    From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Date: Sat, 21 Feb 2015 12:09:14 +0100

    >W latach 1973-1980 w każdym bloku oprócz instalkacji elektrycznej była
    >instalowana AZART, trzeba by >przekopać normy, bo odbiór bloku bez AZARD
    >był niemożliwy.
    Całkowita bzdura.

    >Jeżeli jednorazową zapłatę raz na kilkanaście lat za antenę i montaż jej na
    >balkonie uważasz za >niepotrzebne koszty to płać abonament kablówce i
    >policz ile to będzie w sumie przez te kilkanaście lat.
    >Aktualnie w naziemnej TV cyfrowej masz za darmo 24 kanały, a docelowo
    >będzie 64.

    Koszt około 500 zł raz na nie wiem ile lat.
    (2 dekodery(po około 100zł) + anteny(po około 100zł) + reszta
    dupereli(100zł))
    Na jednej antenie i 1 dekoderku może być za słaby sygnał, w zasadzie jednak
    sygnał ze zbiorczej powinien być silniejszy, ale inne zakłucenia się
    pojawiają.
    Dodatkowo należy antenę konserwować. Zajmuje to czas ale niewiele, oceniam
    na 15 min miesięcznie (przede wszystkim pilnowanie uziemienia, czyli
    podlewanie doniczki w kturej uziemiana jest antena):)

    Niestety na parterku mało kto montuje antenę bo za słąby sygnał zbyt wielkie
    zakłucenia, więc facet pytając się MA RACJĘ.

    Za utszymanie anteny płaci się od metra kwadratowego mieszkania,
    naprawa anteny zbiorczej należy do wynajmującego, a nie do najemcy (ustawa o
    ochronie praw lokatorów , tekst jednolity z 6 grud 2013 , ogłoszony 31 sty
    2014, poz 150 Dziennika ustaw),
    i jest to obowiązek wynajmującego.

    Na temat jest też rozporządzenie z 12 kw 2002 i z 22 list 2012 , że
    instalację telekomunikacyjną stanowią międzu innymi antenowa instalacja
    zbiorcza służąca do odbioru cyfrowych programów telewizyjnych ...
    I że budynek wielorodzinny zamieszkania zbiorczego ma być wyposażony w
    instalacje telekomunikacyjną.

    Tak więc działanie mojej spółdzielni (znaczy jestem jej członkiem) , nie
    naprawiającej anteny zbiorczej (istaniejącej kiedyś) jest nielegalne, jak
    wiele działań tej spółdzielni.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)