  • 1. Data: 2014-02-05 14:48:12
    Temat: Amortyzacja programów komputerowych - nieco skomplikowane
    Od: "XYZ" <n...@s...com>

    Firma zamówiła opracowanie i wdrożenie komputerowych
    programów użytkowych w ramach jednej umowy o dzieło
    za łączne honorarium przekraczające 3500 zł. W umowie
    była podana jedna kwota.
    Zakładano, że programy będą używane dłużej niż przez rok.
    W umowie nie było wyszczególnione ile programów
    powstanie i jaka będzie cena każdego z nich.
    Ilość potrzebnych programów była znana dopiero podczas
    ich tworzenia i wdrażania.
    Programy zostały opracowane i wdrożone, a praca
    została przyjęta i opłacona.
    Wiem, że amortyzacja musi być rozłożona co najmniej
    na 2 lata (czyli po 50%), natomiast nie ma górnej
    granicy czasowej.
    Czy natomiast firma może w ogóle nie amortyzować takich
    programów i przez lata podawać w spisach cenę figurującą
    w umowie o dzieło (czyli łączną za wszystkie programy)?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2014-02-05 14:52:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.02.2014 14:48, XYZ pisze:
    > Firma zamówiła opracowanie i wdrożenie komputerowych
    > programów użytkowych w ramach jednej umowy o dzieło
    > za łączne honorarium przekraczające 3500 zł. W umowie
    > była podana jedna kwota.

    [ciach]

    NTG

    Idź na podatki.