  • 1. Data: 2004-12-14 08:06:15
    Temat: problem z domeną
    Od: "ToMasz" <w...@p...KOM>

    Witam
    mój kolega współpracuje od lat z firmą od lat znaną na całym swiecie,
    nazwijmy ją "ABC". mój kolega jest włascicielem domeny www."ABC".pl - (nie
    prosił nikogo o zadne pozwolenia gdy ją wykupywał) .niestety firma "ABC" na
    swojego przedstawiciela w Polsce wybrała zupełnie kogos innego. Po kilku
    miesiącach, pracownik firmy "ABC" ( z zagranicy, nie z polskiego
    przedstawicielstwa) zadzwonił do mojego kolegi, i powiedział mu mniejwiecej
    coś takiego:

    "narazie fajnie nam sie współpracuje, ale nie podoba nam sie to ze TY masz
    strone WWW."ABC".PL nie dalismy ci na to oficjalnej zgody i teraz musisz COŚ
    z tym zrobic"

    Facet jawnie straszy, ze jak mój kolega nic nie zrobi, to dobra współpraca
    ( i owocna finansowo) moze zostac zakończona. Prosze powiedzcie mi jak to
    jest w swietle prawa. domena była wolna, ale napewno "ABC"jest nazwą
    zastrzeżoną. kto ma racje? wiem ze _kiedys_ było cos takiego z
    "microsoft.pl" - domena nie nalezała do firmy bila g.
    pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2004-12-14 08:24:51
    Temat: Re: problem z domeną
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <w...@p...KOM> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastrzeżoną. kto ma racje? wiem ze _kiedys_ było cos takiego z
    > "microsoft.pl" - domena nie nalezała do firmy bila g.

    bylo juz wielokrotnie, jesli twoj koleg pod ta domena ma serwis ktory
    swiadczy badz reklamuje uslugi jakie robi firma abc, moze miec problem a w
    najlepszym przypadku stracic domene, jednak jesli zlikwiduje wszystko i
    wystawi pob tym adresem cokolwiek co nie bedzie sie kojazylo z dzialanoscia
    firmy abc, albo plansze z tekstem domena na sprzedaz, tamten moze mu skoczyc

    moze jeszcze zarobic na domenie, w tej materi obowiazuje prawo kto pierwszy
    ten lepszy, pod warunkiem ze dzialalnosci firmy i domeny sa rozne

  • 3. Data: 2004-12-14 09:19:32
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    ToMasz napisał(a):
> [...]
    > strone WWW."ABC".PL nie dalismy ci na to oficjalnej zgody i teraz musisz COŚ

    Sprawa ma się mniej więcej tak:
    "prawo do domeny" określone jest przez umowę użytkownika z
    administratorem (plus stosowny regulamin)
    domenami *.pl administruje prywatna spółka NASK (poczytaj co piszą na
    swojej stronie)
    swego czasu NASK powołał coś w rodzaju "sądu arbitrażowego" do
    rozstrzygania sporów dotyczących nazw domen (o ile to jeszcze aktualne)
    i na podstawie orzeczenia tego "sądu" NASK może rozwiązać umowę z
    dotychczasowym użytkownikiem domeny.

    Z drugiej strony, używając cudzej nazwy do celów komercyjnych, można się
    narazić na proces cywilny, ale tu niech się wypowiedzą specjaliści od
    prawa autorskiego, nieuczciwej konkurencji itp.
    nn

  • 4. Data: 2004-12-14 10:07:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    [ciach]
    > nieuczciwej konkurencji itp.

    tylko w przypadku jesli dzialanosci beda zbiezne, jesli beda calkowicie
    rozne to nie