  • 1. Data: 2002-06-21 18:05:06
    Temat: porzucenie pracy ?
    Od: "Pati" <m...@s...pl>

    Witam
    mam wazne pytanie :
    co grozi mi za porzucenie pracy ?
    ( po 5 latach pracy chciałem rozwiązać umowe z zakładem z dniem dzisiejszym
    za porozumieniem stron ale szefowie nie zgodzili sie na to, powiedzieli że
    mogę odejść dopiero po 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia ) ja jestem
    zdecydowany porzucic pracę ale nie wiem co mi by za to groziło ?
    Dzięki z góry za odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-06-21 18:59:53
    Temat: Re: porzucenie pracy ?
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Pati" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    l...
> [...]
    > mogę odejść dopiero po 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia ) ja jestem
    > zdecydowany porzucic pracę ale nie wiem co mi by za to groziło ?

    Nie wiem jak dokladnie teraz to jest ale 3 lata temu bylo ze:
    1) miales wpis do swiadectwa pracy
    2) firma byla zobowiazana zaplacic za niewykorzystany urlop

    ale jeszcze sie upewnij czy cos sie nie zmienilo.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-06-21 19:12:04
    Od: "Edward Ustymczuk" <u...@w...pl>

    Zapaskudzone świadectwo pracy
    ja bym nie przyjął do pracy kandydata z art.52 lub 63 KP> na świadectwie
    pracy
    > nie zapłacą ci za niewykorzystany urlop bo komu ?ciebie u niech nie ma
    porzuciłeś pracę
    idż z pracodawcą na ugodę zgodzi się rozwiązać umowę ze skutkiem
    natychmiastowym za porozumieniem stron
    bo cyt;"z niewolnika nie ma pracownika"
    powodzenia
    Edward

  • 4. Data: 2002-06-21 19:22:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2002, Pati wrote:

    >+ Witam
    >+ mam wazne pytanie :
    >+ co grozi mi za porzucenie pracy ?

    Nie ma już czegoś takiego.
    Jeśli pracodawca nie popełnił "naruszenia podstawowych obowiązków"
    to umowę można zakończyć tylko przez wypowiedzenie.

> [...]
    >+ mogę odejść dopiero po 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia ) ja jestem
    >+ zdecydowany porzucic pracę ale nie wiem co mi by za to groziło ?

    Umowa trwa.
    A to oznacza że można dochodzić roszczeń z jej niewykonywania !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-21 20:50:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jun 2002, Edward Ustymczuk wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zapaskudzone świadectwo pracy
    >+ ja bym nie przyjął do pracy kandydata z art.52

    W kwestii formalnej: pracodawca zrobi łaskę wywalając
    (np. "z powodu ciężkiego naruszenia obowiązków") pracownika
    z jego winy.
    Kwestia była wałkowana chyba we wszystkich gazetach:
    w takim przypadku ("przestał przychodzić") umowa
    *nadal trwa* !
    Konsekwencje:
    - brak świadectwa pracy
    - możliwość dochodzenia roszczeń ze strony pracodawcy.

    >+ lub 63 KP

    Ale on się już "nie łapie" ! -:) ...bo nie jest "przewidziane
    w Kodeksie ani innych przepisach" że można przestać przychodzić
    bez usprawiedliwienia.
    [...]
    >+ idż z pracodawcą na ugodę zgodzi się rozwiązać umowę ze skutkiem
    >+ natychmiastowym za porozumieniem stron
    >+ bo cyt;"z niewolnika nie ma pracownika"

    Prawda. Ale może nie mieć pod ręką kogoś wykwalifikowanego (BTW:
    kopalnie zaczynają szukać pracowników. Wykwalifikowanych - a takich
    NIE MA). Albo może "dla przykładu" ... - aby pokazać że *czasem*
    *też* coś może !
    Owszem, ugoda byłaby najlepsza...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-24 09:30:26
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" wrote:

    > Nie ma już czegoś takiego.
    > Jeśli pracodawca nie popełnił "naruszenia podstawowych obowiązków"
    > to umowę można zakończyć tylko przez wypowiedzenie.

    Czyli osoba związana stosunkiem pracy nie ma możliwości porzucić pracy bez
    okresu wypowiedzenia? Rozumiem, że wtedy stosuje się przymus bezpośredni w
    celu doprowadzenia pracownika do miejsca pracy?
    To oczywiste, że coś takiego istnieje i istnieć musi.

    spider

  • 7. Data: 2002-06-24 09:56:30
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik spider napisał:
> [...]
    Gotfrydzie, to naprawdę ty napisałeś?? Jak to nie ma porzucenia?
    Bo kodeks pracy o nim nie pisze? KP po prostu nie zawiera w tej chwili
    sankcji za porzucenie pracy. Kiedyś je zawierał, ale nawet w tedy nie
    regulował porzucenia pracy w jakis konkretny sposób, tylko mówił, co
    za to grozi. A że teraz nie grozi nic, więc i slowem o tym nie wspomina.
    Porzucenie pracy to stan faktyczny, a nie byt prawny.

    To ja się nie dziwię, że na takie dictum niektórzy moga dojść do tak
    kuriozalnych wniosków, jak niżej:

> [...]
    > przymus bezpośredni w celu doprowadzenia pracownika do miejsca
    > pracy? To oczywiste, że coś takiego istnieje i istnieć musi.

    Nie istnieje. Doprowadzenie pod przymusem do miejsca pracy???????
    Przeczytałeś to co napisałes??? Bo sama koncepcja zwala z krzesła.
    Kto miałby mnie zmusić do czegokolwiek??? Policja?? Na jakiej podstawie?
    Żadna ustawa nie nakazuje mi pracować. Żaden sąd mnie do tego nie
    zmusi. Juz nie ma pasożytów społecznych ani nakazu pracy. POBUDKA!

    Pracownik zawsze może porzucić pracę i poza wpisem w świadectwie pracy
    nie poniesie żadnych tego konsekwencji (mozna mu jeszcze premie
    obciąć, o ile była uznaniowa). Nawet ekwiwalent za urlop mu
    nie przepada.

    Ja wiem, że byłby miło gdyby pan mili... ups, policjant
    doprowadził nam krnąbrnego pracownika na stanowisko pracy.
    I jeszcze w dyby zakuł i wybatożył, żeby na przyszłośc nie podskakiwał.
    Miło by było legalnie nie płacic podaków i żeby od słodyczy sie nie tyło.
    Wszystko tak samo prawdopodobne.

    Podoba mi sie pomysł, naprawdę... Przymusowe doprowadzenie na miejsce
    pracy... ROTFL!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-06-24 10:57:15
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Maddy" wrote:
    [...]
> [...]
    > Żadna ustawa nie nakazuje mi pracować. Żaden sąd mnie do tego nie
    > zmusi. Juz nie ma pasożytów społecznych ani nakazu pracy. POBUDKA!

    No cóż, muszę interweniować, bo zrobione ze mnie idiotę ;)
    Stwierdzenie "To oczywiste, że coś takiego istnieje i istnieć musi" odnosiło
    się oczwywiście do kwestii istnienia możliwości porzucenia pracy, a nie do
    kwestii ewentualnego przymusu pracy! Wydaje mi się, że z treści mojej
    wypowiedzi to wynikało, ale może faktycznie wypowiedziałem się niezbyt
    ściśle, co niniejszym naprawiam.

    > Podoba mi sie pomysł, naprawdę... Przymusowe doprowadzenie na miejsce
    > pracy... ROTFL!

    To był jedynie taki abstrakcyjny przykład, ale miło mi, że koleżankę udało
    mi się rozweselić ;)

    spider

  • 9. Data: 2002-06-24 16:20:27
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie poniesie żadnych tego konsekwencji (mozna mu jeszcze premie
    > obciąć, o ile była uznaniowa). Nawet ekwiwalent za urlop mu

    Ale możesz wynająć w jego miejsce siłę roboczą i obciążyć go kosztami,
    wynaleźć inne straty poniesione przez Zakład, itd.

    A pięcioletnia przerwa w zatrudnieniu u nowego Pracodawcy będzie
    równie niemile widziana jak Świadectwo z wpisanym porzuceniem (bo nie
    musisz przedstawiać wszystkich świadectw Pracy).

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 10. Data: 2002-06-25 22:19:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jun 2002, Maddy wrote:

> [...]
    >+ >> tylko przez wypowiedzenie.
    >+ Gotfrydzie, to naprawdę ty napisałeś?? Jak to nie ma porzucenia?

    Zeznaję że tak. Pomysł nie jest mój :) tylko artykułów w prasie
    z okresu kiedy porzucenie "zniknęło".

> [...]
    >+ za to grozi. A że teraz nie grozi nic, więc i slowem o tym nie wspomina.
    >+ Porzucenie pracy to stan faktyczny, a nie byt prawny.

    Cieszę się że 'kotewka' też widzi pewne hm... właściwości owego
    stanu faktycznego :)
    Zauważ że pracownikowi nalezy się ("jak psu kiełbasa") świadectwo
    pracy; za wyjątkiem "porzucenia"...
    I *umowa o pracę obowiązuje* - zaprzeczasz ?
    Nie mam żadnych wyroków pod ręką :(, mam niedoczas więc nie
    poszukam :]

> [...]
    >+ Nie istnieje. Doprowadzenie pod przymusem do miejsca pracy???????
    >+ Przeczytałeś to co napisałes??? Bo sama koncepcja zwala z krzesła.

    Już wyjaśnił - i odebrałem to dokładnie tak jakie miał
    intecje :) - że "porzucenie istnieje". A to nieprawda: owszem,
    pewnie nikomu z pracodawców *nie będzie się chciało* utrzymywać
    takiego dziwnego stanu niewykonywanej umowy, bo komplikacji
    z ZUSem i podatkami pewnie pojawi się od groma.
    [...]
    >+ Juz nie ma pasożytów społecznych ani nakazu pracy.

    Nakazu pracy nie ma.
    Nakaz wywiazywania się umów (w postaci prawa strony przeciwnej
    do dochodzenia roszczeń z tytułu niewywiązywania się) *chyba
    jednak* jest... ;) !
    Nikt nie każe ani pracownikowi, ani pracodawcy[1] podpisywać
    umowy. Ale jak podpisze....
    [...]
    >+ Pracownik zawsze może porzucić pracę i poza wpisem w świadectwie pracy
    >+ nie poniesie żadnych tego konsekwencji

    Maddy, on na dzień dobry żadnego świadectwa nie dostanie !
    Z jakiego niby tytułu ?? 'Pan się dziś spóźnił, co prawda o dwa
    miesiące - ale proszę na stanowisko' ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] no, poza "zakazem prześladowania płci", czy jak mu tam ;)