak
    chciałbym wiedzieć, czym różni się dordaztwo prawne od usługi naprawy
    samochodu czy też usługi leczenia (można reklamować, a jakże).

    Ja tam życzę powodzenia w interesie i dalszej walki z systemem korporacyjnym
    w Polsce. Przyszłość należy do partaczy! (jeśli ktoś myśli, że ten termin ma
    wydźwięk pejoratywny to radzę postudiować historię rzemiosła).

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2002-11-08 11:51:59
    Od: r...@i...pl (BOHO)

> [...]
    > zapomną na chwilę o "etyce" zawodu radcy prawnego, nadal będą
    > obstawali, że aplikant radcowski, absolwet prawa, nie jest kometentny do
    <Ciach>
    > Ja tam życzę powodzenia w interesie i dalszej walki z systemem
    > korporacyjnym w Polsce.
    <Ciach>

    W pełni popieram. Każdy ma czasami okazję lub potrzebę dorobienia i nie
    nalezy z tego powodu tworzyć problemów.

    Pozdr.
    Boho - absolwent prawa i niedoszły aplikant

  • 9. Data: 2002-11-08 12:03:27
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    No przyszłość pisz, że świadczysz usługi pisania podań i większośc "obrońców
    etyki" da ci spokój.

    A do obrońców. Nie dziwcie się, że chłopak chce zarabiać pieniądze. W
    kancelarii to ON pisze wszystkie papiery a jego mecenas tylko sie na nich
    podpisuje. Kasuje pieniądze od klienta a jemu odpala 600 zł. I tak to w
    praktyce wygląda...Są radcowie i radcowie.
    pozdrawiam i życzę powodzenia
    Milamber

  • 10. Data: 2002-11-08 13:33:26
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'Paweł z Wałbrzycha' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:aqfquq$ehp$1@news.onet.pl taką oto treść:

    A gdzie Ciebie uczyli netykiety?
    Tnij Wasc posty!

    ->piotr