  • 11. Data: 2009-06-27 09:01:58
    Temat: Re: Alimenty - obowiązki komornika i prawa płacącego - proszę o pomoc.
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości
    news:60bf727a-4884-448a-ba26-903aa122cfb6@n19g2000vb
    a.googlegroups.com...
    Witam Państwa,

    [.......]
    Na rozprawie ojciec z córką zawarł ugodę, że będzie płacił co miesiąc
    najpierw 500, a później 600 zł. Córka miała wycofać sprawę od
    komornika. Jednak nie wycofała. Ojciec płacił co miesiąc 500 zł,
    dodatkowo komornik pobierał mu kolejne 486 zł. Córka odmawiała podania
    danych komornika, sąd skargę na czynności komornika, złożoną pisemnie
    przed rozprawą, po prostu pominął milczeniem.

    Jeżeli ojciec zawarł ugodę na 500 zł, to dlaczego płaci 500+450?
    Komornik ściąga z konta 450 złotych, to ojciec powinien dopłacić 50 PLN.
    Wydaje mi się, że ojciec za mało energii poświęca na ustalenie danych
    komornika. W końcu
    nie ma ich tak wielu (chyba, że to jakiś "przebieraniec"?). W "moich"
    czasach istniała jednak
    rejonizacja komorników i dotarcie do komornika było prostsze. "Dogadałem"
    się z komornikiem
    i co miesiąc dostarczałem dowód przelewu alimentów, który był kserowany i
    dołączany
    do akt. Nie ponosiłem z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.

    Ponieważ córka nie wykazywała dobrej woli, komornik nadal pobierał
    pieniądze z rachunku, nota bene pozbawiając człowieka środków do
    życia, bo pozwany groszem nie śmierdzi, zdecydował się złożyć w sądzie
    wniosek o anulowanie ugody i ponowne rozpatrzenie sprawy, informując
    jednocześnie, że zaprzestaje płacenia uzgodnionej kwoty, ponieważ nie
    ma z czego żyć. W odpowiedzi sąd przysłał pismo z pytaniem, jak ma
    traktować ten wniosek...

    Jeżeli ojciec uważa, że alimenty są nadmiernie wysokie, powinien wystąpić o
    ich
    obniżenie, przedstawiając swoją trudną sytuację i możliwości zarobkowe
    córki.

    Pozdrawiam
    Ptatar