  • 1. Data: 2005-07-02 09:02:46
    Temat: art 441 ksh Komentarz C.H.Becka
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    Witam,

    Posiada może ktos taki komentarz. Poszukuje inforamacji na temat spisy
    nabywców - co powienien zawierać? Czy powinien zawierać szczegółowe dane
    adresowe?
    W innych komentarzach nic na ten temat nie ma. Sprawdziełem: Jerzy Jacaszyn
    2001, Kazimierz Kruczaluk 2001, Komentarze Zakamycza (Andrzej kidyba) 2002.

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 2. Data: 2005-07-02 10:19:50
    Temat: Re: art 441 ksh Komentarz C.H.Becka
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Sewer" <s...@w...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Posiada może ktos taki komentarz. Poszukuje inforamacji na temat
    > spisy nabywców - co powienien zawierać?

    Interesuje cię nie KSH, tylko przepisy o KRSie. A dokładniej
    Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 r. w
    sprawie określenia wzorów urzędowych formularzy wniosków o wpis do
    Krajowego Rejestru Sądowego oraz sposobu i miejsca ich udostępniania
    (Dz.U.2002.95.842). A już zupełnie dokładnie, to załączniki nr 17
    (formularz KRS-Z3) i nr 58 (KRS-ZF)

    > Czy powinien zawierać
    > szczegółowe dane adresowe?

    Nie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Aby byc soba trzeba byc kims.

  • 3. Data: 2005-07-02 10:22:39
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    sprawie określenia wzorów urzędowych formularzy wniosków o wpis do
    Krajowego Rejestru Sądowego oraz sposobu i miejsca ich udostępniania
    (Dz.U.2000.118.1247). A już zupełnie dokładnie, to załączniki nr 17
    (formularz KRS-Z3) i nr 58 (KRS-ZF)

    > Czy powinien zawierać
    > szczegółowe dane adresowe?

    Nie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak wygenerowac ciag znakow o bardzo dobrej losowosci? Posadzic usera przed vi i
    kazac mu wyjsc.

  • 4. Data: 2005-07-02 16:45:14
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> wrote in message
> [...]
    > Krajowego Rejestru Sądowego oraz sposobu i miejsca ich udostępniania
    > (Dz.U.2000.118.1247). A już zupełnie dokładnie, to załączniki nr 17

    Uzupełnię odpowiedź, że właściwym (także) załacznikiem jest nr 46 KRS-WG
    EMISJE AKCJI.
    Jednak nie we wnioskach (wyborze druków) do KRS jest problem.

    Tylko kwestia jest w sprawie niezbędnych załaczników. Tutaj druków KRS nie
    ma. Natomiast wymagany jest spis nabywców.
    Spotkałem się a praktyką, iż sąd rejestrowy uznał za wystarczający spis
    nabywców, który wymianiał imiona i nazwiska osób oraz w drugiej kolumnie
    była liczba przydzielonych akcji. Według mnie trudno jest to nazwać spisem
    nabywców, gdyz nie indentyfikuje to osób, które dokonały zapisu. De facto
    taki spis nie jest spisem nabywców. Gdyż konkretny nabywca charakteryzuje
    się siedzibą lub miejscem zamieszkania.
    Czy jest sposób aby wymusić na sądzie rejestrowym uzupełnienie tych danych i
    w jakim trybie?

    W pierwszej kolejności szukam potwierdzenia dla znaczenia słów "spis
    nabywców".

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 5. Data: 2005-07-02 17:34:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Uzupełnię odpowiedź, że właściwym (także) załacznikiem jest nr 46
    > KRS-WG EMISJE AKCJI.
    > Jednak nie we wnioskach (wyborze druków) do KRS jest problem.

    Te nie ma nic o akcjonariuszach, więc do czego właściwym?

> [...]
    > to nazwać spisem nabywców, gdyz nie indentyfikuje to osób, które
    > dokonały zapisu. De facto taki spis nie jest spisem nabywców.

    Może to byli akcjonariusze, którzy skorzystali z prawa poboru?

    > Gdyż
    > konkretny nabywca charakteryzuje się siedzibą lub miejscem
    > zamieszkania.

    Lub PESELem, czy innym REGONem.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Warning: Dates in Calendar are closer than they appear.

  • 6. Data: 2005-07-02 18:14:23
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    > "Sewer" <s...@w...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Te nie ma nic o akcjonariuszach, więc do czego właściwym?

    Nie ma, podobnie jak w innych drukach nie ma nic na temat "spisu nabywców".
    Druk KRS-WG służy właśnie do wpisu o podwyższeniu kapitału dlatego go
    podałem. Natomiast spis nabywców trzeba załączyć do wniosku..

    > Może to byli akcjonariusze, którzy skorzystali z prawa poboru?

    > Lub PESELem, czy innym REGONem.

    W przypadku o którym mówię są tylko nazwiska i imiona plus liczba
    przydzielonych akcji.
    I zastanawia mnie jak zmusić sąd do uzupełnienia danych, jakie ewentualnie
    są konsekwencje tak przeprowadzonego wpisu?

    Dobre pytanie, czy umieszczenie PESELU jest rozwiązaniem?. Akurat PESEL
    zawiera dane osobowe (data urodzenia) i spółka, która by się nim posłużyła
    mogłaby się narazić na nieuzasadnione wykorzystanie danych osobowych. Poza
    tym co z osobami zagranicznymi, sam numer paszportu niewiele mówi, nawet
    trudno określić obywatelstwo.
    I rzecz najważniejsza, rejestr przedsiębiorców jest jawny i wydaje się, że
    jeśli jest wymagany spis nabywców to powinien być czytelny dla publiczności.
    Można zrozumieć zastrzeżenia (do przepisu), że dane osobowe itd. Jednak
    jeśli ustawa szczgólna zobowiązuje do zamieszczenia spisu nabywców w
    rejestrze to dobrym prawem osoby szukających tych danych o spółce jest ich
    znalezienie w rejestrze.
    Podstawową rzecza jest jak należy rozumieć "spis nabywców". Uważam, iż jeśli
    nabywca to konkretna osoba fizyczna lub prawna to wymóg umiesczenia spisu
    nabywców oznacza możliwość ich indentyfikacji, czyli kto te akcje nabył.
    Spis imion i nazwisk, spis PESELI, to jednak nie spis nabyców.

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 7. Data: 2005-07-02 18:45:46
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    > Jeszcze raz: Może to byli akcjonariusze, którzy skorzystali z prawa
    > poboru?

    Nie, to była nowa emisja z wyłaczeniem prawa poboru.

    > Nieuzasadnione? To po cholerę wsadzili rubryki na te pesele do tych
    > formularzy?

    Zależy o jakim przypadku mówisz, jeśli są w formularzach miejsca na PESEL to
    są z natry rzeczy są uzasadnione.
    Jednak nie ma formularza odnośnie spisu nabywców akcji.

    > Też się nadaje.

    > Uważasz, że dwie osoby mogą mieć to samo imię, nazwisko i PESEL?

    Nie uważam, jednak rozwinąłem dlaczego uważam, że PESEL jest niewłaściwy (o
    ile w ogóle jest, w przypadku o którym mówię są tylko imiona i nazwiska plus
    liczba przydzielonych akcji).
    Można zadać inne pytanie, co uważasz za właściwsze czy spis nabywców akcji
    to osoba plus jej adres, czy osoba plus numery PESEL/REGON, numery
    paszportów, numery ewidencji gospodarczej podmiotów z innych państwach, a co
    jeśli w danym państwie w odniesieniu do pewnej grupy podmiotów nie jest
    wymagany żaden numer indentyfikacyjny, czy wówczas adres? A jeśli wówczas
    adres to nierówne traktowanie wszystkich nabywców.

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 8. Data: 2005-07-02 18:53:13
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    > jednak nie spis nabyców.

    Uważasz, że dwie osoby mogą mieć to samo imię, nazwisko i PESEL?

    Kobieto! Twój poród to nic w porównaniu z moim zatwardzeniem.

  • 9. Data: 2005-07-02 18:54:09
    Od: "Sewer" <s...@w...gazeta.pl>

    > Jeszcze raz: Mo?e to byli akcjonariusze, którzy skorzystali z prawa
    > poboru?

    Nie, to by3a nowa emisja z wy3aczeniem prawa poboru.

    > Nieuzasadnione? To po cholere wsadzili rubryki na te pesele do tych
    > formularzy?

    Zale?y o jakim przypadku mówisz, je?li s? w formularzach miejsca na PESEL to
    s? z natry rzeczy s? uzasadnione.
    Jednak nie ma formularza odno?nie spisu nabywców akcji.

    > Te? sie nadaje.

    > Uwa?asz, ?e dwie osoby mog? miea to samo imie, nazwisko i PESEL?

    Nie uwa?am, jednak rozwin?3em dlaczego uwa?am, ?e PESEL jest niew3a?ciwy (o
    ile w ogóle jest, w przypadku o którym mówie s? tylko imiona i nazwiska plus
    liczba przydzielonych akcji).
    Mo?na zadaa inne pytanie, co uwa?asz za w3a?ciwsze czy spis nabywców akcji
    to osoba plus jej adres, czy osoba plus numery PESEL/REGON, numery
    paszportów, numery ewidencji gospodarczej podmiotów z innych panstwach, a co
    je?li w danym panstwie w odniesieniu do pewnej grupy podmiotów nie jest
    wymagany ?aden numer indentyfikacyjny, czy wówczas adres? A je?li wówczas

  • 10. Data: 2005-07-03 18:40:59
    Od: "tophoto" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymagany żaden numer indentyfikacyjny, czy wówczas adres? A jeśli wówczas
    > adres to nierówne traktowanie wszystkich nabywców.

    Moim zdaniem, spis nabywców powinien zawierać adresy osób/firm. Skoro ksh mówi
    wyraźnie o spisie nabywców to nabywcą akcji jest konkretna osoba
    charakteryzująca się siedzibą lub miejscem zamieszkania. Same imię i nazwisko
    nie wskazuje osoby nabywcy. Dlatego logicznie rozumując spis nabyców powinien
    obejmować dane adresowe.

    tophoto