  • 1. Data: 2019-06-30 10:10:13
    Temat: "Uchylony mandat"?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,2494784
    2,turystka-ktora-dostala-mandat-po-zderzeniu-z-hulaj
    nogista.html

    =======
    Początkowo funkcjonariusze uznali kobietę za sprawcę zdarzenia i ukarali
    ją mandatem. Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", stołeczna policja
    zmieniła jednak ocenę sytuacji.

    ,,Dziennik Gazeta Prawna" podaje, że sprawą zainteresował się Wojciech
    Kotowski, redaktor naczelny pisma ,,Paragraf na Drodze" i ekspert ds.
    prawnych aspektów wypadków drogowych w kancelarii adwokackiej Pomorski.
    Zarzucał policjantom brak wiedzy i rozsądku. Rozpoczął poszukiwania
    ukaranej kobiety oraz interweniował w wydziale ruchu drogowego Komendy
    Stołecznej Policji.

    Ustalił, że policja zmieniła pierwotną ocenę zdarzenia. Drogówka
    poinformowała Kotowskiego, że z urzędu wystąpiła do Sądu Rejonowego
    Warszawa-Śródmieście o uchylenie mandatu kobiecie.
    ========

    To jednak można "uchylić mandat"? A tyle było gadania, że raz przyjęty
    mandat jest niezaskarżalny i niewzruszalny...

    MJ

  • 2. Data: 2019-06-30 10:26:19
    Temat: Re: "Uchylony mandat"?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 10:10:13 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    >
    > To jednak można "uchylić mandat"? A tyle było gadania, że raz przyjęty
    > mandat jest niezaskarżalny i niewzruszalny...

    Mozna, jesli czyn nie stanowi wykroczenia.

    A tu jeszcze dochodza kwestie jezykowe, wywieranie presji itp.

    Tylko:
    - czy mandat sie nie uprawomocnil ?
    - czy policja tez moze wnioskowac o wycofanie ?

    A tak swoja droga - minister chce te Osobiste Srodki Transportu
    dopuscic na chodnikach, tylko musza ustapic pierwszenstwa pieszemu.
    Pieszy zrobi krok w bok ... i czyja wina ?

    J.

  • 3. Data: 2019-06-30 11:09:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 10:10:13 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > To jednak można "uchylić mandat"? A tyle było gadania, że raz przyjęty
    > mandat jest niezaskarżalny i niewzruszalny...

    Owszem, przez tego który przyjął.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-06-30 11:12:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 10:26:19 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pieszy zrobi krok w bok ... i czyja wina ?

    Dosyć oczywiste. Tego z hulajnogi, bo nie ustąpił pierwszeństwa/nie
    zastosował zasady ograniczonego zaufania. Pieszy na chodniku może chodzć
    bokiem a nawet tyłem i jest w prawie.
    A nawiasem mówiąc, zabronienie jazdy po chodniku e-hulajnogom to IMO
    wylewanie dziacka z kąpielą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-06-30 11:40:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 11:12:37 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > bokiem a nawet tyłem i jest w prawie.
    > A nawiasem mówiąc, zabronienie jazdy po chodniku e-hulajnogom to IMO

    No to wlasnie chca dopuscic, bo chwilowo temat jest slabo uregulowany,
    ze wskazaniem na zakaz.

    Tylko jak to zapisac:
    -dozwolony jest ruch OST ktore nie moga przekroczyc 15km/h
    -kierowca w poblizu pieszych zobowiazany jest zwolnic do 6km/h,
    -nic nie pisac, opublikowac pare wyrokow :-)
    -wprowadzic rejestracje i obowiazek OC

    J.

  • 6. Data: 2019-06-30 11:48:29
    Od: ń <...@...n>

    Szczególnie z glutami w uszach?

    -----

  • 7. Data: 2019-06-30 11:49:39
    Od: ń <...@...n>

    Obowiązkowe oświetlenie przód tył, dzwonek, odblaski, kask.
    Nakolenniki też.

    -----

  • 8. Data: 2019-06-30 11:51:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 11:49, ń pisze:
    > Obowiązkowe oświetlenie przód tył, dzwonek, odblaski, kask.
    > Nakolenniki też.
    >

    > -----

    Dla pieszych? ;-)

    Robert

  • 9. Data: 2019-06-30 11:58:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 10:26, J.F. pisze:
    > Pieszy zrobi krok w bok ... i czyja wina ?
    A pieszy względem pieszego nie ma obowiązku ustąpienia?
    Jeżeli ma to stosować także do OST,jeżeli nie to zdefiniować.
    Potrafię sobie wyobrazić takie same zderzenie pieszy-pieszy co w.w.

    Robert

  • 10. Data: 2019-06-30 12:51:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Dla pieszych?