  • 1. Data: 2002-02-25 10:52:36
    Temat: odprawa
    Od: "Czaplewski" <s...@p...com>

    Witam
    Zwracam się z prośba o udzielenie pomocy w kewesti prawnej związanej z
    kodeksem pracy.
    W listopadzie zeszłego roku Pan nazwijmy go "X" - osoba głuchoniema - został
    zwolniony z pracy z przyczyn ekonomicznych firmy. Przed wydaniem świadectwa
    pracy, podpisał wszystkie dokumenty dotyczące pracy w tym odbiór
    trzymiesięcznej odprawy w wysokości 1.800 zł brutto - której faktycznie nie
    dostał.
    Do tej pory mimo upomnień o wypłatę odprawy, firma twierdzi , że już jemu
    wypłaciła powołując się na w/w podpisany dokument.
    Czy w tej niekorzystanej sytuacji Pan "X" ma mozliwość wygrania sprawy
    poprzez Sąd Pracy i wyegzekwowania należnej odprawy i na podstawie jakich
    dowodów ???
    Nadmieniam, że przez ostatnie pół roku Pan "X" otrzymywał z firmy
    wynagrodzenie niepełne wypłacone cotygodniowo w wysokości 100 - 200 złotych
    (dokumentacji odbioru cotygodniowego wynagrodzenia także nie posiada).

    aaa_ / scorpio

  • 2. Data: 2002-02-25 15:05:17
    Temat: Re: odprawa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, Czaplewski wrote:

    > Czy w tej niekorzystanej sytuacji Pan "X" ma mozliwość wygrania sprawy
    > poprzez Sąd Pracy i wyegzekwowania należnej odprawy i na podstawie jakich
    > dowodów ???

    Kiepska sprawa - podpisane przez wierzyciela pokwitowanie rodzi
    domniemanie że dłużnik spełnił świadczenie. Pan X może się powołać na błąd
    oświadczenia woli, uzasadniając to swoim stanem zdrowia - nie mam pojęcia
    na ile taka argumentacja jest sensowna.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-26 18:15:22
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --
    Użytkownik Czaplewski <s...@p...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5d52g$obj$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > pracy, podpisał wszystkie dokumenty dotyczące pracy w tym odbiór
    > trzymiesięcznej odprawy w wysokości 1.800 zł brutto - której faktycznie

    bardzo wątpliwa i trudno będzie ją wygrać! może ewentuallnie powołać
    świadków, jeżeli takowych ma, ale to też wcale nie daje gwarancji bo z
    Twojej informacji wynika, że odebrał te pieniądze. ale np. ze mieli zapłacić
    przelewem (co jednak chyba nie zachodzi) to niech pokażą dowód wpłaty!

    bez dokumentów nie ma szans!

    Pozdrawiam
    Marcin