  • 121. Data: 2018-03-28 09:16:00
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.03.2018 o 23:49, Shrek pisze:

    > Zakładam, że tu nie ma problemu. Podobie jak z czasem, żeby był
    > dokładnie 0,3. Wiec linijkę i stoper masz w porzędku. Chodzi teraz o to,
    > żeby mierzyć odległość między tymi samymi punktami - i tu jest problem.
    > Bo o ile sam polcjant stoi w przybliżeniu w punkcie, to jednak obracać
    > się może, i jak się obróci o stopień w te 0,3 sekundy, co specjalnym
    > osiągnięciem akrobacyjnym nie jest, to cała teoria idzie w diabły.

    Widzę więc rozwiązanie: zwiększamy liczbę pomiarów odległości. Te które
    są grube - odrzucamy automatycznie. Każdy pomiar wiąże się ze zrobieniem
    fotki, więc z pozostałej reszty operator odrzuca te które nie trafiły w
    samochód (to też mógłby wstępnie odfiltrowywać jakiś algorytm). Wreszcie
    błąd pomiaru byłby nie mniejszy niż długość samochodu / interwał między
    pomiarami.

    Co operator nie odrzuci, może odrzucić biegły lub zakwestionować
    obwiniony (i odrzucić lub nie - sędzia) na etapie rozprawy sądowej.

    p. m.

  • 122. Data: 2018-03-28 18:32:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 09:16, m pisze:

> [...]
    >
    > Co operator nie odrzuci, może odrzucić biegły lub zakwestionować
    > obwiniony (i odrzucić lub nie - sędzia) na etapie rozprawy sądowej.

    Ale to nie działa tak, że policjanci zatrzymują samochód, drukują fotki
    i z kierowcą sortują;)

    Shrek

  • 123. Data: 2018-03-28 22:54:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-03-18 o 00:05, Marcin Debowski pisze:

    > Dlaczego ujemną?

    Bo jak trafisz pierwszy pomiar w brzeg, to kolejny może być w drzewo za
    samochodem - przykłądowo oczywiście.

  • 124. Data: 2018-04-06 19:05:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Co więcej uważam, że jeśli sąd obala wynik pomiaru, to automatycznie
    > powinno zostać wszczęte postępowanie w celu wyjaśnienia kto to
    > kalibrował i kto dopuścił do użytkowania takie urządzenie. Bo
    > policjant ma mieć jasno powiedziane, jak ma to zmierzyć. Policjant z
    > patrolu, to nie jednostka badawczo-rozwojowa i nie powinien dostać
    > do ręki narzędzia niewiarygodnego. Czepianie się policjanta, to tak
    > jakbyś się czepił robotnika, że źle drogę zrobił, a dostał do tego
    > linijkę w jardach, a nie metrach (były takie przypadki oszustw w
    > Polsce)

    Pieknie...
    Pewnie juz nawet zauwazyłes ze iskra ktora była uzywana przez wiele lat,
    była homologowana niezogdnie z przepisami.
    Gdyby tylko znalazł się policjant ktory chciałby zajac sie sprawa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 125. Data: 2018-04-06 20:10:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2018 o 19:05, Budzik pisze:

    > Gdyby tylko znalazł się policjant ktory chciałby zajac sie sprawa...

    ... toby mu komendant komendant wytłumaczy czemu się myli.

    Shrek

  • 126. Data: 2018-04-08 11:37:14
    Temat: Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: f...@g...com

    użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    >
    > Nie wiem, czy są inne urządzenia. Sprawa dotyczy LTI 20/20 TruCam.
    > Jak zauważa sąd:
    > "...najnowszy zakup policji nie spełnia polskich przepisów
    > dotyczących urządzeń do pomiaru prędkości."
    >
    > "Już na etapie policyjnego przetargu eksperci zwracali uwagę, że
    > pojazd, który znajduje się w "celowniku" wizjera optycznego, nie
    > musi wcale odpowiadać temu, którego prędkość została zmierzona."

    Czyli idąc tym tropem należy zdelegalizować wszystkie karabiny z
    celownikiem optycznym, bo wiązka lasera wylatuje z innej dziury niż pocisk.

    Wiązka o szerokości 1m z odległości 500m? I bardzo dobrze, wiązka równoległa
    fi 1cm uniemożliwia pomiar np. w czasie opadów śniegu.

    Te sądy i ci eksperci nadają się na plaster do jajec.

  • 127. Data: 2018-04-08 11:50:03
    Od: f...@g...com

    użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Moim zdaniem tu są jakieś niedoróbki

    Pizdubki a nie niedoróbki. Jest krzyżyk ze środkiem wiązki, jest ramka
    z samochodem, i nagranie, jeżeli sąd podważa wiarygodność tego rozwiązania, powinien
    stracić stanowisko następnego dnia.

  • 128. Data: 2018-04-08 11:52:13
    Od: f...@g...com

    W dniu czwartek, 22 marca 2018 21:47:29 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Sądy miewają inne zdanie. Zwłaszca od kiedy zademonstrowano szybko
    > poruszający się budynek.
    >
    > Shrek

    Rzuć linkiem. Ktoś kupił drogie urządzenie żeby podważyć jego działanie?
    Wątpię.

  • 129. Data: 2018-04-08 11:59:07
    Od: f...@g...com

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 23:42:18 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Dlatego uważam, że lepsze są fotoradary na statywie. Bierzesz sobie i
    > później te fotki możesz analizować do upadłego.

    I jest następna zagwozdka, komu wysłać mandat? Właściciel mówi
    że pożyczył sąsiadowi, ale nie poda jego nazwiska bo nie musi, albo samochód należy
    do firmy i jest 5 kierowców.

  • 130. Data: 2018-04-08 13:16:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-08 o 11:59, f...@g...com pisze:

    > I jest następna zagwozdka, komu wysłać mandat? Właściciel mówi
    > że pożyczył sąsiadowi, ale nie poda jego nazwiska bo nie musi, albo samochód należy
    do firmy i jest 5 kierowców.

    Za niepodanie też jest mandat, oszczędza się głównie na punktach.
    Ale jak ktoś ma spora rodzinę to "samochód stał w garażu
    i wszyscy mieli dostęp do kluczyków".
    I tu wymienia tych wszystkich, a smerfy niech sobie ustalają
    kto jechał. Rodzina i użytkownicy cudzego auta nie mają już
    obowiązku pamiętania ani wskazania kogokolwiek.