  • 1. Data: 2008-04-24 09:50:56
    Temat: Porada prawna potrzebna: wyjazd/ucieczka z dzieckiem z Wloch
    Od: "ccc...ccc" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie, potrzebuję pomocy przy sprowadzeniu mojej serdecznej przyjaciółki w
    Włoch.

    Wyjechała tam 10 lat temu, wyszła za Włocha ale chce wrócić do kraju bo
    małżeństwo okazało się pomyłką pełna cierpień i nieporozumień.

    Chodzi więc o trzy rzeczy:

    rozwód (chyba będzie bez problemów jeśli nie liczyć awantur z jego strony i
    ciężkich przejść z tym związanych),

    podział opieki nad dzieckiem (czy wiecie na jakie rzeczy zwraca uwagę włoski
    sąd przy decyzji o opiece?)

    przyjazd z dzieckiem do Polski (docelowo, raczej nie ma szans, że ojciec się
    zgodzi więc pozostaje sąd &#8211; na co zwróci uwagę i jak to w ogóle załatwić?) Z
    tym boi się, że będzie najwięcej problemów.

    Macie może jakies doświadczenia czy wskazówki?

    Tyle się naczytałem o matkach, którym w Polsce porwano dzieci albo sąd im
    odebrał bo je wywiozły bez zgody ojca &#8211; co robić?

    Co to znaczy zgoda ojca, musi być na papierze, potwierdzona?

    Czy jest w Polsce jakaś instytucja, która pomaga w takich sprawach czy jak
    zwykle jesteśmy zdani sami na siebie?

    Mama i dziecko 5 letnie maja podwójne obywatelstwo &#8211; polskie i włoskie.

    Z góry dziękuję.

    D.

    Proszę podzielcie się wiedzą i doświadczeniem.

  • 2. Data: 2008-04-24 13:12:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ccc...ccc" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    co prawda nie mam ani wiedzy, ani doswiadczenia, ale jak dla mnie, to biorac
    rozwod na miejscu przed sadem meza, moze miec spore problemy, watpie aby wloski
    sad przyznal opieke matce polce, takze jesli wezmie rozwod tam moze wrocic do
    domu sama

    juz lepiej aby cichaczem stamtad wyjechala i brala rozwod przed naszym sadem

  • 3. Data: 2008-04-24 14:19:20
    Od: wombi <n...@b...tego.onet.eu>

    ccc...ccc pisze:
> [...]
    >
    > Tyle się naczytałem o matkach, którym w Polsce porwano dzieci albo sąd im
    > odebrał bo je wywiozły bez zgody ojca &#8211; co robić?

    Na początek przeczytaj:
    http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_arty
    kuly&cid=56&id=124
    Może coś doradzą w Departamencie Współpracy Międzynarodowej i Prawa
    Europejskiego Ministerstwa Sprawiedliwości:
    http://ms.gov.pl/ministerstwo/org_dwm.php

  • 4. Data: 2008-04-24 15:03:00
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No zobaczcie, złotówka się umacnia, to i blondynkom Polacy stają się drożsi od
    Włochów ;-))
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-04-25 14:00:44
    Od: "ccc....cccc" <o...@N...gazeta.pl>

    wombi <n...@b...tego.onet.eu> napisał(a):

> [...]
    > Może coś doradzą w Departamencie Współpracy Międzynarodowej i Prawa
    > Europejskiego Ministerstwa Sprawiedliwości:

    Dziękuje Ci serdecznie. Jak zrozumiałem z pierwszego linku Polska NIE
    podpisała konwencji z Włochami?

    To jednocześnie i dobra i zła wiadomość. :) Zalezy kto te sprawe wykorzysta.

    Znasz może jakies stowarzyszenia takich osów, organizacje, które się zajmuja
    podobnymi sprawami poza Ministerstwem?

    Dziekuję, jestem bardzo zobowiązany!

    Darek

  • 6. Data: 2008-04-27 17:12:21
    Od: "ccc...ccc" <o...@N...gazeta.pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):

    > No zobaczcie, złotówka się umacnia, to i blondynkom Polacy stają się drożsi od
    > Włochów ;-))
    > JaC

    Przyjacielska uwaga: chłopcy, którzy obrażają kobiety rzadko wyrastają na
    prawdziwych mężczyzn.

  • 7. Data: 2008-04-28 11:28:16
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A to Niesiołowski...
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-04-30 09:00:36
    Od: "ccc...ccc" <o...@N...gazeta.pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):

    > A to Niesiołowski...
    > JaC

    Dziś wielu chłopców ma szczęście, że chroni ich anonimowość internetu.

    Mogą bez przeszkód ukrywać się. jak to tchórze maja w zwyczaju.