  • 1. Data: 2002-02-25 06:59:32
    Temat: Zakładowy plan kont
    Od: "Kubusia" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy polski wzorcowy plan kont (mam na myśli podział na 8 grup) jest
    obowiązkowy? Pracuję w spółce z o.o. z kapitałem zagranicznym. Firma
    "matka" (zagraniczny właściciel firmy) znajdująca się w innym kraju
    narzuciła nam swój plan kont, który dużo odbiega od polskiego planu kont.
    Czy możemy przyjąć ich plan kont? Jeżeli nie to dlaczego?

    Serdecznie pozdrawiam
    kubusia

  • 2. Data: 2002-02-25 07:41:01
    Temat: Re: Zakładowy plan kont
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > narzuciła nam swój plan kont, który dużo odbiega od polskiego planu kont.
    > Czy możemy przyjąć ich plan kont? Jeżeli nie to dlaczego?

    jeżeli chodzi o numerki to mogą być dowolne
    --

    ########################
    Raku

  • 3. Data: 2002-02-25 07:50:12
    Od: "Kubusia" <k...@p...onet.pl>

    > jeżeli chodzi o numerki to mogą być dowolne
    > --

    Numerki to ja wiem, że mogą być dowolne. Interesuje mnie raczej grupa główna
    i jej podział.

    Pozdrawiam
    Kubusia

  • 4. Data: 2002-02-26 22:33:56
    Od: "Jan Krzysztof Fedorowicz" <j...@f...pl>

    Użytkownik "Kubusia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > narzuciła nam swój plan kont, który dużo odbiega od polskiego planu kont.
    > Czy możemy przyjąć ich plan kont? Jeżeli nie to dlaczego?

    Witam
    Musi byś plan kont zgodny z nową ustawą o rachunkowości. Najczęściej
    standardy księgowe zachodnie są zupełnie inne od obowiązujących w Polsce.
    Rozwiązaniem jest "podwójna księgowość" ale w tym dobrym znaczeniu.

    jkf Jan Krzysztof Fedorowicz
    j...@f...pl
    www.fedorowicz.pl
    j...@j...pl
    www.jkf.pl

  • 5. Data: 2002-02-27 19:03:18
    Od: "Kubusia" <k...@p...onet.pl>

    > Musi byś plan kont zgodny z nową ustawą o rachunkowości. Najczęściej
    > standardy księgowe zachodnie są zupełnie inne od obowiązujących w Polsce.
    > Rozwiązaniem jest "podwójna księgowość" ale w tym dobrym znaczeniu.

    Istnieje w naszym programie księgowym prowadzenie "podwójnej księgowości".
    Ale firma "matka" naciska, abyśmy używali ich planu kont - ułatwia to
    komunikowanie się wśród innych firm wewnętrznych na terenie Europy.

    pozdrawiam
    kubusia