  • 1. Data: 2004-02-24 19:49:54
    Temat: Allegro - JESTEM W SZOKU !?!!
    Od: "Michał Kostrzewa" <m...@B...pl>

    Witam!

    W czerwcu tamtego roku kupilem telefon na allegro za 800zl. Koles okazal sie
    oszustem. Oszukal parenascie osob w calej Polsce na kilka tysiecy zlotych.
    Nie bylo z nim kontaktu i kasa przepadla. Adres, konto, telefon - wszystko
    jest znane i autentyczne. W lipcu 2003 zlozylem zawiadomienie na policje. I
    cisza ..... Mysle ... No tak, Polska policja to sie troche zejdzie. Az w
    koncu zapomnialem o sprawie (zadnej korespondencji przez 8 miesiecy).
    Ostatnio sobie przypomnialem i postanowilem zainterweniowac. Przez 3 dni
    szukali mojej sprawy w papierzyskach na komendzie. Dwa dzialy klocily sie
    kto ma (mial) ta sprawe. W koncu dowiedzialem sie ze sprawa zosatala umozona
    juz w sierpniu !!! A przez ten czas nikt nie raczyl poinformowac mnie ani o
    wszczeciu postepowania ani o zakonczeniu sledztwa !!!

    A teraz najlepsze!

    Koles ktory orznal mnie i wiele innych osob na gruba kase zglosil
    zawiadomienie iz zostal napadniety i ukradziono mu wszystkie telefony jakie
    mial. I TO JEST POWOD UMOZENIA SLEDZTWA!!! (SIC !! @##$@#$) Poniewaz on
    zawarl ze mna umowe w dobrej wierze i chcial mi sprzedac ten telefon. Tylko
    niestety biedaczka okradli...

    Ja jestem w SZOKU !!! W jakim panstwie my zyjemy ?! Czy ja mam ponosic
    strate, ze jego okradli? Ja wplacilem kase i chce ja spowrotem. Koles w 1-2
    tyg zarobil na tym przekrecie min. 10 000 PLN , gdyz wystawial tylko drogie
    telefony. Pytanie tylko czy ktos je widzial na oczy ...

    Komisarat Warszawa-Wola ul. Zytnia
    Prokuratura Warszawa-Wola

    Mam zamiar drazyc ten temat w prokuraturze.
    Czy mozecie mi cos poradzic? Dac jakies wskazowki co dalej robic?
    Czy wedlug was wszystko jest zgodnie z prawem?
    Czekam na jakis odzew.

    Pozdrwiam !
    Zniesmaczony, zdenerwowany, rozgoryczony,
    Michal Kostrzewa

  • 2. Data: 2004-02-24 19:57:07
    Temat: Re: Allegro - JESTEM W SZOKU !?!!
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    Michał Kostrzewa wrote:

> [...]
    > Czy mozecie mi cos poradzic? Dac jakies wskazowki co dalej robic?
    > Czy wedlug was wszystko jest zgodnie z prawem?

    A czy prokurator to przypadkiem nie ciocia albo wujek biednego okradzionego
    chłopca (no bo przecież nie wspólnicy w interesach) ...
    ... ale innych powodów takiego podejścia trudno się doszukać ....

  • 3. Data: 2004-02-24 21:09:33
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Słuchaj, a czy on przesłał Tobie coś, co mogło sugerować przesłanie
    telefonu? Chodzi mi o to, że jeżeli dostałeś pocztą ( czy w jakiś inny
    sposób ) przesyłkę (np. pudełko - puste oczywiście), to możesz odwołać się
    od orzeczenia policji, i wznowią postępowanie.
    Poza tym można chyba jakoś to załatwić także w prokuraturze.
    Na marginesie to jakby kolejny raz allegro !!!

  • 4. Data: 2004-02-24 21:16:50
    Temat: Odp: Allegro - JESTEM W SZOKU !?!!
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Michał Kostrzewa <m...@B...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:c1g9t1$ric$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > Nie bylo z nim kontaktu i kasa przepadla. Adres, konto, telefon - wszystko

    Ciekawe...na allegro czesto bywa inaczej, telefon na pre-paid, adres
    falszywy, konto na lewy dowod..

> [...]
    > juz w sierpniu !!! A przez ten czas nikt nie raczyl poinformowac mnie ani
    > wszczeciu postepowania ani o zakonczeniu sledztwa !!!

    Maja obowiazek wyslac informacje o umorzeniu. Mozna sie odwolywac.

> [...]
    >
    > Ja jestem w SZOKU !!! W jakim panstwie my zyjemy ?! Czy ja mam ponosic
    > strate, ze jego okradli? Ja wplacilem kase i chce ja spowrotem.

    To oczywsite, wg. prawa cywilnego mimo to ze (nawet jakby naprawde) utracil
    towar to ma obowiazek zwrocic
    Twoje swiadczenie (czyli cene kupna).

    To sa jakies jaja.

    pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2004-02-24 21:51:42
    Od: "Michał Kostrzewa" <m...@B...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym można chyba jakoś to załatwić także w prokuraturze.
    > Na marginesie to jakby kolejny raz allegro !!!

    Nie wyslal mi nic.

  • 6. Data: 2004-02-24 21:51:51
    Od: "Jacek Placek" <j...@g...pl>

    Michał Kostrzewa <m...@B...pl> napisał(a):

    > Czy ja mam ponosic
    > strate, ze jego okradli? Ja wplacilem kase i chce ja spowrotem.

    Zaloz sprawe cywilna o zaplate. Skoro znaja dane, a on sam przyznaje, ze
    pieniadze wzial a nie wykonal zobowiazania... Towar byl jeszcze w jego
    posiadaniu i to on ponosi ryzyko jego utraty.
    JP

  • 7. Data: 2004-02-24 22:14:29
    Od: "Michał Kostrzewa" <m...@B...pl>

> [...]
    > pieniadze wzial a nie wykonal zobowiazania... Towar byl jeszcze w jego
    > posiadaniu i to on ponosi ryzyko jego utraty.

    Ok. Jest to jakies wyjscie.Ale ja jestem zupelnie zielony w tej kwestii.
    Mozesz mi powiedziec jak to jest z kosztami. Czy mi sie oplaca za te 800zl?
    Czy moge miec jakiegos adwokata z urzedu czy cos? Bo rozumiem ze jak on
    przegra to placi koszty sadowe itd. A czy za dojazdy tez mi zwroca ? Jak to
    jest ? Zeby nie wyszlo ze wyjdzie mi to drozej niz 800zl.

  • 8. Data: 2004-02-24 23:02:51
    Od: PN <p...@Z...pl>

    "Michal Kostrzewa" <m...@B...pl> wrote in

> [...]
    > Czekam na jakis odzew.
    >
    > Pozdrwiam !
    > Zniesmaczony, zdenerwowany, rozgoryczony,

    Przede wszystkim nie bede ci udzielal zadnej porady bo w pelni rozumiem twoje
    rozgoryczenie ale mnie Allegro nauczylo jednego:NIGDY nie brac udzialu w
    transakcjach ktore dotycza elektroniki,kompa,telefonow itp.Ja wylacznie kupuje i
    sprzedaje ksiazki chociaz raz jedyny sprzedalem karte graficzna i po prostu
    wystraszony czekalem czy czasem gosc ktory wygral aukcje nie wcisnie mi kitu ze
    jest uszkodzona i nie zacznie mi robic kolo piora.Na szczescie trafilem na
    uczciwego kupujacego (zadbalem o solidne zapakowanie towaru) i wszystko zakonczylo
    sie pozytywnym komentarzem dla mnie.Wielokrotnie sie zetknalem z tym ze wszelkie
    problemy z kontrahentami na allegro (wg mnie 80% kontrahentow) dotycza wlasnie
    telefonow,hardware'u do kompa i elektroniki bo na tym naciac kogos jest najlatwiej
    bo to po prostu ma spora wartosc.Ja unikami jak ognia aukcji tego typu chociaz
    czasem az mnie kusi zeby wziasc w takich aukcjach udzial.Straciles kase,czujesz
    sie wkurzony,niech to bedzie lekcja a w myslac zycz temu oszustowi zeby skonczyl
    jak najgorzej.Byc moze trafi na rownego sobie cwaniaka tyle ze bardziej nerwowego
    ktory go odpowiednio potraktuje.
    Pzdr

  • 9. Data: 2004-02-25 06:32:21
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004 23:14:29 +0100, "Michał Kostrzewa"
    <m...@B...pl> wrote:
> [...]
    >przegra to placi koszty sadowe itd. A czy za dojazdy tez mi zwroca ? Jak to
    >jest ? Zeby nie wyszlo ze wyjdzie mi to drozej niz 800zl.

    Pewnie powiedza, ze zalezy od sadu ;-)

    Moze i 3 lata zabawy. Czy to jest warte tylu nerwow za takie grosze,
    to juz Twoja sprawa. IMHO bardziej oplacalne i przyjemniejsze jest
    poswiecenie tego czasu na wypoczynek albo na zarabianie pieniedzy. No
    ale moze zablysnie w Tobie wojownik sprawiedliwosci ;-) Poza tym nie
    wiesz na kogo trafiles. Moze malolat, a moze bandyta, ktory zna Twoj
    adres.

    Wniosek na przyszlosc... patrzec ile pozytywow ma i KONIECZNIE:
    a.) sprawdzic co gosc sprzedaje aktualnie,
    b.) ogladac ostatnie transakcje za ktore otrzymuje gosc pozytywy,

    To sa wazne rzeczy. Nie tylko chodzi o oszustwa, ale i o sprawdzenie
    z Twojej strony czy nie trafiles na jakiegos zlodzieja/pasera. Bo jak
    trafiles, to pewnego dnia Pan Policjant moze i zapukac do Ciebie. A po
    co Ci to? Zreszta to Twoj obywatelski obowiazek (jako wojownika
    sprawiedliwosci zwlaszcza) by nie kupowac towarow dziwnie tanich.

    P.S. Poza tym Allegro to bardzo fajne miejsce dla roznorodnych
    zakupow. Znacznie legalniejsze i jezeli ktos ostrozny - to nawet
    znacznie pewniejsze niz takie miejsca jak gielda kolo Stodoly czy
    Wolumen.

    Paul
    "...Look at the Latvian's attitude. They even hate asparagus.
    'Falck Apsargs' Who has something against asparagus?..." J.K.

  • 10. Data: 2004-02-25 09:52:31
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    Paul wrote:

> [...]

    > zakupow. Znacznie legalniejsze i jezeli ktos ostrozny - to nawet
    > znacznie pewniejsze niz takie miejsca jak gielda kolo Stodoly czy

    FAKT - I KONIECZNOŚĆ
    Ja na allegro kupuję nawet procesory i płyty główne - ALE ZAWSZE sprawdzam
    od kogo kupuję - czyli ile kontrachent ma komentarzy, jakie komentarze i za
    co je dostał. Jak na razie jestem zadowolony.

    --
    szpakuu(at)poczta.onet.pl