  • 11. Data: 2014-02-07 18:14:02
    Temat: Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-07 17:39, TOMASZEK pisze:
    > Czego mam szukać, jak te przepisy się nazywają ?

    https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Zwolnienia

    Przestudiuj dokładnie. Jeśli domownicy się łapią na zwolnienie i cały
    czas się łapali (chyba może być 1 osoba nie podlegająca)
    to pismo do rady i rada umorzy. Moim rodzicom umorzyła. Na poczcie
    wiedzą co i jak napisać.

  • 12. Data: 2014-02-07 18:17:10
    Od: z <...@...pl>

    Bierz pod uwagę ostatnie 5 lat. Za wcześniejsze się przedawniło.

  • 13. Data: 2014-02-07 20:06:48
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem obowiązek wnoszenia opłaty automatycznie zanika w chwili
    > śmierci zobowiązanego. Wszak bez większego ryzyka można założyć, że nie
    > ogląda on telewizji.

    W zasadzie nie posiada on już odbiornika TV - jeśli chcesz być ścisły.
    Bo to powoduje konieczność płacenia abonamentu.

    Ale ten odbiornik stał się czyjąś własnością po przejęciu spadku i ten
    ktoś teraz powinien płacić. Oczywiście jeśli z niego korzysta. Bo pewnie
    nie :)

    --
    Krzysztof

  • 14. Data: 2014-02-07 20:29:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem obowiązek wnoszenia opłaty automatycznie zanika w chwili
    > śmierci zobowiązanego. Wszak bez większego ryzyka można założyć, że nie
    > ogląda on telewizji.

    no abonament nie jest za oglądanie telewizji, tylko za posiadanie
    telewizora.
    Co prawda zmarly telewizora posiadac juz nie moze, ale spadkobiercy
    odziedziczyli go jak najbardziej.

    I tu jest biała plama, bo spadkobiery go nie przerejestrowali na siebie.
    Mogą złożyć oswiadczenie, że wyrzucili,a wyrejestrowac po babci zapomnieli.

    > Obowiązek wyrejestrowania, to ewentualnie miała babcia, gdyby tylko
    > przewidziała dokładnie dzień swojej śmierci. Obowiązek rejestracji
    > odbiornika przez inne osob, to zupełnie inne zobowiązanie. Co do zasady
    > przecież jak ktoś mieszka samotnie i umrze, to z niczego nie wynika, że
    > opłata ma być kontynuowana.

    a ch... go teraz wie. Jeszce parę zmian ustaw i okaże się, że
    nieboszczyk tez może zaciągać kredyt i miec dlugi.

  • 15. Data: 2014-02-07 20:33:42
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-02-07 18:17, z pisze:
    > Bierz pod uwagę ostatnie 5 lat. Za wcześniejsze się przedawniło.

    Dziękuję pięknie.

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 16. Data: 2014-02-07 20:34:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TOMASZEK wrote:

    > Teoretycznie. Praktycznie różnie to bywa. Serio.

    > Pewnie tak, nikt tego nie zrobił.

    > Rozumiem, że oni zakładają, że każdy ma telewizor;)

    Nie zakładają, stąd właśnie pomysł inspekcji listonoszowych, którzy
    wpadają i sporządzają protokół, ze telewizor jest stoi i działa.
    Zresztą radio w samochodzie na pewno masz, wiec i tak wtopiłeś
    niezależnie od telewizora.

    > Nie. I dobrze byłoby gdyby się tak dało dalej ;)

    chciałbyć.
    mozesz wyrzucic telewizor.
    albo liczyć, że nie dostaniesz kary
    ja bym teraz zarejestrował na jednego z domowników (może jest taki cos
    sie na zwolnienie łapie)
    i siedział cicho czekają co bedzie dalej.
    nikt was nie przyłapał narazie na posiadaniu odbiornika bez rejestracji
    wiec kary nie naliczą, co najwyzej abonamnet za 3 lata wstecz.
    ale tym bym się martwił później.

  • 17. Data: 2014-02-07 20:36:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Jodłowski wrote:
    > Oczywiście jeśli z niego korzysta. Bo pewnie nie :)

    bład
    abonament nie jest za korzystanie tylko posiadanie.

    wiec odpowiednie zdanie powinno brzmiec
    "oczywiscie jesli go jeszcze posiada, bo pewnie nie. stary po babci
    wyrzucił na smietnik w 2002, a nowy kupili wczoraj. o tu jest faktura
    zakupu."

  • 18. Data: 2014-02-07 21:13:57
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > bład
    > abonament nie jest za korzystanie tylko posiadanie.

    Błąd ;)

    Jest za posiadanie umożliwiającego odbiór... Czyli potencjalne
    korzystanie (używanie).

    Ustawa mówi:

    1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych pobiera
    się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika

    --
    krzysztof

  • 19. Data: 2014-02-07 21:16:20
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 07.02.2014 17:43, TOMASZEK wrote:

    > Nie zdziwiłbym się, gdyby to trzeba było udowodnić. ;))

    Niech zrobia ekschumacyje babci ;D

    BTW. Moze na zwrotce pocztowej podac nowy adres "zamieszkania" babci.
    Niech tam wysylaja korespondencje...

    Adresat nie zyje, oto nowy adres....

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 20. Data: 2014-02-07 21:18:39
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 07.02.2014 20:34, witek wrote:

    > mozesz wyrzucic telewizor.

    sprzedac.

    kupic nowy /miec fakture, paragon/

    "szanowni panstwo, tv posiadam od siodmego lutego biezacego roku, oto
    dowod zakupu...."