eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2004-12-14 08:27:37
    Temat: Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
    Od: "Doman" <t...@p...onet.pl>

    witam,

    moje pytanie dotyczy konieczności uiszczenia 50 PLN w chwili
    uzupełniania wpisu do EDG o numery PKD poszczególnych działalności -
    temat co prawda był już poruszany na grupie, ale chyba nie od strony
    obowiązkowej opłaty; taka sytuacja jest w UM Krakowa - mimo że nie
    wprowadzam zmian we wpisie a jedynie uzupełniam numery, i tak urzędnicy
    twierdzą że opłata jest obowiązkowa (pomijam tutaj kwestię opłaty
    skarbowej 5 PLN); przyparty do muru urzędnik stwierdził, że wniosek
    można przesłać pocztą (polecony) dodając oświadczenie o odmowie
    wniesienia opłaty, powołując się na stosowny przepis - no i teraz moje
    pytanie: czy jest jakiś przepis, na który można się powołać, obawiam się
    że powołanie się na zdrowy rozsądek nie będzie w tym przypadku skuteczne

    --
    Tomasz Domański


  • 2. Data: 2004-12-17 18:03:33
    Temat: Re: Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Doman napisał(a):

    > czy jest jakiś przepis, na który można się powołać, obawiam się
    > że powołanie się na zdrowy rozsądek nie będzie w tym przypadku skuteczne

    Art. 7a ust 3 ustawy Prawo działalności gospodarczej nakazuje pobierać
    opłatę 50 zł za _zmianę_ w ewidencji działalności gospodarczej.

    Art. 8 ustawy z dnia 14.11.2003 o zmianie ustawy Prawo działalności
    gospodarczej nakazuje w terminie do 31.12.2004 dokonać _uzupełnienia_
    danych znajdujących się w ewidencji.

    Brak zatem przepisu upoważniającego organ do pobrania opłaty.
    I nikt mnie nie przekona, że uzupełnienia danych = zmiana danych ;)

    powodzenia

    marcin

    --
    bdp.e-wro.com


  • 3. Data: 2004-12-19 10:00:22
    Temat: Re: Aktualizacja wpisu do ewidencji DG a konieczność wniesienia opłaty
    Od: p...@n...pl

    > witam,
    >
    > moje pytanie dotyczy konieczności uiszczenia 50 PLN w chwili
    > uzupełniania wpisu do EDG o numery PKD poszczególnych działalności -
    > temat co prawda był już poruszany na grupie, ale chyba nie od strony
    > obowiązkowej opłaty; taka sytuacja jest w UM Krakowa - mimo że nie
    > wprowadzam zmian we wpisie a jedynie uzupełniam numery, i tak urzędnicy
    > twierdzą że opłata jest obowiązkowa (pomijam tutaj kwestię opłaty
    > skarbowej 5 PLN); przyparty do muru urzędnik stwierdził, że wniosek
    > można przesłać pocztą (polecony) dodając oświadczenie o odmowie
    > wniesienia opłaty, powołując się na stosowny przepis - no i teraz moje
    > pytanie: czy jest jakiś przepis, na który można się powołać, obawiam się
    > że powołanie się na zdrowy rozsądek nie będzie w tym przypadku skuteczne
    >
    > --
    > Tomasz Domański


    na stronie ministerstwa finansow w zw. z PKD napisali /cyt. z pamieci/: za
    uzupełnienie nie powinno sie pobierac opłat.

    pozdr.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1