  • 1. Data: 2002-04-02 13:08:56
    Temat: Nie dostałam PITu z firmy
    Od: "Barbara Maciag" <b...@i...com.pl>

    Mam problem, nnie mogę się rozliczyć się z dochodów za zeszły rok: firma nie
    wystawiła mi PITu za cztery miesiące pracy, mało tego nie wypłaciła mi
    pensji. Czy ja muszę za to zapłacić podatek?

  • 2. Data: 2002-04-02 21:25:42
    Temat: Re: Nie dostałam PITu z firmy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, Barbara Maciag wrote:

    >+ Mam problem, nnie mogę się rozliczyć się z dochodów za zeszły rok: firma nie
    >+ wystawiła mi PITu za cztery miesiące pracy, mało tego nie wypłaciła mi
    >+ pensji. Czy ja muszę za to zapłacić podatek?

    Jest specjalizowana podgrupa *.prawo.podatki do której kwalifikuje
    się twoje pytanie; należy do "stałych punktów programu" :)
    Otóż dochody "osobiste" (np. z pracy) zalicza się na podstawie
    "postawienia do dyspozycji" - czyli jeśli zostały wypłacone
    lub MOGŁAŚ JE WZIĄC ("były w kasie").
    Jeśli ich nie wypłacił - to w świetle prawa nie masz dochodu
    do opodatkowania (prowadzenie firmy, wynajem i inne takie
    mają inne regulacje) więc od nieotrzymanych pieniędzy nie
    ma podatku.
    Inna sprawa czy powinnaś dostać PIT - IMHO tak, a to
    dlatego ze pracodawca pewnikiem zapłacił (albo nie) ZUS
    i (albo nie) jakieś zaliczki na podatek - a to MOŻE mieć
    wpływ na ostateczny obraz twojego PITa.

    Pozdrowienia, Gotfryd