  • 181. Data: 2007-11-22 12:25:56
    Temat: Re: ABORCJA dys.
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > A chrzest dziecka? Przecież ono nie ma prawa wyboru.

    Ale nikt cie nie zmusza do chrztu dziecka. Nie chcesz nie to nie rób tego.
    Ale skro rodzice chca go ochrzcić i uważają to za dobro dla tego dziecka to
    to robią

  • 182. Data: 2007-11-22 12:41:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi3jsf$bcf$2@news.onet.pl kobietka <b...@v...pl>
    pisze:

    > A chrzest dziecka? Przecież ono nie ma prawa wyboru.
    Istotnie.
    Jednak nie wszystkie sekty wchodzące w skład religii chrześcijańskiej
    stosują wobec swoich wyznawców przymusowy chrzest noworodka.
    Zresztą dokonanie tego rytuału na nieświadomym niczego dziecku nie czyni i
    nie uczyni z niego chrześcijanina, choćby nawet wszyscy współwyznawcy i
    kapłani danej sekty tak twierdzili. Z obiektywnego punktu widzenia jest to
    bowiem nic nie znacząca w sensie formalnym czynność.
    Jeśli jednak ktoś bez własnej woli ochrzczony czuje się niewygodnie z
    etykietką członka niechcianego kościoła to może z niego spróbować wystąpić
    (np. w kościele katolickim dokonuje się tego przez akt apostazji).

    --
    Jotte

  • 183. Data: 2007-11-22 13:20:05
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ci, którzy nigdy nie słyszeli o religii chrześcijańskiej, nie mówiąc już o
    > słuchaniu rzeczonej rozgłośni, mają świadomość, że > nie można zabijać (oprócz
    > oczywiście obrony własnej).

    a kto taki?
    jakies konkrety czy tylko frazesami bedziesz sie poslugiwac?

    > I tu się nie zgadzamy - dla mnie nawet nienarodzone dziecko ma pełnię praw i
    > nie jest tylko częścią ciała kobiety.

    to dla ciebie, dla innych nie, chcesz to sobie ten plod wez

  • 184. Data: 2007-11-22 13:24:33
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bez znaczenia. Zarodek zyl poza ukladem rozrodczym? Zyl.
    > CBDU:)

    ty pod woda tez bedziesz zyl, co z tego ze krotko, tak jak ten zarodek

  • 185. Data: 2007-11-22 13:26:00
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Jajo to gameta, a czlowiek nie przechodzi rozwoju zlozonego, lamerze.

    i co z tego lamerze, ten fakt nie wplywa na to ze embrion nie jest czlowiekiem

  • 186. Data: 2007-11-22 13:31:57
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > No to niby czym wg Ciebie jest ludzki embrion?

    nie bede sie powtarzal

    > Nie wiem czego nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć, albo masz braki
    > w wykształceniu :(

    to ty nie rozumiesz, ze czlowiek toetap koncowy, rozwiniety,samowystarczalny,
    nie potrzebujacy organizmu"nosiciela" itp itd jest cala masa cech odrozniaacych
    embrion od czlowieka

    > Faktycznie - odkrycie na miarę nobla!

    trzeba lopatologicznie, moze w koncu zakumasz

    > Mówisz, że osobowość nie jest zapisana w genach. To ciekawy pogląd, idący w
    > sprzeczności z ludzkim doświadczeniem :)

    a to ciekawe, napisz prace na ten temat, moze jestes nieodkrytym geniuszem i
    zrewolucjonizujesz psychologie i socjologie

    > Jajo to specyficzna KOMÓRKA , embrion to stadium rozwoju ORGANIZMu .

    zgadza sie, stadium rozwoju, ale nie czlowiek, to ze ma ludzkie komorki nie
    czyni go czlowiekiem

    > Jest jego zabiciem tylko dozwolonym bo ciało i tak obumrze bez podtrzymywania
    > życia.

    sam sobie przeczysz "zabiciem" "cialo obumrze" to w koncu juz jest martwy czy
    jeszcze nie, czlowiek ci to czy tylko juz cialo?

    > Natomiast zarodek, płód się rozwija ładnie o ile Ty go nie zabijesz.

    ale ja go wcale nie chce zabijac, ja go chce tylko wyjac z "aparatury
    podtrzymujacej zycie"

  • 187. Data: 2007-11-22 14:36:41
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Szerszen pisze:

    > Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a kto taki?
    > jakies konkrety czy tylko frazesami bedziesz sie poslugiwac?

    nie są mi potrzebne dokładne cytaty, więc ich nie mam, ale penie można
    znaleźć, bo były to jakieś badania

    > to dla ciebie, dla innych nie, chcesz to sobie ten plod wez

    napisałam - dla mnie - więc czemu się czepiacie? czy napisałam coś o
    jakiś przymusie wobec innych - nie

    jakaś dziwna ta logika - gdy niekatolik mówi, wszyscy mają z podziwem
    słuchać i klaskać, gdy mówi katolik - od razu trzeba mu gębę zamknąć i
    nawrzeszczeć, że niby indoktrynuje

    boicie się czegoś? bo przecież z tekstu woda święcona nie tryska...

  • 188. Data: 2007-11-22 14:38:17
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]
    > etykietką członka niechcianego kościoła to może z niego spróbować wystąpić
    > (np. w kościele katolickim dokonuje się tego przez akt apostazji).

    To twoje zdanie, że nie czyni.

  • 189. Data: 2007-11-22 14:38:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> naskrobał/a w

    > Wcale nie musimy się zgadzać, niechaj każdy postępuje wg własnych
    > kryteriów i nie próbuje narzucać ich innym.

    Ale ty własnie próbujesz narzucić swoje kryteria. pt. "nie narzucac innym swoich
    kryteriów". :)

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 190. Data: 2007-11-22 14:57:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Próby jego narzucania innym uważam za niedopuszczalne.

    Jak zatem uzasadnisz istnienie art. 148kk w związku z 5 punktem
    dekalogu? Czy nie jest to - Twoim zdaniem - niedopuszczalne narzucanie
    dekalogu innym?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz