  • 1. Data: 2008-04-24 14:33:25
    Temat: Komornik żąda zawarcia umowy i zaliczki na korespondencje w wysokości 90 zł
    Od: wombi <n...@b...tego.onet.eu>

    Po złożeniu wniosku o wszczęcie egzekucji komornik przysłał pismo
    pt."wezwanie do usunięcia braków formalnych wniosku". Wartość
    egzekwowanego roszczenia wynosi: 1500 zł. W piśmie komornik cyt. "wzywa"
    do wpłaty 61,80 zł co będzie traktowane jako zlecenie poszukiwania
    majątku [art.797(1) k.p.c.].
    W tym samym piśmie komornik żąda zaliczki na koszty korespondencji:87 zł
    oraz zaliczki na koszty zapytań: 48,52 zł.
    Pytania:
    1. Czy komornik ma prawo żądać od wierzyciela zawarcia umowy o
    poszukiwanie majątku pod rygorem nie podejmowania innych czynności
    egzekucyjnych? Czy jeśli nie zlecę komornikowi poszukiwania majątku to
    umorzy egzekucję?
    2. Czy przy egzekwowaniu 1500 zł komornik może żądać zaliczki w ww.
    wysokości? Szczególnie interesuje mnie dokąd i ile chce wysyłać tej
    korespondencji za prawie 90 zł.

  • 2. Data: 2008-04-24 15:22:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > poszukiwanie majątku pod rygorem nie podejmowania innych czynności
    > egzekucyjnych? Czy jeśli nie zlecę komornikowi poszukiwania majątku to

    Jak wskażesz mu z czego mam egzekwować to będzie egzekucja.
    Ale domyślam się ze napisałeś komornikowi żeby sobie poszukał majątku
    dłużnika.

    > 2. Czy przy egzekwowaniu 1500 zł komornik może żądać zaliczki w ww.
    > wysokości? Szczególnie interesuje mnie dokąd i ile chce wysyłać tej
    > korespondencji za prawie 90 zł.

    To się go spytaj. Ale zaliczkę komornik ma prawo żądać, nie wiem czy
    akurat w takiej wysokości.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-26 15:12:17
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    wombi pisze:
> [...]
    > poszukiwanie majątku pod rygorem nie podejmowania innych czynności
    > egzekucyjnych? Czy jeśli nie zlecę komornikowi poszukiwania majątku to

    Jeśli nie posiada informacji o majątku dłużnika to może umorzyć jako
    bezskuteczną

    > 2. Czy przy egzekwowaniu 1500 zł komornik może żądać zaliczki w ww.
    > wysokości? Szczególnie interesuje mnie dokąd i ile chce wysyłać tej
    > korespondencji za prawie 90 zł.

    jeden list polecony za potwierdzeniem kosztuje 5,45zł, wezwanie o
    zaliczkę - 1 list, jakiekolwiek zajęcie - 3 listy, postanowienie o
    umorzeniu min 2 listy, wezwanie dłużnika - 1 list, każda czynność
    powoduje wysłanie listu/ów

    Krzysztof

  • 4. Data: 2008-04-26 20:24:41
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    K. Mackiewicz napisał(a):

> [...]
    > zaliczkę - 1 list, jakiekolwiek zajęcie - 3 listy, postanowienie o
    > umorzeniu min 2 listy, wezwanie dłużnika - 1 list, każda czynność

    Tyle że koszty korespondencji komornik powinien pokryć z opłat
    egzekucyjnych (art. 34-35 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji).
    Czyli z opłaty stosunkowej pobieranej od *dłużnika*.

    Z drugiej strony kosz korespondencji (z wyjątkiem "kosztów doręczenia
    stronom zawiadomienia o wszczęciu egzekucji bądź postępowania
    zabezpieczającego" - art. 39) jest wydatkiem komornika, a na wydatki
    komornik może pobrać zaliczkę.

    Przepisy są więc na moje oko niejednoznaczne. W praktyce w ciągu
    ostatniego roku trochę egzekucji komorniczych miałem i raczej żaden
    komornik nie krzyczał o zaliczki na korespondencję.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-04-27 03:33:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    K. Mackiewicz wrote:

> [...]
    > zaliczkę - 1 list, jakiekolwiek zajęcie - 3 listy, postanowienie o
    > umorzeniu min 2 listy, wezwanie dłużnika - 1 list, każda czynność

    plus 30 zl za godzine pracy sekretarki plus 150 zl za godzine pracy
    komornika, ktory musi powiedziec co napisac.