  • 1. Data: 2014-02-07 15:17:17
    Temat: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    Ostatnio przyszło listem poleconym pismo ( którego na razie nikt z
    domowników nie odebrał, listonosz pokazał co to jest stąd wiem, wpisał
    na zwrotce: "adresat nie żyje" albo "adresat nieznany" ) Nadawcą jest
    "Poczta Polska Dział Abonamentu RTV".
    Pismo jest prawidłowo adresowane, bo adres się zgadza, ale... babcia nie
    żyje od 2002 roku. Na babcię i tylko na babcię był zarejestrowany
    telewizor. Abonament płaciła regularnie, więc nie powstało zadłużenie za
    życia. Potem nikt tego nie płacił. W mieszkaniu wszyscy domownicy
    nieprzerwanie zamieszkują od śmierci babci ( zamieszkiwali tam wcześniej )

    Co zrobić w takiej sytuacji?
    - iść na pocztę, przedstawić odpis aktu zgonu i odebrać przesyłkę?
    - nie robić nic, odpuszczą?
    - inne propozycje?

    Czy w takiej sytuacji naliczą ten cały abonament od 2002 roku czy
    stosuję się jakieś umorzenie, przedawnienie...

    Spodziewać się kontroli w domu i dobrowolno-przymusowej rejestracji? ;)

    Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 2. Data: 2014-02-07 16:40:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-07 15:17, TOMASZEK pisze:
    > Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

    Ja bym odebrał albo może lepiej poszedł na pocztę (doradzą co zrobić) i
    napisał pismo do krajowej rady o umorzenie długu bo coś czuję że nikt
    nie zgłosił śmierci ;-)
    Znam przypadek że umarzają zadłużenie które powstałe na wskutek nie
    dopełnienia procedury chociaż zwolnienie z płacenia było.
    Znając życie komornik zacznie ścigać spadkobierców i domagać się 1500 zł
    za ostatnie 5 lat plus koszty. :-)

    PS. przeczytaj jeszcze dokładnie przepisy czy zwolnienia na przyszłość
    domowników załapią (jest ich sporo) i natychmiast wyrejestruj odbiornik
    Te szuje ścigają tych co mają już na tacy i łatwo pobrać np. z renty.
    Podobno kontrolują i chodzą po domach ale nikt nie napisał dokładnie jak
    to wygląda i traktuję to nadal jako plotkę :-)

  • 3. Data: 2014-02-07 16:56:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TOMASZEK wrote:
> [...]
    >
    > Spodziewać się kontroli w domu i dobrowolno-przymusowej rejestracji? ;)
    >
    > Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

    1. Cudzych listów się nie odbiera.
    Listonosz napisał adresat nie zyje i to wroci na poczte wiec sobie
    odnotuja.
    2. Zmarły długów robić nie może, wiec za babcie nikt was scigał nie bedzie.
    3. Doczytac jak to formalnie powinno sie odbyć, pewnie w 2002 nalezało
    telewizor na babcie wyrejestrować no i zarejestrowac na siebie

    Natomiast bedzie za to ścigał was osobiscie, bo nikt z was telewizora na
    siebie nie przerejestrował.
    No chyba, że któreś z mieszkających jakis abonament płaci.

  • 4. Data: 2014-02-07 16:56:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:

> [...]
    > Podobno kontrolują i chodzą po domach ale nikt nie napisał dokładnie jak
    > to wygląda i traktuję to nadal jako plotkę :-)

    po co bzdury piszesz.

  • 5. Data: 2014-02-07 17:37:05
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Natomiast bedzie za to ścigał was osobiscie, bo nikt z was telewizora na
    > siebie nie przerejestrował.

    A jest obowiązek posiadania telewizora? Babcia umarła, telewizor poszedł na
    śmietnik i tyle.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 6. Data: 2014-02-07 17:38:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 2. Zmarły długów robić nie może, wiec za babcie nikt was scigał nie
    > bedzie.

    Moim zdaniem obowiązek wnoszenia opłaty automatycznie zanika w chwili
    śmierci zobowiązanego. Wszak bez większego ryzyka można założyć, że nie
    ogląda on telewizji.

    > 3. Doczytac jak to formalnie powinno sie odbyć, pewnie w 2002 nalezało
    > telewizor na babcie wyrejestrować no i zarejestrowac na siebie

    Obowiązek wyrejestrowania, to ewentualnie miała babcia, gdyby tylko
    przewidziała dokładnie dzień swojej śmierci. Obowiązek rejestracji
    odbiornika przez inne osob, to zupełnie inne zobowiązanie. Co do zasady
    przecież jak ktoś mieszka samotnie i umrze, to z niczego nie wynika, że
    opłata ma być kontynuowana.

  • 7. Data: 2014-02-07 17:39:10
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-02-07 16:40, z pisze:

    > Ja bym odebrał albo może lepiej poszedł na pocztę (doradzą co zrobić) i
    > napisał pismo do krajowej rady o umorzenie długu bo coś czuję że nikt
    > nie zgłosił śmierci ;-)

    Dokładnie, nikt śmierci nie zgłosił nigdzie. Nikt wtedy o takich
    pierdołach nie myślał.

    > PS. przeczytaj jeszcze dokładnie przepisy czy zwolnienia na przyszłość
    > domowników załapią (jest ich sporo) i natychmiast wyrejestruj odbiornik

    Czego mam szukać, jak te przepisy się nazywają ?

    > Te szuje ścigają tych co mają już na tacy i łatwo pobrać np. z renty.
    > Podobno kontrolują i chodzą po domach ale nikt nie napisał dokładnie jak
    > to wygląda i traktuję to nadal jako plotkę :-)

    Jak wyrejestruję to na pewno przyjdą;)
    W domu pełna solidarność: nikt nie chce tego gówna płacić ;)

  • 8. Data: 2014-02-07 17:41:41
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-02-07 16:56, witek pisze:

    > 1. Cudzych listów się nie odbiera.

    Teoretycznie. Praktycznie różnie to bywa. Serio.

> [...]
    > 3. Doczytac jak to formalnie powinno sie odbyć, pewnie w 2002 nalezało
    > telewizor na babcie wyrejestrować no i zarejestrowac na siebie

    Pewnie tak, nikt tego nie zrobił.

    > Natomiast bedzie za to ścigał was osobiscie, bo nikt z was telewizora na
    > siebie nie przerejestrował.

    Rozumiem, że oni zakładają, że każdy ma telewizor;)

    > No chyba, że któreś z mieszkających jakis abonament płaci.

    Nie. I dobrze byłoby gdyby się tak dało dalej ;)

  • 9. Data: 2014-02-07 17:43:51
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-02-07 17:37, krys pisze:

    > A jest obowiązek posiadania telewizora? Babcia umarła, telewizor poszedł na
    > śmietnik i tyle.

    Nie zdziwiłbym się, gdyby to trzeba było udowodnić. ;))

  • 10. Data: 2014-02-07 18:08:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-07 16:56, witek pisze:

    > po co bzdury piszesz.

    Które to bzdury?

    Napisz co w myśl przepisów się dzieje po śmierci z abo. Czy abo.
    przeszedł czy nie przeszedł z automatu na domowników w związku z adresem?
    Może się mylę ale znając życie na ten adres jest zadłużenie i trzeba to
    umorzyć albo zapłacić.
    Na pewno nie można tak zostawić bo jak państwu się należy to znajdą
    sposób żeby wejść na rentę czy wypłatę jakiemuś domownikowi czy
    spadkobiercy. A jak wiadomo wchodzą :-) I udowadniaj potem że nie jesteś
    wielbłądem.