  • 21. Data: 2014-02-07 21:29:00
    Temat: Re: Abonament RTV ( osoba nie żyje ) a pismo przyszło.... co dalej?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Błąd ;)
    >
    > Jest za posiadanie umożliwiającego odbiór... Czyli potencjalne
    > korzystanie (używanie).
    >
    > Ustawa mówi:
    >
    > 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych pobiera
    > się opłaty abonamentowe.
    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    > używa tego odbiornika

    dalej sie nie zgodze, ze posiadanie umozliwiajacego odbiór = korzystanie.

    Posiadam w mieszkaniu telewizor. Ale tam przez cały rok nie mieszkam
    stoi puste.
    nie korzystam, co nie znaczy nie nie posiadam odbiornika umozliwiajcego
    natychmiatowy odbiór.

    zgadzam sie, że jesteś blizej z definicją, ale ciągle korzystanie nie
    jest wymagane aby płacić abonament.

    nalezy podnieść, że telewizor babci był zepsuty, a babcie przed smiercią
    i tak już z niego niekorzystała.

  • 22. Data: 2014-02-07 21:30:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hikikomorisan wrote:

    > Niech zrobia ekschumacyje babci ;D
    >

    > BTW. Moze na zwrotce pocztowej podac nowy adres "zamieszkania" babci.
    > Niech tam wysylaja korespondencje...
    >

    > Adresat nie zyje, oto nowy adres....

    najglupszy pomysł.
    Bo listonosz na grobie dwa razy zostawi awizo, a potem odesle niepodjeto
    w terminie.
    Sąd przyklepie, a wierzyciel po sprawie spadkowej ściągnie z dłużników.

  • 23. Data: 2014-02-07 21:41:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-07 21:30, witek pisze:

    > najglupszy pomysł.
    > Bo listonosz na grobie dwa razy zostawi awizo, a potem odesle niepodjeto
    > w terminie.
    > Sąd przyklepie, a wierzyciel po sprawie spadkowej ściągnie z dłużników.

    Nie ściągnie, bo zmarły nie ma zdolności sądowej, stąd nadanie klauzuli
    byłoby nieskuteczne.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2014-02-07 21:42:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.02.2014 15:17, TOMASZEK pisze:
    > Ostatnio przyszło listem poleconym pismo ( którego na razie nikt z
    > domowników nie odebrał, listonosz pokazał co to jest stąd wiem, wpisał
    > na zwrotce: "adresat nie żyje" albo "adresat nieznany" ) Nadawcą jest
    > "Poczta Polska Dział Abonamentu RTV".

    I to powinien być dla ciebie koniec sprawy.

    [ciach]

    > - iść na pocztę, przedstawić odpis aktu zgonu i odebrać przesyłkę?

    Dlaczego chcesz odbierać cudzą pocztę?

    > - nie robić nic, odpuszczą?

    Może nie, ale zmarłej mogą skoczyć.

    > - inne propozycje?

    Olać, a w razie ponownego przysłania jakiejś korespondencji dopilnować
    adnotacji na zwrotce "adresat nadal nie żyje".

    [ciach]

    > Spodziewać się kontroli w domu

    ROTFL

    > i dobrowolno-przymusowej rejestracji? ;)

    Wyrzuć TV i po problemie.

  • 25. Data: 2014-02-07 21:44:45
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 07.02.2014 21:30, witek wrote:

    > najglupszy pomysł.
    > Bo listonosz na grobie dwa razy zostawi awizo, a potem odesle niepodjeto
    > w terminie.
    > Sąd przyklepie, a wierzyciel po sprawie spadkowej ściągnie z dłużników.

    zaraz zaraz, koresponduja z babcia, to niech ja wezwa do wyjasnienia lub
    wysla jej trzecie avizo z wyrokiem.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 26. Data: 2014-02-07 21:46:02
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 07.02.2014 21:42, Andrzej Lawa wrote:

    > Olać, a w razie ponownego przysłania jakiejś korespondencji dopilnować
    > adnotacji na zwrotce "adresat nadal nie żyje".

    z dopiskiem "adresat milczy jak grob"

    ;D

  • 27. Data: 2014-02-07 21:47:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie ściągnie, bo zmarły nie ma zdolności sądowej, stąd nadanie klauzuli
    > byłoby nieskuteczne.

    A skąd sąd będzie to wiedział.
    Awizo wróciło z adnotacją niepodjęto w terminie.
    Więc przyklepie.
    Komornika też gówno będzie obchodziło co ściąga.
    Jak ci komornik ściągnie to potem sobie będzie mógł przez nastepne 10
    lat odkręcać tą niezdolność sądową.
    Jak już odkręcisz, to komornik i tak ci nic nie odda, bo po pierwsze
    działał zgodnie z wyrokiem, po drugie przekazał już wierzycielowi,
    a wierzyciel uzna, że mozesz isc do sądu jak chcesz odzyskac kasę. oni
    się odwołają, a ty do kilkuset złotych nie bedziesz się bujał az do
    Strasburgera bo ci sie nie opłaca.
    Tak działa rozbój.

  • 28. Data: 2014-02-07 21:50:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hikikomorisan wrote:

    > zaraz zaraz, koresponduja z babcia, to niech ja wezwa do wyjasnienia lub
    > wysla jej trzecie avizo z wyrokiem.

    wyslą, i znowu zwrotka wróci z adnotacją niepodjęto w terminie i sprawa
    bedzie toczyć się dalej.
    az do momentu w którym listonosz zamiast awiza odpisze, że adrest nie zyje,
    albo z jakiegoś powodu (wątpię) obecność na rozprawie będzie obowiązkowa
    i sąd zarządzi doprowadzenie.
    W cywilnych w zasadzie nigdy, wiec sprawa sie skonczy pod nieobecnosc
    babci. A potem jest to nie do odkręcenia w czasie rzeczywistym.

  • 29. Data: 2014-02-07 21:54:54
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

  • 30. Data: 2014-02-07 21:56:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-07 21:47, witek pisze:

    > A skąd sąd będzie to wiedział.

    Przy nadawaniu klauzuli na spadkobierców się wyda.

    > Awizo wróciło z adnotacją niepodjęto w terminie.
    > Więc przyklepie.
    > Komornika też gówno będzie obchodziło co ściąga.

    Komornik umorzy z uwagi na śmierć dłużnika.

    > Tak działa rozbój.

    Napisałbym, że teoretyzujesz, ale nawet nie to.

    --
    Liwiusz