  • 1. Data: 2014-02-06 12:38:56
    Temat: regulamin i prawo
    Od: "Jurek" <J...@g...com>

    Jest sobie firma państwowa, która ma regulamin swoich usług, będący na
    dodatek ustawą.
    Firma odmawia wykonania pewnej usługi tłumacząc że usługa takiej formie
    jest zabroniona.
    Dwoinę więc na infolinię tej firmy i pytam się czy faktycznie taka usługa
    jest zabroniona i dlaczego.
    Dostaję odpowiedź że jest to niezgodne z regulaminem firmy dla tej usługi,
    ale gdy pytam się z jakim punktem regulaminu to nie dostaje odpowiedzi.
    Czytam więc ustawę, która jest regulaminem tej usługi tej firmy i ku mojemu
    zdziwieniu, na samym początku znajduję paragraf mówiący że klient ma prawo
    do takiej usługi i w takiej formie. Zdenerwowałem się, na dodatek w czasie
    rozmowy telefonicznej informowano mnie ze rozmowa jest nagrywana, więc znowu
    dzwonię na infolinię a tam znowu wmawiają mi że nie można wbrew zapisom
    regulaminu, który stwierdza że można. Po zwróceniu uwagi na konkretny
    paragraf regulaminu przedstawia się kierowniczka tej firmy i znowu to samo,
    mimo tego ze znowu rozmowa jest podobno nagrywana.

    Jak zwykły klient ma walczyć z taką firmą, która robi go w konia, nawet
    wbrew obowiązującemu ją prawu?
    Czy znajdzie się prawnik który jest w stanie ukarać taką firmę sowitą
    grzywną (nie wiem, milion dolarów) za szkody moralne i inne szkody osobiste?

  • 2. Data: 2014-02-06 14:21:25
    Temat: Re: regulamin i prawo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2014 12:38, Jurek pisze:
    > Jest sobie firma państwowa, która ma regulamin swoich usług, będący na
    > dodatek ustawą.
    > Firma odmawia wykonania pewnej usługi tłumacząc że usługa takiej formie
    > jest zabroniona.
    [ciach]

    A bez metafor?

    (jeśli nie zrozumiałeś: opisz konkretnie, bo tak to cholera wie co masz
    na myśli)

  • 3. Data: 2014-02-06 15:01:52
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Iść do konkurencyjnej firmy.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
    i program dietetyczny Ananas1_3a

  • 4. Data: 2014-02-06 16:29:07
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-06 16:31, Jurek pisze:

    > Firma jest monopolistą, więc konkurencji brak, jak to zwykle bywa w
    > przypadku firm państwowych.
    > Zresztą istnienie konkurencji nie gwarantuje nie robienie klienta w
    > konia w ten sam sposób.
    > Ja chcę ukarać cwaniaka a nie szukać kolejnego cwaniaka.

    Napisz konkretnie o co chodzi, bo jakoś tajemniczo to wygląda i nikt
    konkretnie nie odpowie na takie niedomówienia.

  • 5. Data: 2014-02-06 16:31:02
    Od: "Jurek" <J...@g...com>

  • 6. Data: 2014-02-06 17:05:33
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-06 12:38, Jurek pisze:

    > Jak zwykły klient ma walczyć z taką firmą, która robi go w konia, nawet
    > wbrew obowiązującemu ją prawu?

    Chodzi ci o ZUS, NFZ, US ?
    Zapomnij

  • 7. Data: 2014-02-06 17:57:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartolomeo" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Chodzi ci o ZUS, NFZ, US ?
    > Zapomnij

    Z zawiłości wypowiedzi wnioskuję, że pewnie chodzi o NFZ.

  • 8. Data: 2014-02-06 18:00:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jurek" <J...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jest sobie firma państwowa, która ma regulamin swoich usług, będący na
    > dodatek ustawą.

    Jeśli oczekiwał byś od nas jakiegoś konstruktywnego stanowiska, to napisz o
    co Ci konkretnie chodzi. Bo z tego skomplikowanego wywodu, to mogę się
    jedynie domyślić, że chodzi o jakiś NFZ, choć jak się okaże, że o zupełnie
    co innego, to też nie będę zdziwiony jakoś szczególnie.

  • 9. Data: 2014-02-06 22:11:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 22:13, Jurek pisze:

    > Sytuacja dotyczy Poczty. Celowo nie pisałem o kogo chodzi bo podobne
    > sytuacje zdarzają się dość często w różnych firmach, zarówno państwowych
    > jak i prywatnych, więc chciałem uzyskać poradę ogólną dotyczącą problemu
    > a nie akurat poczty a dzisiaj na poczcie była kumulacja, dlatego bardzo
    > się zdenerwowałem.

    Porada ogólna: zażądaj uzasadnienia na piśmie. I może udaj się na
    konsultacje względem tego "denerwowania".

    > Idę na pocztę wysłać przesyłkę, przesyłkę mam zabezpieczoną, zapakowaną,
    > oklejoną, zaadresowaną z wypełnionym druczkiem a tu panienki z okienka
    > odmawia mi przyjęcia paczki bo nie spodobała jej się naklejka na mojej
    > paczce. Stwierdziła że ja takich naklejek na moją własną paczkę nie mogę
    > nalepiać.

    Jakich naklejek? (zdjęcie rzeczonej paczki byłoby przydatne)

    > Zdziwiony sytuacją zadzwoniłem na infolinię żeby dowiedzieć się o co
    > chodzi i ewentualnie z czego to wynika. Infolinia poinformowała mnie że
    > wynika to z regulaminu, ale nie była w stanie powiedzieć mi z którego
    > punktu tego regulaminu i żebym sobie poczytał. Więc czytam i ze
    > zdziwieniem odkrywam punkt 10 regulaminu mówiący że nadawca ma PRAWO
    > umieszczać na przesyłce naklejki, mało tego, mam prawo nawet umieszczać
    > na przesyłce napisy i rysunki reklamowe i informacyjne!

    Z pewnymi ograniczeniami.

    [ciach]

    > Z odpowiedzi wnioskuję że prawników też mamy takich samych że jak by
    > trzeba było odebrać dług 20groszy starej babci to wszyscy by się
    > wyrywali, każdy by widział interes i nawet grom by interweniował, a
    > jeśli chodzi o zus, czy inną większą instytucję to każdy ma w gaciach
    > wielką kupę i odnoszę wrażenie że to całe nasze prawo jak i prawnicy i
    > sądy są tak naprawdę bezużyteczni, czyli zbędni.

    Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś jakimś gimbusiarskim trollem
    lub znudzonym ramolem szukającym sposobności do awantury.

  • 10. Data: 2014-02-06 22:12:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 16:31, Jurek pisze:

    > Firma jest monopolistą, więc konkurencji brak, jak to zwykle bywa w
    > przypadku firm państwowych.

    Jak się okazało pisałeś o Poczcie Polskiej. Zatem powyższe twoje zdanie
    jest bezczelnym kłamstwem.