  • 1. Data: 2002-02-25 10:42:08
    Temat: Adwokat a rozwod
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    Mam problem, poniewaz kazdy twierdzi co innego, na ile jest potrzebny
    adwokat aby dostac rozwod w minimalnej ilosci podejsc? (jest dziecko 1 rok)
    Chodzi mi o to, zeby "wysoki" sad w ramach prorodzinnosci nie wpadl na
    pomysl, ze wszystko moze sie da naprawic i oglosi separacje zamiast rozwodu.

    Piotr

  • 2. Data: 2002-02-25 14:24:15
    Temat: Re: Adwokat a rozwod
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi mi o to, zeby "wysoki" sad w ramach prorodzinnosci nie wpadl na
    > pomysl, ze wszystko moze sie da naprawic i oglosi separacje zamiast

    Ja mam juz drugiego adwokata, sprawa toczy sie 4 rok - mysle, ze istotne
    jest orzekanie o winie.
    Jesli sad orzeknie, ze nastapil trwaly rozklad pozycia ....

    Co do separacji, to mysle, ze to zupelnie co innego. Jesli ktos wnosi o
    rozwod, to rozwod.
    Gdybys wnosil o separcje ...... to bylaby inna tresc pozwu.
    Ale niech sie wypowie prawnik - chetnie uslysze.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2002-02-25 15:09:26
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Ewa_W wrote:

    > Co do separacji, to mysle, ze to zupelnie co innego. Jesli ktos wnosi o
    > rozwod, to rozwod.

    Oczywiście, sąd nie może w tym przypadku orzec inaczej niż chcą strony.
    Jednak strona pozwana może żądać nie tylko rozwodu (lub oddalenia
    powództwa), ale także separacji, i wtedy takie orzeczenie jest możliwe.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-02-26 07:52:52
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    > Oczywiście, sąd nie może w tym przypadku orzec inaczej niż chcą strony.
    > Jednak strona pozwana może żądać nie tylko rozwodu (lub oddalenia
    > powództwa), ale także separacji, i wtedy takie orzeczenie jest możliwe.

    Ale słyszałem o wypadkach, że sąd zamiast rozwodu ogłaszał separację "bo
    może się zejdą" i czy obecność prawnika zabezbiecza przed tego typu
    wygłupami wysokiego sądu?

    Piotr

  • 5. Data: 2002-02-26 12:30:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > Chodzi mi o to, zeby "wysoki" sad w ramach prorodzinnosci nie wpadl na
    > pomysl, ze wszystko moze sie da naprawic i oglosi separacje zamiast

    Jesli malzonkowie zgodnie twierdza, ze nie mieszkaja ze soba, nie cha i ine
    beda, bo
    nastapil faktyczny calkowity rozpad pozycia malzenskiego wiec sytuacja
    maloletniego dziecka sie nie pogorszy, adwokat nie jest potrzebny.

    Jesli malzonkowie ine sa zgodni - mozna sobie wybic z glowy szybki rozwod
    i adwokat tez nie jest potrzebny.

    Adwokat jest potrzebny gdy jedna strona kombinuje, a drugiej nie bardzo sie
    spieszy.

    Boguslaw (ktory rozwiadl sie bez adwokata z zona ktora niepotrzebnie
    adwokatowi swemu zaplacila).

    Boguslaw