  • 1. Data: 2005-04-20 20:52:49
    Temat: Zakaz konkurencji a niewyplacenie odszkodowania
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    wedlug wyrokow Sądu Najwyzszego niewywiazanie sie pracodawcy z obowiazku
    wyplaty odszkodowania z umowy o zakazie konkurecji powoduje, ze zakaz ten
    przestaje obowiazywac pracownika. Co sie stanie, gdy pracodawca bedzie wyplacal
    odszkodowanie w wysokosci nizszej niz wynikajaca z umowy, ale wyzszej niz
    ustawowe 25% wysokosci wynagrodzenia ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2005-04-21 00:20:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Darek wrote:
> [...]
    > odszkodowanie w wysokosci nizszej niz wynikajaca z umowy, ale wyzszej niz

    To samo.
    Nie wywiązuje się z umowy.
    Dopiero jak w umowie kwota nie jest określona to przyjmuje się 25%.

  • 3. Data: 2005-04-21 07:51:10
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > To samo.
    > Nie wywiązuje się z umowy.
    > Dopiero jak w umowie kwota nie jest określona to przyjmuje się 25%.

    Jezeli w umowie jest zapis, ze odszkodowanie jest wyplacane miesięcznie, w
    ostatnim dniu roboczym, to czy wplyniecie pierwszego odszkodowania w kwocie
    mniejszej niz wynikajaca z umowy powoduje skutki prawne, czy potrzebne jakies
    dzialania prawne ( jakie )?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2005-04-21 08:07:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Darek napisał(a) :

    > wedlug wyrokow Sądu Najwyzszego niewywiazanie sie pracodawcy z obowiazku
    > wyplaty odszkodowania z umowy o zakazie konkurecji powoduje, ze zakaz ten
    > przestaje obowiazywac pracownika.

    Hmmm... Śmiem twierdzić coś wręcz przeciwnego. W zeszłym tygodniu
    w III Programie PR, bodajże we wtorek, mówili że zakaz nadal
    obowiązuje, a pracownik powinien dochodzić roszczeń przed sądem.
    Mówili to prawnicy z zakresu prawa pracy, przytaczając jako
    przykład wyrok SN.
    Oczywiście pierwsze rozwiązanie jest korzystniejsze dla
    pracownika i logiczne, że skoro jedna strona łamie umowę, to nie
    obowiązuje już ona drugiej strony.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 5. Data: 2005-04-21 08:21:04
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązuje, a pracownik powinien dochodzić roszczeń przed sądem.
    > Mówili to prawnicy z zakresu prawa pracy, przytaczając jako

    W "Rzeczpospolitej" z 20.04.2005 jest artykul na ten temat ( z przykladami
    wyrokow SN na korzysc pracownika ). Czy to oznacza, ze pracownik zawsze musi
    wystapic do sadu i dopiero wyrok potwierdza nieobowiazywanie umowy ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2005-04-21 19:09:15
    Od: "Pawel D." <l...@w...pl>

> [...]
    > wyrokow SN na korzysc pracownika ). Czy to oznacza, ze pracownik zawsze musi
    > wystapic do sadu i dopiero wyrok potwierdza nieobowiazywanie umowy ?

    Szkoda że autor wątku dokładnie nie napisał jak sformułowana była umowa.
    W przypadku kiedy firma w ogóle nie wywiązała się z obowiązku wypłaty
    odszkodowania sprawa jest w miarę prosta. Jeżeli pracownikowi zależy na kasie
    wówczas ze swej strony powstrzymuje się od pracy dla konkurencji i na drodze
    sądowej domaga się wypłaty umownego odszkodowania. Jeżeli nie zależy mu wówczas
    uznaje że umowa nieobowiazuje (warto napisać do firmy pismo że skoro nie płacą
    to umowa zostaje rozwiązana) i pracuje gdzie chce.
    Ja natomiast miałem sytuację że firma spóżniła się z wypłatą o 2 dni.
    Czy w świetle prawa umowa o zk dalej obowiązuje?