  • 1. Data: 2002-06-21 18:53:13
    Temat: Grafolog a podpisy
    Od: "Olo" <o...@p...interia.pl>

    Załóżmy że jest zarzut dotyczący autentyczności podpisu osoby X. Grafolog
    stwierdza że to nie X podpisywał dokument. X twierdzi że to on podpisywał
    dokument. Nie ma innych osób które twierdziłyby że to nie X podpisał
    dokumentu.
    Co w tym przypaku jest ważniejsze: oświadczenie X czy opinia grafologa?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2002-06-21 22:41:27
    Temat: Re: Grafolog a podpisy
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Olo wrote:

> [...]
    > dokumentu.
    > Co w tym przypaku jest ważniejsze: oświadczenie X czy opinia grafologa?

    Widzisz, opinia grafologa nie sklada sie jedynie z jednego zdania
    a stanowi ciag badan porownawczych probek pisma, elementow
    charakterystycznych pisma, prob pisma na stojaco, na siedzaco, obu
    rekami.
    I podsumowanie opiera sie na tym ciagu zdarzeniowym.
    Zatem dokladnie przeczytaj cala opinie.
    Np. w Stanach osoby niepismienne moga sie podpisywac u notariusza 3
    krzyzykami, ale po to jest notariusz, aby po.twierdzic tozsamosc
    skladajacego oswiadczenie.
    Gdyz oczywiscie porownujac 1000 krzyzykow trudno by bylo jednoznacznie
    stwierdzic ktore krzyzyki kto skreslil.

    Podobnie jest z podpisami.
    Jezeli ktos juz chce miec identyfikujacy podpis to uzywa takiego
    skomplikowanego, aby byl niepowtarzalny.
    I oczywiscie uczy sie swobodnego powtarzania swojego podpisu.
    Poza tym mozna uprawdopodobnic zlozenie podpisu co do czasu, miejsca,
    zdarzenia.

    Grafolog to takze biegly sadowy i jest ich wiecej niz jeden i mozesz
    udac sie do grafologa osobiscie w swojej sprawie i omowic , czemu
    uwazasz, ze to jest twoj podpis i przedstawic swoje podpisy zlozone na
    kilkunastu innych pismach, dokumentach w tym samym okresie.

    I zapytac go co o tym sadzi.
    Poza tym w internecie jest program komputerowy, ktory analizuje probki
    pisma i dokonuje analizy porownawczej i ocenia zgodnosc, podobienstwa
    charaktery pisma.

    Nawet w sadzie mozesz wnioskowac o powolanie kolejnego grafologa i
    poddac sie kolejnemu badaniu i badaniu swojego pisma.

    Ale najwazniejsze jest twoje przekonanie ale faktyczny stan rzeczy.
    Jezeli faktycznie to ty sie podpisales, to wiesz kiedy, jakim piorem,
    dlugopisem, dlaczego sie podpisales, kto byl w poblizu,
    czyli mozesz wykazac zdolnosc uprawdopodobnienia zdarzenia, ze to ty
    zlozyles ten podpis.

    Czesto bywa tak, ze bank kwestionuje podpis na zleceniu bankowym, czeku,
    gdyz ktos sklada wzor podpisu na karcie imieniem i nazwiskiem a podpisze
    sie samym nazwiskiem.

    Napisz na privat to podac wiecej szczegolow.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 3. Data: 2002-06-22 10:14:42
    Od: "kanopa" <k...@r...com.pl>

    > Poza tym w internecie jest program komputerowy, ktory analizuje probki
    > pisma i dokonuje analizy porownawczej i ocenia zgodnosc, podobienstwa
    > charaktery pisma.

    Witam.
    Czy mógłbyś ujawnić nazwę tego programu i link do niego
    Z góry bardzo dziękuję
    Bartek
    k...@r...net

  • 4. Data: 2002-06-22 11:08:03
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    kanopa wrote:

    > Witam.
    > Czy mógłbyś ujawnić nazwę tego programu i link do niego
    > Z góry bardzo dziękuję
    > Bartek
    > k...@r...net

    zobacz w guglu
    ten temat mnie interesowal 5 lat temu

    Jacek

  • 5. Data: 2002-06-22 21:08:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    ^^^^
    > zobacz w guglu ten temat mnie interesowal 5 lat temu
    Czyli JEST MOŻLIWE iz pomimo ze piszesz ze JEST
    to juz go NIE MA od lat 4?
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2002-06-22 21:23:00
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

    > Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > ^^^^
    > Czyli JEST MOŻLIWE iz pomimo ze piszesz ze JEST
    > to juz go NIE MA od lat 4?

    nie zadawaj dziecinnych pytan
    jestem czlonkiem kilku miedzynarodowych stowarzyszen, instytutow i
    otrzymuje mase materialow, a dodatkowo tego szukam co mnie interesuje w
    okreslonym czasie.
    Nie sledze wszystkich tematow codziennie.
    Gdy mnie cos interesuje na swiecie to wiem kogo zapytac, gdzie sie
    zwrocic.
    Pracuje jako Google Researcher i korzystam z najnowszych technologii
    wyszukiwania informacji.
    Czasem kupuje tez ksiazki z Amazonu i z ksiegarni, odwiedzam czytelnie,
    czytam czasopisma.
    Zatem w ciagu miesiaca przemiatam ilosc informacji i wiedzy zgromadzona
    w encyklopedii. Ale to wlasnie oznacza, ze musze sobie czyscic pamiec i
    pamietac tylko to co mi jest potrzebne w danej chwili, a to co potrzebne
    mi bedzie jutro wiem gdzie jutro znalezc.
    Gugle jest naprawde dobra wyszukiwarka, dalej masz usenet swiatowy,
    mozesz zadawac wiele pytan.

  • 7. Data: 2002-06-23 00:10:39
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    Expierd napisał :

> [...]
    > potrzebne
    > mi bedzie jutro wiem gdzie jutro znalezc.
    > Gugle jest naprawde dobra wyszukiwarka, dalej masz usenet

    Z przeproszeniem za złamanie netykiety :)
    Zamszu, wrzuc to, błagam, do cytatów Expierda, bo to kwintesencja
    zawodnika w każdym calu :)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 8. Data: 2002-06-23 06:43:50
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid> niebacznie popelnil
> [...]
    Wiec nie mozesz twierdzic ze program jest a tylko ze BYL!!!
    I wlasnie zapytalem, toz tutaj tez jest swiatowy usenet, ok-jego
    czesc.
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2002-06-23 11:28:41
    Temat: Re:
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    czy to kiedykolwiek potrafiles napisac cos madrego poza lamerstwem ,
    spamem, offtopicowaniem i zasmiecaniem grup dyskusyjnych ?

    Mysle ze czas aby abuse sie wypowiedzial w twoim temacie i uwolnil nas
    od twojej osoby i tych niezgodnych z netykieta offtopickow.

  • 10. Data: 2002-06-23 11:31:37
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

    > Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid> niebacznie popelnil
    > Wiec nie mozesz twierdzic ze program jest a tylko ze BYL!!!
    > I wlasnie zapytalem, toz tutaj tez jest swiatowy usenet, ok-jego
    > czesc.

    znow nic nie zrozumiales
    uprawiasz lamerstwo na usenecie zadajac mi pytania osobiste, zamiast je
    wyslac na privat.
    Wlasciwa jest grupa programowanie lub algorytmy, niekoniecznie krajowa.

    Jacek