  • Date: Sun, 03 Mar 2013 07:00:19 +0000
    From: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 47/1000 - komornicy
    <4...@g...com>
    <kgtrn1$4b8$1@news.task.gda.pl>

    On 02/03/2013 21:41, Daniel Pyra wrote:

    > System jest do bani. Mam nieodparte wrażenie, że sąd wydający nakaz
    > zapłaty (zwłaszcza e-sąd) i komornik egzekwujący go działają tak, jakby
    > nakaz zapłaty był wydawany przeciwko *danym osobowym* "imię, nazwisko".
    > Natomiast mnie wydaje się, że powinien być wydany i egzekwowany
    > przeciwko *osobie* (dłużnikowi). Nie, nie mam pojęcia, jak taki stan
    > osiągnąć. Aczkolwiek zastaniałbym się, czy komornik nie powinien
    > posiadać polisy ubezpieczeniowej, z której wypłacane byłoby świadczenie
    > poszkodowanemu. Ubezpieczyciel umiałby zadbać, żeby pomyłki i "pomyłki"
> [...]

    I to jest clue tego systemu. Dla systemu egzekucyjnego nie ma znaczenia
    jakiego Kowalskiego dopadł komornik. Jak nie tego to Kowalski ma pecha.
    Pytanie ciągle to samo. Jak ulepszyć ten system bez wcześniej podanych
    wadliwych rozwiązań?
    Teraz Państwo umywa ręce. Jest możliowość sprzeciwu od nakazu? Jest ;)