  • 41. Data: 2008-04-26 07:44:47
    Temat: Re: ?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 26 Apr 2008 05:21:41 +0200, Johnson napisał(a):

    > Jaki?
    > Zasada jest taka że interes prawny jest wtedy gdy nie możesz tego co
    > chcesz osiągnąć inną drogą. A przedawnienie możesz zgłosić zawsze w
    > każdym kolejnym postępowaniu.

    Nie ma takiej zasady. Vide przytaczany wcześniej przeze mnie wyrok SN, w
    którym dopuszczał on wystąpienie przez pracownika z powództwem o
    nieistnienie zakazu konkurencji. A mógłby czekać aż pracodawca będzie
    chciał go ścigać za jego złamanie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 42. Data: 2008-04-26 10:03:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie ma takiej zasady.

    Jest. Jest tak napisane w art. 189 kpc.

    > Vide przytaczany wcześniej przeze mnie wyrok SN, w którym dopuszczał on wystąpienie
    przez pracownika z powództwem o
    > nieistnienie zakazu konkurencji.

    W sprawach pracowniczych, ale tylko w niech, interes prawny jest
    interpretowany przez SN bardzo swobodnie.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 43. Data: 2008-04-27 03:50:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ach, czyli wiesz, że dług istnieje, ale pójdziesz do sądu z pozwem o
    > stwierdzenie nieistnienia zobowiązania, licząc, że powód nie znajdzie
    > dowodów na istnienie wierzytelności. Sprytne ;)

    Żebym ja mógł podnieść zarzut przedawnienia, to oni muszą pójść do sądu.
    A oni nie chcą.
    To oznacza dla mnie warowanie pod pocztą przynajmniej raz na dwa
    tygodnie, bo a nóż widelec pójdą. A ja nie mam na to czasu ani ochoty.
    Wolę wsadzić kij w mrowisko, rozgrzebać i zakończyć.

  • 44. Data: 2008-04-27 07:32:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 26 Apr 2008 22:50:33 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > tygodnie, bo a nóż widelec pójdą. A ja nie mam na to czasu ani ochoty.
    > Wolę wsadzić kij w mrowisko, rozgrzebać i zakończyć.

    I o to chodzi, o tym cały czas piszę.

  • 45. Data: 2008-04-27 07:47:09
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > I o to chodzi, o tym cały czas piszę.

    No nie, Ty piszesz, aby pójść do sądu po stwierdzenie, że dług jest
    przedawniony.

    A z tego co pamiętam, Witek chce iść do sądu po stwierdzenie
    nieistnienia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 46. Data: 2008-04-27 08:07:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 27 Apr 2008 09:47:09 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No nie, Ty piszesz, aby pójść do sądu po stwierdzenie, że dług jest
    > przedawniony.

    Mam na myśli skutek w postaci uwolnienia się od zobowiązania.

    > A z tego co pamiętam, Witek chce iść do sądu po stwierdzenie
    > nieistnienia.

    No to mu sąd oddali, co? ;-)