  • 1. Data: 2006-09-14 17:34:48
    Temat: Allegro a przetw. danych os. przez Sprzedajacego
    Od: "Pika" <r...@o...pl>

    Witam

    Intruguje mnie pewna sprawa - otoz jak dotad u zadnego sprzedajacego na
    Allegro nie znalazlem w opisie aukcji lub na stronie O mnie wzmianki o
    zgodzie kupujacego na przetwarzanie danych osobowych. Wnioskuje, ze wobec
    tego reguluje to regulamin Allegro, choc nie doszukalem sie w nim jasnego
    zapisu, ze Kupujacy kupujac przedmiot zgadza sie na udostepnianie przez
    Allegro swoich danych osobowych Sprzedajacemu (i w jakim celu) oraz o prawie
    do ich usuniecia/modyfikacji zarowno w bazie danych Allegro (co oczywiscie
    moze zrobic sam) jak i w bazie Sprzedajacego. Jak wyglada z punktu widzenia
    formalno-prawnego?

    curious

  • 2. Data: 2006-09-14 17:38:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 14 Sep 2006 19:34:48 +0200, Pika napisał(a):

    > Jak wyglada z punktu widzenia formalno-prawnego?

    Jak wyobrażasz sobie zawarcie transakcji bez znajomości danych kontrahenta?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-09-14 18:46:04
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Pika napisał(a):

> [...]
    > Allegro nie znalazlem w opisie aukcji lub na stronie O mnie wzmianki o
    > zgodzie kupujacego na przetwarzanie danych osobowych.

    A skąd ta pewność, że on je przetwarza?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2006-09-14 20:40:57
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > tego reguluje to regulamin Allegro, choc nie doszukalem sie w nim jasnego
    > zapisu, ze Kupujacy kupujac przedmiot zgadza sie na udostepnianie przez

    A mnie interesuje pewien zyciowy fakt ... otoz kupujac co niektore
    przedmioty, zwlaszcza z działu "zupełnie odjechane" albo "dla
    dorosłych" :))) chciałbym zeby moj login nie ukazywał sie na liscie w
    aukcji. Tak samo, zeby sprzedajacy nie miał mozliwosci wystawienia mi
    komentarza, bo przeciez jak ktos znajomy obejrzy ... ? :)))

    Ale to juz tylko dywagacje ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-09-14 20:51:48
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > aukcji. Tak samo, zeby sprzedajacy nie miał mozliwosci wystawienia mi
    > komentarza, bo przeciez jak ktos znajomy obejrzy ... ? :)))

    No, my tak się dowiedzieliśmy, że nasz gościu od laborek kupował jakieś
    śmieszne żele i pluszowe kajdanki ;)

  • 6. Data: 2006-09-14 21:08:58
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > A skąd ta pewność, że on je przetwarza?

    Samo posiadanie danych osobowych jest ich przetwarzaniem. Ogólnie
    dopuszcza to ustawa o ochronie danych osobowych, zgodnie z którą możemy
    przetwarzać dane osoby, która jest stroną umowy i jest to niezbędne do
    realizacji tejże umowy (art. 23 p. 3)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2006-09-17 07:53:32
    Od: Jurko <n...@o...pl>

> [...]
    > dopuszcza to ustawa o ochronie danych osobowych, zgodnie z którą możemy
    > przetwarzać dane osoby, która jest stroną umowy i jest to niezbędne do

    Przeczytaj jeszcze raz ustawe. Dokladnie przeczytaj a potem jeszcze raz
    sie wypowiedz.

    pozdrawiam

    Jerzy

  • 8. Data: 2006-09-17 07:56:26
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    Dnia 14-09-2006 o 19:34:48 Pika <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > oczywiscie
    > moze zrobic sam) jak i w bazie Sprzedajacego. Jak wyglada z punktu

    Ustawa o ochronie danych osobowych. Polecam. I do tego jeszcze zainteresuj
    sie informacja która mowi o sprzedaży. Podpowiem. Jesli cos sprzedajesz to
    musisz wystawic fakture, paragon lub jest ta sprzedaż potwierdzona umowa.
    Wtedy nie musisz rejestrowac zadnej bazy danych gdyz nie podlega taka
    transakcja pod ustawe. POdpowiem dalej. Jesli bedziesz chcial swoim
    kupujacym podeslac info o nowo wystawionym towarze ... to juz sie zastanow
    nad rejestracja bazy danych.

    pozdrawiam

    Jerzy

  • 9. Data: 2006-09-17 08:25:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jurko napisał(a):

> [...]

    możemy przetwarzać dane osoby, która jest stroną umowy i jest to
    niezbędne do realizacji tejże umowy (art. 23 p. 3)

    Kupujący i sprzedający na allegro zawierają umowę, więc mogą przetwarzać
    nawzajem swoje dane osobowe.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz