  • 11. Data: 2002-04-04 13:13:23
    Temat: Re: A zmiana nazwiska i brak zgody???
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Luckydar" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a8hijk$d1j$1@news.tpi.pl...
    > Z tym dowodem to jest fakt. I nikt tu jaj nie robi, ani nikt mnie nie
    zrobil
    > w konia. Sytuacja wyglada tak, ze dziecko chcialo dokonac zmiany nazwiska
    > (tylko nie pamietam, czy przed ukonczeniem, czy po ukonczeniu 18 lat).
    > Ojciec nie wyrazil zgody. Dlatego to "dziecko" otrzymalo jakies inne
    > dokumenty zamiast dowodu (wazne do ukonczenia 25 lat

    Nie szkodz, ze wazne.
    Jesli chce wyrobic dowod a ma ponad 18 lat, wyrabia....

    Boguslaw

  • 12. Data: 2002-04-04 13:26:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Ale bzdura ...

  • 13. Data: 2002-04-04 13:42:38
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Luckydar wrote:

> [...]
    > w konia. Sytuacja wyglada tak, ze dziecko chcialo dokonac zmiany nazwiska
    > (tylko nie pamietam, czy przed ukonczeniem, czy po ukonczeniu 18 lat).

    Przed ukończeniem to przedstawiciel ustawowy występuje z wnioskiem o
    zmianę nazwiska. Jeśli dziecko ukończyło 14 lat (czemu akurat tyle?), to
    wymagana jest również jego zgoda.

    > Ojciec nie wyrazil zgody. Dlatego to "dziecko" otrzymalo jakies inne
    > dokumenty zamiast dowodu (wazne do ukonczenia 25 lat), w wyniku ktorych na
    > przyklad rodzina moze uniknac placenia alimentow na jedno z rodzicow. Sprawa

    Jakie inne dokumenty?

    > przykra, ale prawdziwa. Co to jest za uklad i na podstawie jakich przepisow?

    Nie mam pojęcia. Może to jacyś Marsjanie? :)

    > No i najwazniejsze: jak wyglada sytuacja prawna tego doroslego dziecka, to
    > znaczy jego prawa i prawa rodzicow wobec niego?

    Nawet jeśli byłoby ubezwłasnowolnione całkowicie, to z momentem
    osiągnięcia pełnoletniości władza rodzicielska zamieniana jest na opiekę
    (odpowiednio węższy zakres uprawnień opiekuna).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)