  • 91. Data: 2014-02-11 21:51:46
    Temat: Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Flejm się zrobił, a ja nie wiem, czy chodziło Ci o którąś szczegółową
    > ustawę nakazującą zrobienie protokołu z *określonych* czynności
    > (która to być może nakazuje podanie podstawy prawnej sporządzania
    > *określonego* protokołu), czy też istnienie przepisu ogólnego
    > (zazwyczaj pakowanego do kodeksów), stanowiącego, że podanie
    > podstawy prawnej jest obowiązkowym elementem protokołu.
    > Możesz wyjaśnić?

    > Poproszę o... wyjaśnienie.
    > Może (wyjątkowo?) bez domagania się podstawy prawnej do tej prośby ;)

    Jak przeczytałem do tyłu, to chyba sam sie zakręciłem i zbyt mocno
    uprościłem. Chodzi mi o to, że chcąc sporządzić protokół, trzebaby w jego
    treść wskazać podstawę prawną tego przeszukania czy "kontroli". A nie ma
    podstawy prawnej do takiej czynności. Przykładowo przy normalnym
    przeszukaniu robionym przez Policję masz w druku do wyboru postanowienie
    sądu / prokuratora, nakaz kierownika jednostki oraz legitymację służbową.
    Jakby sobie napisali zgodnie z kanonami protokół usiłowania wejścia do
    mieszkania, to po jego użyciu organ nie miałby innego wyjścia, jak to z
    urzędu na 231 kk wyłączyć chyba.

  • 92. Data: 2014-02-11 22:51:27
    Temat: Re: Abonament RTV - nowa ustawa
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > TK już od wielu lat jest pachołkiem rządu i uchwala to co rząd chce, zeby
    > budzet sie dopiął.
    Specjalnie się nad tym nie zastanawiałem, ale po przemyśleniu przyznaję Ci
    rację.
    I tak właśnie w Polsce rozumie się zasadę niezawisłości sądów.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 93. Data: 2014-02-12 01:49:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Chodzi mi o to, że chcąc sporządzić protokół, trzebaby w jego
    > treść wskazać podstawę prawną tego przeszukania czy "kontroli".

    A, chyba że tak.
    Pozostają jednak dwie wersje, IMVHO prawidłowego protokołu:
    - "delikwent dobrowolnie przedstawił dowody odbierania/nieodbierania
    RTV"
    - "z braku podstaw prawnych odstąpiono od czynności"

    > A nie ma
    > podstawy prawnej do takiej czynności. Przykładowo przy normalnym przeszukaniu

    No OK.
    Ktoś wzywa patrol policji, bo coś-tam mu się nie widzi.
    Patrol przyjeżdża, stwierdza że czynność "nie kwalifikuje się" do
    działania policyjnego, co paszczowo objaśnia i chce wybyć.
    Ale wzywający się upiera i chce "papiera".
    Są przeszkody do sporządzenia protokołu? W ostateczności,
    sporządzonego przez "ustnie do protokołu" ze strony wzywającego?
    (policjant jest urzędnikiem)
    I nic to, że nie "na miejscu" a na komisariacie, i nie "od ręki"
    a za trzy godziny :>

    > sobie napisali zgodnie z kanonami protokół usiłowania wejścia do mieszkania,
    > to po jego użyciu organ nie miałby innego wyjścia, jak to z urzędu na 231 kk
    > wyłączyć chyba.

    Słusznie.
    Ale przecież protokół może opisywać "odstąpienie od czynności".

    pzdr, Gotfryd

  • 94. Data: 2014-02-12 14:26:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > RTV"
    > - "z braku podstaw prawnych odstąpiono od czynności"

    Jesli stwierdzą, że pomimo braku podstaw próbowali, to trochę chyba głupio
    :-)

> [...]
    > (policjant jest urzędnikiem)
    > I nic to, że nie "na miejscu" a na komisariacie, i nie "od ręki"

    To odwieczny temat do dyskusji. Dodowolnego policjanta możeswz się zwrócić
    z nagłą potrzebą pomocy i ma Ci w dostępnym i zgodnym z prawem zakresie
    pomóc. Ale przestępstwa, wykroczenia, interfwencjie zgłąsza się nie
    policjantowi, a Policji. Drobna różnica słowna skutkuje tym, że z
    zawiadomieniem, to idzierz do Komendy. Oczywiście jak od wszystkiegobywają
    wyjątki. Domu, doktórego dokonano włamania doKoemndy nie dostarczysz, więc
    trzeba jechać na oględziny.A jak się już przyjedzie i są normalne warunki,
    to żeby nie ciągnąć nikogo do "bazy", to sięprzyjmuje na miejscu
    zawiadomienie.

    > Słusznie.
    > Ale przecież protokół może opisywać "odstąpienie od czynności".

    Oczywiście,ale jeśli brak podstaw do jej przeprowadzenie, to mamy do
    czynienia z usiłowaniem popełnienia przestępstwa.

  • 95. Data: 2014-02-14 02:07:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:

    [...]
    > Jesli stwierdzą, że pomimo braku podstaw próbowali, to trochę chyba głupio
    > :-)

    [...]

    > Oczywiście,ale jeśli brak podstaw do jej przeprowadzenie, to mamy do
    > czynienia z usiłowaniem popełnienia przestępstwa.

    O ile "trochę głupio" nie sposób zaprzeczyć, to do oczywistości
    popełnienia przestępstwa nie czuję się przekonany.
    Czy pytanie "czy pozwoli pan na dobrowolne poddanie się kontroli"
    podpada pod jakiś przepis karny?

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2014-02-14 15:20:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > O ile "trochę głupio" nie sposób zaprzeczyć, to do oczywistości
    > popełnienia przestępstwa nie czuję się przekonany.
    > Czy pytanie "czy pozwoli pan na dobrowolne poddanie się kontroli"
    > podpada pod jakiś przepis karny?

    Jesli nie ma przepisu, ze można kontrolować za zgodą, to tak. Przykładem tu
    niech będzie wielokrotnie tu walcowane przeszukanie przez pracownika
    ochrony. Oczywiście pracownik ochrony podejrzewając, że wychodzacy ma coś w
    kieszeni moze poprosić o pokazanie kieszeni. Klient może je pokazać, albo
    odmówić. W razie odmowy wzywa się Policję. Ale protokół z odmowy poddania
    sie przeszukaniu śmierdzi kłopotami na odległość.

  • 97. Data: 2014-02-14 22:08:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Ale protokół z odmowy poddania sie
    > przeszukaniu śmierdzi kłopotami na odległość.

    Przemyślawszy i dopasowawszy do podanego przepisu z KPA, przyznaję
    że coś w tym jest - brakuje elementu "żądania strony" (o sporządzenie
    protokołu).

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2014-03-01 12:12:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-07 15:17, TOMASZEK wrote:
    > Ostatnio przyszło listem poleconym pismo [...]

    Tak BTW:
    http://3obieg.pl/wezwanie-do-zaplaty-pomysl-zanim-ci
    e-okradna

    Piotrek

  • 99. Data: 2014-03-01 14:19:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-01 12:12, Piotrek pisze:

    > Tak BTW:
    > http://3obieg.pl/wezwanie-do-zaplaty-pomysl-zanim-ci
    e-okradna

    "
    Tylko pobieżna analiza przepisów dotyczących opłat abonamentowych, w tym
    Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 25.09.2007 r. w sprawie
    warunków i trybu rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
    pozwoliła przekonać się, że na mocy tego Rozporządzenia wszystkie
    rejestracje odbiorników RTV straciły ważność po roku od wejścia w życie
    Rozporządzenia, czyli w listopadzie 2008 r. Operator publiczny miał w
    tym czasie ( 12 miesięcy ) obowiązek nadać dotychczas zarejestrowanym
    odbiornikom indywidualny numer identyfikacyjny i poinformować o tym
    użytkownika w stosownym zawiadomieniu. Takie zawiadomienie powinno
    zostać przesłane na adres użytkownika odbiornika. Oczywiście, że możemy
    nie pamiętać czy 6 lat temu otrzymaliśmy jakieś pisma w sprawie
    abonamentu, ale właśnie dlatego powinno się upewnić co do zasadności
    roszczenia w niemałej przecież kwocie.
    "

    Ktoś coś wie czy wysyłano takie zawiadomienia? Bo omawiany przypadek
    może być cokolwiek jednostkowy.

  • 100. Data: 2014-03-02 07:00:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > roszczenia w niemałej przecież kwocie.
    > "
    >
    > Ktoś coś wie czy wysyłano takie zawiadomienia? Bo omawiany przypadek

    wysłano wysłano,
    każdy dostał druczek z indywidualnym numerkiem.