  • 21. Data: 2004-01-07 02:15:23
    Temat: Re: 18 lat? OT
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "wieols" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:btfj68$abj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tylko jako ciekawostkę podam że są kraje n.p. Korea Płn. gdzie
    > dziecko w chwili narodzin ma rok.

    A nie 9 miesięcy? ;)

  • 22. Data: 2004-01-07 09:48:48
    Temat: Re: 18 lat?
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    O Dowod osobisty mozez sie starac od 13 roku zycia. Ale wtedy potrzebuesz
    oswiadczen rodzicow czy cos takiego. Samodzielnie bedziesz to mogl zrobic to
    dopiero 15 listopada (bo 14, czyli Twoje urodziny wypadaja w niedziele ;))

    Sasza

  • 23. Data: 2004-01-07 12:05:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wieols" <w...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko jako ciekawostkę podam że są kraje n.p. Korea Płn. gdzie dziecko w
    > chwili narodzin ma rok.
    > I tak młodzian u nas np 12 letni ma u nich lat 13.

    Też o tym słyszałem. Najbliżej nas podobno w ten sposób ma Szwecja. Chodzi
    o to, że za chwilę początkową przyjmuje się chwilę poczęcia, a nie
    urodzenia. Ale ciekawe jak oni to dokładnie wyznaczają.

  • 24. Data: 2004-01-08 00:24:16
    Od: "wieols" <w...@z...pl>

    wiadomości news:btfq5e$669$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "wieols" <w...@z...pl> napisał w wiadomości

    > A nie 9 miesięcy? ;)

    Właśnie nie 9 miesięcy a rok. Myślę że może wzieli pod uwagę średnią
    długości ciąży słonia i myszy i wyszło im że "skośnooka" musi nosić płód ok.
    roku. Przepraszam za OT ale myślę że odrobina humoru nie zaszkodzi liście.

    wieols

  • 25. Data: 2004-01-09 21:46:56
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "DOSik" <d...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Zadaje pewnie głupie pytanie, ale dzieje się tak tylko dlatego, że
    > zostałem wprowadzony w błąd. Otóż jedni twierdzą, że 18 lat uzyskuje się
    > z chwilą ich ukończenia; inni - że z chwilą rozpoczęcia.
    >
    > Mam więc pytanie: od kiedy wg polskiego prawa mogę ubiegać się o dowód
    > osobisty (ergo: kiedy będę miał owy wiek 18 lat), jeśli jestem urodzony
    > 14 listopada 1987r.?

    Tak na marginesie.
    O dowód osobisty można się ubiegać od 13 roku życia (jeśli jesteś obywatelem
    RP). Jednak taki dowód jest ważny tylko 5 lat (dowód wyrabiany po ukończeniu
    18 roku życia jest ważny 10 lat).
    Przy składaniu wniosku o dowód przed ukończeniem 18 roku życia, wymagany
    jest podpis prawnego opiekuna (rodzica).

    Leszek Kowalski