  • 1. Data: 2019-07-02 23:17:16
    Temat: 2 lata za ksero Twojego dowodu
    Od: Animka <a...@w...pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/dziennik-gazeta-praw
    na-dwa-lata-wiezienia-za-ksero-twojego-dowodu/j5mc13
    6

    Od 12 lipca firmy nie będą mogły kopiować naszych dokumentów, nie
    wyłączając paszportów, praw jazdy, kart pojazdu czy legitymacji osób
    niepełnosprawnych - informuje wtorkowy "Dziennik Gazeta Prawna". Są
    jednak wątpliwości, czy nowe przepisy obejmą banki, firmy
    ubezpieczeniowe oraz telekomy.

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-07-03 07:58:52
    Temat: Re: 2 lata za ksero Twojego dowodu
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 2 Jul 2019 23:17:16 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    > niepełnosprawnych - informuje wtorkowy "Dziennik Gazeta Prawna". Są
    > jednak wątpliwości, czy nowe przepisy obejmą banki, firmy

    Nie obejmą bo wymienieni "przeciwdziałają terroryzmowi"
    i "praniu brudnych pieniędzy".

  • 3. Data: 2019-07-03 09:06:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.07.2019 o 07:58, dantes pisze:

    > Nie obejmą bo wymienieni "przeciwdziałają terroryzmowi"
    > i "praniu brudnych pieniędzy".

    Mogą sobie nawet ciąży przeciwdziałać. :-) Natomiast przepis - moim
    zdaniem - jest nieszczęśliwie skonstruowany i łatwy do obejścia. Bank
    zrobić ksera nie może, ale może go od Ciebie zażądać.

  • 4. Data: 2019-07-03 09:23:46
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 3 Jul 2019 09:06:39 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mogą sobie nawet ciąży przeciwdziałać. :-) Natomiast przepis - moim
    > zdaniem - jest nieszczęśliwie skonstruowany i łatwy do obejścia. Bank
    > zrobić ksera nie może, ale może go od Ciebie zażądać.

    Ale w czym problem?
    Za każdym razem dostaje z "duszkiem" i żądam potwierdzenia przyjęcia.

  • 5. Data: 2019-07-03 14:51:47
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-03 o 09:23, dantes pisze:

    > Ale w czym problem?
    > Za każdym razem dostaje z "duszkiem" i żądam potwierdzenia przyjęcia.

    W tym że z ksera dowodów trzymanych w banku nikt ne robi oryginałów.
    Ale z danych jakie mają te ksera bywało że ktoś skorzystał.
    A "duszek" i potwierdzenie przyjęcia wrażliwych danych nie przesłoni.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-07-03 22:00:31
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 3 Jul 2019 14:51:47 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W tym że z ksera dowodów trzymanych w banku nikt ne robi oryginałów.
    Fascynujące.

    > Ale z danych jakie mają te ksera bywało że ktoś skorzystał.
    A niech korzysta.

    > A "duszek" i potwierdzenie przyjęcia wrażliwych danych nie przesłoni.
    A po co przesłaniać?

  • 7. Data: 2019-07-03 22:25:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-03 o 22:00, dantes pisze:

    > Fascynujące.

    > A niech korzysta.

    > A po co przesłaniać?

    Wystarczy, że dowód osobisty leży przed pracownikiem Banku podczas
    Twojej wizyty i kamery rejestrują. Nie wiem dlaczego w Bankach tak
    kurczowo trzymają czyjeś dowody przed sobą. Nie chcą oddać do końca
    wizyty. Nie raz się wkurzyłam i zabrałam. Powiedziałam, że dowód już
    sprawdziła i nie będzie on już pożytkiem dla niewiadomo kogo.
    To co oni robią to jest już szczyt szczytów.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-07-04 08:27:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 3 Jul 2019 22:25:05 +0200, Animka napisał(a):

    > Wystarczy, że dowód osobisty leży przed pracownikiem Banku podczas
    > Twojej wizyty i kamery rejestrują.
    No i co "Bank" miałby niby zrobić z tak "zarejestrowanym" obrazem?

    > Nie wiem dlaczego w Bankach tak
    > kurczowo trzymają czyjeś dowody przed sobą. Nie chcą oddać do końca
    > wizyty.

    To powiedz Paniusi w Banku, że:
    "- Dowód się okazuje a nie wręcza".
    Dowód do "ręków" to może wziąć tylko policjant jak np.
    wypisuje kierowcy mandat "za niemanie świateł"

    > Nie raz się wkurzyłam i zabrałam. Powiedziałam, że dowód już
    > sprawdziła i nie będzie on już pożytkiem dla niewiadomo kogo.
    > To co oni robią to jest już szczyt szczytów.

    I tak trzymać ;)

  • 9. Data: 2019-07-04 09:27:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na dodatek zawsze patrzą na Ciebie co najmniej 3 kamery i zaraz z tego wydrukują na
    drukarce 3D twoją maskę jak w "Fantomasie".

    -----

  • 10. Data: 2019-07-06 13:28:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.07.2019 o 09:23, dantes pisze:

    > Ale w czym problem?
    > Za każdym razem dostaje z "duszkiem" i żądam potwierdzenia przyjęcia.

    Wiesz, ale jak będziesz chciał kredyt, a bank powie, ze z duszkiem nie
    weźmie, to możesz kredytu nie wziąć. Nie całkiem jest to funkcjonalne
    rozwiązanie.