    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aplikant radcowski odpowie na pytania
    Date: Fri, 8 Nov 2002 11:38:04 +0000 (UTC)

    Witam!

    > Aplikant radcowski <a...@w...pl> napisał(a):
    >
    > Jestem aplikantem radcowskim.
    > Na codzień pracuję w jednej z wrocławskich kancelarii. Jak większość
    > aplikantów nie zarabiam kroci;-)
    > Z tego powodu, jak również z chęci robienia czegoś więcej niż wpisywanie
    > adresów i kwot w pozwach na formularzu, jestem gotowy udzielać porad
    > prawnych.
    > (...)

    Już się na ten mail odezwali obrońcy moralności publicznej, etyki i
    praworządności... Ech... Niektórzy są gotowi nawet kablować w Okręgowej
    Radzie Radców Prawnych. Prosze, proszę.. Jestem ciekaw, czy osoby te, gdy
    zapomną na chwilę o "etyce" zawodu radcy prawnego, nadal będą obstawali, że
    aplikant radcowski, absolwet prawa, nie jest kometentny do udzielania porad
    prawnych. Może, pod wzgledem prawnym nie jest to sytuacja kryształowa, ale mi
    osobiście wcale nie przeszkadza taka działalność. Co do "etyki" - moim
    zdaniem osoby, które potrzebują etyki w formie prawnie wiążącej, same nie
    mają w sobie za grosz etyki. Nie jest to wypowiedź in concreto, lecz in
    abstracto.
    Niektórych pewnie kłuje w oczy, reklamowanie usług prawniczych. Ja jednak
    chciałbym wiedzieć, czym różni się dordaztwo prawne od usługi naprawy
    samochodu czy też usługi leczenia (można reklamować, a jakże).

    Ja tam życzę powodzenia w interesie i dalszej walki z systemem korporacyjnym
    w Polsce. Przyszłość należy do partaczy! (jeśli ktoś myśli, że ten termin ma
    wydźwięk pejoratywny to radzę postudiować historię rzemiosła).

    Pozdrawiam
    Paweł