  • 1. Data: 2005-07-02 09:44:30
    Temat: Alimenty
    Od: "Bart" <l...@i...pl>

    Mam pytanie - ile sąd mógłby zasądzic alimentów na nieślubne
    dziecko w przypadku gdy sytuacja ojca (moja) jest następująca:

    - zarobki 3500 netto (umowa na czas nieokreslony)
    - bez samochodu
    - mieszkajacy jeszcze 'przy rodzicach' (czyli wydatki na
    utrzymanie własne i mieszkania dośc niskie, powiedzmy podzielone
    na 3)
    - nieposiadający obecnie żadnych innych zobowiązań (spłata
    kredytu mieszkaniowego dopiero od połowy przyszłego roku)

    Wiem, że wiele zalezy od indywidualnej intrpretacji sędziego i
    że sąd może zasądzić nawet do 60% dochodów netto, ale raczej
    interesuje mnie ten konkretny przypadek. Może jest ktoś w podbnej
    sytuacji, lub orientuje się np z praktyki ile sąd mógłby mi 'przyłożyć'.

    Pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2005-07-02 10:36:47
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Bart" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wiem, że wiele zalezy od indywidualnej intrpretacji sędziego i
    > że sąd może zasądzić nawet do 60% dochodów netto, ale raczej

    Kto ci tych glupot naopowiadal... to tylko maksymalna kwota jaka mozna
    potracic z wynagrodzenia nic wiecej.
    Jesli rodzice nie pracuja to ponosisz calosc kosztow utrzymania domu i
    rodzicow, jesli choruja to leki im kupuj ... a w kazdym razie wspieraj bo to
    twoj obowiazek.
    Kredyt mieszkaniowy jest zobowiazaniem a to ,ze masz go splacac od
    przyszlego roku to nie argument za dowaleniem alimentow. Umowa pomiedzy
    kredytodawca a toba zapewne jest wiec jest obciazenie finansowe.
    Zreszta.... prawda jest taka, ze na sali rozpraw nie tylko bedziesz mial
    powodke za adwersarza...sedzina tez sie postara odwrocic kota ogonem ...
    Pozdrawiam Maver

  • 3. Data: 2005-07-02 14:02:06
    Od: "lalala...." <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > - zarobki 3500 netto (umowa na czas nieokreslony)
    > - bez samochodu
    > - mieszkajacy jeszcze 'przy rodzicach' (czyli wydatki na

    zarabiasz calkiem dobrze i to w koncu twoje dziecko
    chyba mu nie zalujesz
    pewnie jak bys dal z 1000 PLN to bys nie musial wogole chodzic do sadu
    a twoje dziecko mialo by godne zycie a i ty bys tak strasznie nie zbiednial
    a nastepnym razem jak pomysl zanim splodzisz

  • 4. Data: 2005-07-02 14:39:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zbiednial
    > a nastepnym razem jak pomysl zanim splodzisz
    Ty pomysl, pierwsza rzecz obawial sie ze zabiora 60 % a to jest poand 1500,
    po drugie
    pewnie gdyby mial 100% pewwnosci ze $ pojda na dziecko i nie bedzie
    utrzymywac pasozyta (kobiety) z ktorym
    nic go nie laczy pytania by nie bylo.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 5. Data: 2005-07-02 14:59:02
    Od: "Bart" <l...@i...pl>

    > zarabiasz calkiem dobrze i to w koncu twoje dziecko

    wiem

    > chyba mu nie zalujesz

    nie

    > pewnie jak bys dal z 1000 PLN to bys nie musial wogole chodzic do sadu

    Daję mniej i też nie poszedłem

    > a twoje dziecko mialo by godne zycie a i ty bys tak strasznie nie
    zbiednial

    A skad wiesz że nie ma ?
    Mamusia zarabia więcej ode mnie, co plus alimenty z mojej
    strony zapewnia mu niewątpliwie _bardzo_ godne życie. Poza tym każda moja
    wizyta u dziecka nie odbywa się z pustymi rękami, co dodatkowo
    zwalnia mamusię ze sporych wydatków jeśli chodzi o kupowanie pieluch,
    olejków i innych rzeczy. Więc suma którą miesięcznie przeznaczam na
    rzecz dziecka de facto oscyluje wokół tych 1000 pe-el-enów.

    > a nastepnym razem jak pomysl zanim splodzisz

    A czy prosiłem o dobre rady ? Pytałem z ciekawości o to, czego w
    takiej sytucaji mógłbym się spodziewać ze strony sądu. Jesli nie wiesz,
    to proszę Cię - nie zabieraj głosu i nie oceniaj innych nie znając sytuacji.
    Podałem tylko suche fakty wystarczające do odpowiedzi na zadane
    przeze mnie pytanie i nie chodziło mi bynajmniej o głosy
    "Wujków Dobra Rada".

    Nara

  • 6. Data: 2005-07-02 15:08:03
    Od: "Aska" <n...@p...pl>

    Użytkownik "lalala...." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zbiednial
    > a nastepnym razem jak pomysl zanim splodzisz

    Witam!
    Ty wiesz najlepiej, że to Twoje dziecko. Po co sąd.?
    W każdej sytuacji obowiązek alimentacyjny spoczywa na obojgu rodzicach- po
    równo na ojcu jak i na matce.
    Wysokość alimentów zawsze zależy od potrzeb dziecka jak i od możliwości
    rodziców.
    Trudno ustalić kwotę jednoznaczną dla studenta i przedszkolaka - potrzeby są
    różne.
    Myślę, że najlepiej dojść z matką Twojego dziecka do porozumienia i wyliczyć
    rozsądnie koszty utrzymania dziecka biorąc pod uwagę Jego wszystkie
    potrzeby-podzielić na połowę .Samemu też w miarę potrzeb dziecka podwyższać
    te alimenty,jak dziecko będzie rosło. To na pewno zapewni Ci dobre stosunki
    z dzieckiem na przyszłość.Kiedyś to zrozumiesz. Jakie ziarno teraz zasiejesz
    takie w przyszłości zbierzesz plony.Dzisiaj TY dziecku jutro dziecko Tobie.
    Pozdrawiam Aśka

  • 7. Data: 2005-07-02 15:11:12
    Od: He(R)Sk <s...@a...poczta.onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2005 11:44:30 +0200, "Bart" <l...@i...pl> wrote:

    > Mam pytanie - ile sąd mógłby zasądzic alimentów na nieślubne
    > dziecko w przypadku gdy sytuacja ojca (moja) jest następująca:

    [...]

    Z praktyki - sad wezmie pod uwage DOTYCHCZASOWE wydatki.

    --
    HeSk

    * My personal opinions are just mine.

  • 8. Data: 2005-07-02 15:19:04
    Od: "Aska" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Aska" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dobre stosunki z dzieckiem na przyszłość.Kiedyś to zrozumiesz. Jakie
    > ziarno teraz zasiejesz takie w przyszłości zbierzesz plony.Dzisiaj TY
    Przepraszam za rady , nie ważne ile dasz pieniędzy ważne natomiast jak je
    dasz.
    Aśka

  • 9. Data: 2005-07-02 15:36:01
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Aska" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "lalala...." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wlasnie...niech kobieta pomysli zanim da sobie zrobic dziecko .......

    Gdyby glupota latala niektore panie robily by za jednostki lotnicze WP

    Pozdrawiam Maver

  • 10. Data: 2005-07-02 15:39:08
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    niemniej ilekolwiek bys dawal zbieraj potwierdzenia ... rachunki, dowody
    wplat.

    "Si vis pacem para bellum"
    Pozdr Maver