  • 1. Data: 2002-04-02 13:37:17
    Temat: Mieszkanie spółdzielcze a problemy z umową. PILNE!
    Od: "fuji55" <f...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    Jestem zmuszony zasięgnąć języka w sprawie, która od kilku dni wyprowadza
    mnie z równowagi. Rok temu podpisałem ze spółdzielnią mieszkaniową umowę na
    mieszkanie lokatorskie budowane z kredytu Krajowego Funduszu Mieszkalnictwa.
    Mój udział to 30% wartości mieszkania. Mieszkanie miało być oddane w I
    kwartale 2002 roku o czym mówi odpowiedni punkt umowy, wg. której termin ten
    może ulec zmianie "w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od
    spółdzielni, a w szczególności:
    - nie wywiązanie się oczekującego z zobowiązań terminowych wpłat rat
    budowlanych (nie miało miejsca)
    - siły wyższej (nie miało miejsca)"
    Termin ten nie został dotrzymany. W ostatni piątek otrzymałem natomiast
    pismo z aneksem do umowy, w którym czytamy:
    - termin oddania mieszkania zostaje przesunięty na II kwartał 2002r.
    - planowany koszt 1 m2 wzrasta z 2,200,-zł na 2,300,-zł
    - zaszła konieczność uzupełnienia wkładów budowlanych w formie
    partycypacji - kwota 10,000,-zł (podłączenie do budynku sieci gazowej).

    A w całym pisemku ani jednego słowa przepraszam. Co można w takiej sytuacji
    zrobić. Wiadomo, że spółdzielnia zastrzegła sobie w umowie prawo podnoszenia
    opłat. Z drugiej jednak strony nieinformowanie klientów o tym, że nie ma
    jeszcze podpisanej umowy na dołączenie mediów jest "drobnym" nadużyciem.
    Najpierw łapie się klienta a później organizuje budowę. Czekam teraz na info
    o tym, że jeszcze prądu nie podłączyli i trzeba będzie coś dopłacić. A co z
    terminem oddania mieszkania? Czy ja ze swej strony mogę ubiegać się o jakąś
    rekompensatę? Tu jest raczej wszystko jasne. Dali ciała to powinni płacić,
    np. moje koszty wynajmu jakiegoś lokum.

    Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

    Pozdrowienia
    Rafał

    P.S. Sprawa dotyczy S.M. Metalurg w Częstochowie. Szukam innych wk...ych.