    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Date: Sat, 21 Feb 2015 23:14:09 +0100

    W dniu 2015-02-21 o 11:40, RadoslawF pisze:
    > UPC to dawne PTK, zmieniła się tylko nazwa i właściciel,
    > pracownicy i infrastruktura bez zmian.
    > W jakim mieście masz takie problemy ?
    > Z tego co wiem UPC dostarczał "pakiet obowiązkowy" czyli
    > programy dostępne z "powietrza" w cenie azartu czyli za
    > dosłownie kilka złotych.
    > Jeśli tego teraz nie robi to zamiast tracić czas na rozmowę z
    > osobami mało decyzyjnymi pisz pismo. Jak będziesz miał na papierze
    > że im się nie opłaca to podasz ich do sądu.

    Problem jest bardziej złożony. UPC coś takiego oferuje, ale w analogu.
    Natomiast cyfrową telewizję oni oferują tylko w DVB-C, zakodowaną przez
    nich. Nawet jeśli mają ofertę podstawowych programów DVB-C za nieduże
    pieniądze, to odebrać je i nagrywać można tylko na ich dekoderze. Po
    nagraniu nie można z tym nic zrobić. Nie wolno wyjąć z ich dekodera
    dysku, a dekodera nie da się podpiąć do komputera, żeby zgrać materiał.
    Można tylko odtwarzać z dekodera, dopóki się dysk nie zapełni.

    Gdyby dawali niekodowane DVB-T, wówczas mógłbym sobie nagrywać na
    własnym tunerze i robić co mi się podoba.

    Więc tu wychodzi słabość prawa - w zasadzie dostarczają wymaganą prawem
    telewizję, ale tylko do pooglądania. Możliwość nagrywania i swobodnego
    używania własnych nagrań - prawo nic o tym nie mówi. Nie widzę tu
    perspektywy wygrania w sądzie, bo w ostateczności ich argumentem będzie
    "brak możliwości technicznych, niech sobie lokator załatwi azart w
    swojej spółdzielni".