  • 21. Data: 2013-03-03 08:00:19
    Temat: Re: 47/1000 - komornicy
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    On 02/03/2013 21:41, Daniel Pyra wrote:

    > System jest do bani. Mam nieodparte wrażenie, że sąd wydający nakaz
    > zapłaty (zwłaszcza e-sąd) i komornik egzekwujący go działają tak, jakby
    > nakaz zapłaty był wydawany przeciwko *danym osobowym* "imię, nazwisko".
    > Natomiast mnie wydaje się, że powinien być wydany i egzekwowany
    > przeciwko *osobie* (dłużnikowi). Nie, nie mam pojęcia, jak taki stan
    > osiągnąć. Aczkolwiek zastaniałbym się, czy komornik nie powinien
    > posiadać polisy ubezpieczeniowej, z której wypłacane byłoby świadczenie
    > poszkodowanemu. Ubezpieczyciel umiałby zadbać, żeby pomyłki i "pomyłki"
> [...]

    I to jest clue tego systemu. Dla systemu egzekucyjnego nie ma znaczenia
    jakiego Kowalskiego dopadł komornik. Jak nie tego to Kowalski ma pecha.
    Pytanie ciągle to samo. Jak ulepszyć ten system bez wcześniej podanych
    wadliwych rozwiązań?
    Teraz Państwo umywa ręce. Jest możliowość sprzeciwu od nakazu? Jest ;)

  • 22. Data: 2013-03-03 10:52:45
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Daniel Pyra pisze:
    > Nie, to
    > jest tak samo normalne, jakby lekarz uciął zdrową nogę, bo mu tak
    > pielęgniarka powiedziała.

    A myślisz, że w sali chirurgicznej jak to działa? Jak jest pomylona
    dokumentacja - nie odpowiada osobie na stole operacyjnym, to ma ona
    przegwizdane. Chirurg wchodzi do sali do uśpionego pacjenta i tnie
    przygotowaną do zabiegu lewą nogę.

    andy_nek

  • 23. Data: 2013-03-07 09:13:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Kłos napisał(a) :

> [...]
    > dokumentacja - nie odpowiada osobie na stole operacyjnym, to ma ona
    > przegwizdane. Chirurg wchodzi do sali do uśpionego pacjenta i tnie

    Ale o co chodzi? Przecież pacjent ma możliwość złożenia skargi.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 24. Data: 2013-03-07 17:02:52
    Od: c...@p...onet.pl

    On Thursday, February 28, 2013 6:01:36 PM UTC+1, dwr wrote:

    > ... Na takie cos pozostaje problem innej natury, jak ma sie
    >
    > bronic "na szybko" wlasnie taka ofiara?

    Siekierą :-)

    http://www.wprost.pl/ar/329603/Rolnik-odpowie-za-ata
    k-na-komornika/

    WM

  • 25. Data: 2013-03-08 21:33:19
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 02.03.2013 22:41, Daniel Pyra pisze:

> [...]
    > posiadać polisy ubezpieczeniowej, z której wypłacane byłoby świadczenie
    > poszkodowanemu. Ubezpieczyciel umiałby zadbać, żeby pomyłki i "pomyłki"

    Sam sobie odpowiem - chyba właśnie "wymyśliłem" art. 24 Ustawy o
    Komornikach... Znaczy, w kwestii obowiązkowego OC, bo ustawa coś
    enigmatycznie porusza temat wypłaty odszkodowania pokrzywdzonej
    przypadkowej osobie.

    Pozdr.!
    (D)

  • 26. Data: 2013-03-08 22:11:01
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Tylko dlaczego z ubezpieczenia komornika ma byc placone odzkodowanie za szkode za
    ktora nie odpowiada komornik (tylko inna, niezalezna od komornika osoba)?
    To tak jakby ktos podpalil Ci samochod a od pozaru zapalilyby sie sasiednie samochody
    - czy w takiej sytuacji to z Twojego OC nalezy zaplacic wlascicielom innych
    samochodow?

  • 27. Data: 2013-03-08 23:38:24
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 08.03.2013 22:11, Tomasz Myrdin pisze:
> [...]
    samochody - czy w takiej sytuacji to z Twojego OC nalezy zaplacic wlascicielom innych

    Bo przeprowadził egzekucję wobec osoby, której nakaz zapłaty nie
    dotyczył. Wierzyciel podał złe dane i komornik wszedł na konto na tzw.
    "rympał"? Ryzyko zawodowe. Jak nie potrafi zweryfikować poprawności
    danych, niech nie bierze się za egzekucję. Podobnie jak nie gasisz
    pożaru bez sprawdzenia, czy w beczce jest na pewno woda.
    BTW, analogia niezupełnie odpowiada sytuacji i statusowi komornika,
    jakoś pominąłeś w tym wszystkim czynny udział właściciela auta.

    Pozdr.!
    (D)

  • 28. Data: 2013-03-09 07:58:32
    Od: c...@p...onet.pl

    On Friday, March 8, 2013 11:38:24 PM UTC+1, Daniel Pyra wrote:

> [...]
    >
    > "rympał"? Ryzyko zawodowe. Jak nie potrafi zweryfikować poprawności
    >
    > danych, niech nie bierze się za egzekucję.

    Co to za prawo, ktore skutkami pomylek prawnych
    obciaza osobe, ktora ta pomylka dotknela?
    Komornik, jako osoba zajmujaca konto powinien
    bezzwlocznie oddac pieniadze i dochodzic zwrotu
    kwoty od tego kto go wprowadzil w blad.
    Kazdy rozsadnie myslacy czlowiek tak uwaza,
    tylko nie wiedziec czemu prawnicy nie.

    Czas najwyzszy na reforme prawa.

    Prawo to nie powinny byc kropki, przecinki i literki,
    tylko konkretne powody, obiekty.
    Trzeba siegnac do pojec z dziedziny sztucznej inteligencji.

    Teraz jest tak:
    Mamy zbior tekstow prawa i dopasowujemy do nich dowolne obiekty, ktore sie da.

    Powinno byc tak:
    Mamy obiekty i zaleznosci miedzy nimi, bedace intencja ustawodawcy.
    One powinny byc nadrzedne nad tekstem praw.
    Obiekty, inne niz intencja ustawodawcy, ktore przypadkowo pasuja
    do tekstu prawa, odrzucamy.

    WM

  • 29. Data: 2013-03-09 09:24:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, Tomasz Myrdin wrote:

    > Tylko dlaczego z ubezpieczenia komornika ma byc placone odzkodowanie
    > za szkode za ktora nie odpowiada komornik (tylko inna, niezalezna
    > od komornika osoba)?

    Sprowadzasz sprawę do literalnego braku odpowiedzialności?

    > To tak jakby ktos podpalil Ci samochod a od pozaru zapalilyby
    > sie sasiednie samochody

    Nie, to tak jakbyś zawarł z kimś umowę na wyburzenie domu
    a potem wyburzył nie ten dom, argumentując że "przecież
    nie wiedziałem który to dom ma być a na kartce miałem
    taki adres" (z nieczytelnym "4" odczytanym jako "9").
    Mimo, że posiadacze tamtego domu krzyczeli że oni nie
    zamawiali burzenia :>

    > - czy w takiej sytuacji to z Twojego OC nalezy zaplacic
    > wlascicielom innych samochodow?

    Ale nie chodzi o skutki uboczne oddziaływania na czyjeś mienie,
    lecz *wprost* wykonanie własnej czynności na niewłaściwym
    mieniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2013-03-09 09:41:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Daniel Pyra wrote:

> [...]
    > "rympał"? Ryzyko zawodowe. Jak nie potrafi zweryfikować poprawności
    > danych, niech nie bierze się za egzekucję.

    I to jedyny sposób. Wprowadzenie odpowiedzialności.
    Gdyby były jakiekolwiek sankcje, to nie byłoby pomyłek (aż tylu)
    W jakiś sposób załatwiłiłyby to ubezpieczenia i wzajemna kontrola plus
    gradacja
    kosztów ubezpieczenia. I to musiałoby działać od najniższego szczebla,
    żeby przytoczony w przykładzie lekarz miał minimalne szanse podejść do
    niewłaściwego pacjenta na stole.
    Problemem jest bardziej zwykła ludzka przyzwoitość.
    Gdyby była, to sprawy pomyłek rozwiązywałyby się niejako samoistnie.
    Jednak w całej tej branży (prawniczej) nie wiedzą nawet co to takiego.