  • 1. Data: 2005-04-20 20:53:21
    Temat: Alimenty dla rodziców.
    Od: borimir <b...@t...tez.skasuj.o2.pl>

    Sąd ograniczył moim rodzicom prawa rodzicielskie w stosunku do mnie. Czy
    mimo to będę musiała płacić na nich alimenty jeśli wystąpią z takim
    wnioskiem do sądu?

  • 2. Data: 2005-04-20 23:13:46
    Temat: Re: Alimenty dla rodziców.
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "borimir" <b...@t...tez.skasuj.o2.pl> napisał w
    wiadomości news:d468aa$9e8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Sąd ograniczył moim rodzicom prawa rodzicielskie w stosunku do mnie. Czy
    > mimo to będę musiała płacić na nich alimenty jeśli wystąpią z takim
    > wnioskiem do sądu?

    ograniczenie , pozbawienie nie zwalnia od alimentacji

    pozdrawiam
    Sandra

  • 3. Data: 2005-04-22 11:31:40
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    sandra wrote:

    > ograniczenie , pozbawienie nie zwalnia od alimentacji

    Co jednak nie musi znaczyć, że jak tylko wystąpią o alimenty, to sąd im
    je przydzieli.
    Po prostu ograniczenie praw rodzicielskich nie odbiera im automatycznie
    prawa do wystąpienia o alimenty.

    Ale jeśli wystąpią o alimenty, to będziesz mogła dodatkowo argumentować,
    że przyznanie im alimentów od Ciebie byłoby
    sprzeczne z art. 5 Kodeksu cywilnego, czyli z zasadami współżycia
    społecznego.
    Będziesz się wtedy musiała powoływać na przyczyny tego ograniczenia.
    Czyli sąd będzie mógł uwzględnić przyczyny tego ograniczenia udowodnione
    już w końcu wcześniej przy okazji ograniczania im praw.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-04-22 11:42:52
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli sąd będzie mógł uwzględnić przyczyny tego ograniczenia udowodnione
    > już w końcu wcześniej przy okazji ograniczania im praw.

    Marto moglby ale czy widzialas takie orzeczenie ?

    pozdrawiam
    Sandra

  • 5. Data: 2005-04-22 11:45:01
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > Marto moglby ale czy widzialas takie orzeczenie ?

    a ponadto ograniczono czyli w jakies czesci pelnili ta wladze czyz nie ?

    Sandra

  • 6. Data: 2005-04-22 11:53:44
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    sandra wrote:
    > Użytkownik "sandra" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > a ponadto ograniczono czyli w jakies czesci pelnili ta wladze czyz nie ?

    Tu właśnie nie chodzi o sam fakt ograniczenia, tylko o jego przyczyny.
    A te przyczyny są już udowodnione, skoro na ich podstawie ograniczono im
    prawa. Czyli będzie mogła dowodzić,
    że byłoby oburzające, żeby ona teraz takim rodzicom musiała płacić
    alimenty, a nie będzie musiała tego "takim rodzicom" udowadniać, skoro
    to już zostało ustalone.

    Widziałam orzeczenia SN, z których wynikało, że w wyjątkowych sytuacjach
    sąd może ocenić również dopuszczalność roszczeń osób domagających się
    alimentów pod kątem art. 5 kc.

  • 7. Data: 2005-04-22 12:07:11
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Widziałam orzeczenia SN, z których wynikało, że w wyjątkowych sytuacjach
    > sąd może ocenić również dopuszczalność roszczeń osób domagających się
    > alimentów pod kątem art. 5 kc.

    zgadzam sie z tym co piszesz ale te wypadki sa wlasnie wyjatkowe i
    sporadyczne i tu chcialabym uczulic niektore osoby , ktore uwazaja , ze
    powolujac sie na powyzszy art. sprawe maja wygrana

    Sandra

  • 8. Data: 2005-04-22 12:57:47
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    sandra wrote:

> [...]
    > sporadyczne i tu chcialabym uczulic niektore osoby , ktore uwazaja , ze
    > powolujac sie na powyzszy art. sprawe maja wygrana

    I słusznie. Bo to nie idzie z automatu. Trzeba jeszcze sąd przekonać, że
    ta sytuacja jest właśnie wyjątkowa i byłoby skrajną niesprawiedliwością
    wołającą o pomstę do Nieba, gdyby Ci rodzice mogli jeszcze dostawać
    alimenty od swojego dziecka, w stosunku do którego byli tak bardzo źli
    (właśnie powołując się na art. 5 KC).

    I to oczywiście nie jest jedyny argument (pozostałe dotyczą sytuacji
    majątkowej i możliwości zarobkowych obu stron), ale szkoda by było z
    niego nie skorzystać, jeśli akurat w przypadku art. 5 dowody są już
    przygotowane.

  • 9. Data: 2005-04-24 19:46:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    sandra napisał(a):

    > Marto moglby ale czy widzialas takie orzeczenie ?

    Ja widziałem. To jest dość narzucające się rozwiązanie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam