  • 21. Data: 2014-06-03 10:29:04
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 09:57:56 UTC+2 użytkownik rg napisał:

    > Koszty przesyłki?
    Tak.

  • 22. Data: 2014-06-03 11:07:38
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 3 Jun 2014 01:29:04 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Tak.

    W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

  • 23. Data: 2014-06-03 11:09:11
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 28 May 2014 15:13:36 +0200, w <lm4ne2$g56$1@node1.news.atman.pl>, "WOJO"
    <s...@a...unknown.hehe> napisał(-a):

    > A Ty wiesz i się nie wypowiadasz - co gorsze? :)
    > Reklamować sobie możesz do woli, a oszuści a Allegro i tak mają to w d.
    > Obecnie jest tak, że sprzedawca zwróci Ci pieniądze za towar, ale przesyłkę
    > robisz we własnym zakresie, upominając się potem u sprzedawcy o zwrot.
    > Ten oczywiście spuszcza Cię na drzewo i każe się udać do sądu w celu
    > wyegzekwowania należnych Ci praw.

    Reklamowałem obecnie i sprzedawca zwrócił całość towar+koszty przesyłki w obie
    strony (przesyłki po monicie).
    A nawet zareklamuję -- MANFI (zabawki) z Trójmiasta.

  • 24. Data: 2014-06-03 11:51:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 11:07:38 UTC+2 użytkownik rg napisał:
> [...]

    Tak

  • 25. Data: 2014-06-03 11:56:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 11:07:38 UTC+2 użytkownik rg napisał:
    > W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

    Nie musisz nawet pisać że "towar się Tobie nie spodobał"
    Zwracasz bez podania przyczyny.

  • 26. Data: 2014-06-04 11:15:20
    Od: Retop <r...@g...com>

    Dziękuję za odpowiedzi. Obecnie sytuacja wygląda tak, że Allegro również potwierdziło
    mi, że jeśli sprzedający uzna gwarancję to musi zwrócić także koszta wysyłki. I teraz
    sytuacja jest taka, że mailowo sprzedawca potwierdził, że most mam mu wysłać a on
    wyśle mi korekte faktury, którą mam podpisać i odesłać. Domyślam się, że korekta
    faktury będzie wyglądać tak, że koszta przesyłki są nadal w moją stronę, więc chyba
    podpisując to sam sobie zaszkodzę? Pieniędzy jeszcze nie odesłał i pewnie czeka na
    fakture. Kiedy tak na prawdę można powiedzieć, że uznał gwarancję? To że potwierdził
    mailem, że mam odesłać most czy musi przelać pieniądze?

    Pozdr.
    Retop

  • 27. Data: 2014-06-05 14:40:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2014, rg wrote:

    > Tue, 3 Jun 2014 01:29:04 -0700 (PDT), w
    > <e...@g...c
    om>, Kris

    > W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

    W tę stronę idą "regulacje europejskie", przy czym przyznam, dość
    dawno nie zaglądałem do przepisów.
    W polskie ustawie było o obowiązku "zwrócenia wzajemnie" sobie przez
    strony przedmiotu umowy, a ze zwróceniem *usługi* transportu
    jest pewien problem :) (można zwrócić jej *wartość*, ale samej
    wykonanej usługi nie ma jak).
    Stąd w .pl zawsze były o to spory, i o ile prawo się nie zmieniło,
    IMVHO teza że sprzedawca NIE musi zapłacić za przesyłkę zwrotną
    ma ręce i nogi.
    Oczywiście reklamacja to jest INNY przypadek, z INNEJ ustawy i tam
    prawo żądania zwrotu wydatku na przesyłkę zwrotną przysługuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2014-06-17 15:56:20
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 3 Jun 2014 02:51:12 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Tak

    Jakoś nie jestem przekonany. Podstawa?

  • 29. Data: 2014-06-17 16:09:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 15:56:20 UTC+2 użytkownik rg napisał:
    > Jakoś nie jestem przekonany. Podstawa?
    Pogoogluj;)

  • 30. Data: 2014-06-17 19:27:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2014, Kris wrote:

    > Pogoogluj;)

    To nie jest odpowiedź :(
    Przyjęte z "przecietną unijną" ustalenia to jedno, a fakt ich ratyfikacji
    lub wpisania do polskich ustaw to drugie.
    Dawno nie szukałem po przepisach, wiem że istniała intencja wprowadzenia
    takiego zapisu, ale ostatnio ciągle było (w ustawie) o "zwrocie tego co
    strony sobie wyświadczyły".
    Ergo, kupujący powinien zwrócić "wyświadczenie wysyłki" :>
    A jeśli twierdzi, że wysyłka to wykonana usługa i nie można jej zwrócić,
    tym samym sam traci podstawę do zwrotu wydatku za wysyłkę.

    pzdr, Gotfryd