    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 5 Jun 2014 14:40:08 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot

    On Tue, 3 Jun 2014, rg wrote:

    > Tue, 3 Jun 2014 01:29:04 -0700 (PDT), w
    > <e...@g...c
    om>, Kris

    > W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

    W tę stronę idą "regulacje europejskie", przy czym przyznam, dość
    dawno nie zaglądałem do przepisów.
    W polskie ustawie było o obowiązku "zwrócenia wzajemnie" sobie przez
    strony przedmiotu umowy, a ze zwróceniem *usługi* transportu
    jest pewien problem :) (można zwrócić jej *wartość*, ale samej
    wykonanej usługi nie ma jak).
    Stąd w .pl zawsze były o to spory, i o ile prawo się nie zmieniło,
    IMVHO teza że sprzedawca NIE musi zapłacić za przesyłkę zwrotną
    ma ręce i nogi.
    Oczywiście reklamacja to jest INNY przypadek, z INNEJ ustawy i tam
    prawo żądania zwrotu wydatku na przesyłkę zwrotną przysługuje.

    pzdr, Gotfryd