  • 481. Data: 2020-10-12 19:02:56
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli wśród siedmiu osób jeden.
    Statystyka to ku... .

    -----

  • 482. Data: 2020-10-12 19:46:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 12.10.2020 o 16:47, J.F. pisze:
    >U nas nie.

    A to wy wladzy nie sluchacie ?
    https://plus.dziennikzachodni.pl/komunia-w-trzeciej-
    klasie-dlaczego-taka-zmiana-z-czym-sie-wiaze/ar/9810
    424

    Ale wiek podaja podobny ... to chyba kwestia przyspieszenia szkoly.

    >No raczej nie. Kodeks cywilny i Ustawa o postępowaniu w sprawie
    >nieletnich, to tak do 13 roku definiuje.

    A my o jakis sprawach seksualno-karnych czy cywilnych ?

    >Trudno mi powiedzieć, ale wątpię. Pamiętam, ze się karteczki z
    >pierwszymi piątkami miesiąca dostawało, a te jak wiadomo raz w
    >miesiącu są.

    Inne czasy byly, a katolik to chyba ma obowiazek co niedziela na mszy
    byc ?

    P.S.
    https://www.moja-ostroleka.pl/art/1573456398/nowy-pr
    zedmiot-w-szkole-uczestnictwo-we-mszy-swietej

    >Toteż takie praktyki należy ukrócić.

    Ale w powyzszej formie to tak niewinnie wyglada ...

    J.

  • 483. Data: 2020-10-12 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No ale jak ksiadz lubi dzieci, to wyslac go do kraju, gdzie
    > pedofilia nie jest nadzwyczajnie karana, to afery nie bedzie :-)
    > A moze nawet w jakim stopniu akceptowana - i nikogo nie dziwi, ze
    > ma mlodą utrzymanke.

    Masakryczną opinie masz o sukienkowych.
    ze biskupowi w PL nie przeszkadza ze ksiadz z 14 latka seks uprawia,
    byle poza granicami...

    > O ile to to samo ... ale wielu - zwyklych ludzi, nie ksiezy, sami
    > sie tak wysylaja, i tylko nasz kodeks ma jakies pretensje ...

    > Tylko jak - zamknac w klasztorze, czy odsunac od nauki religii ?

    Byle skutecznie.

    > A przeniesienie na inna parafie to jest zle ?

    A dobre?

    > Teraz, jak religia przedmiotem szkolnym, to troche nieporecznie -
    > kto ma wystawic oceny ?

    Wez nie zartuj... Umiesz stopniować zagrozenie?

    > No wlasnie - prokurator prowadzi sledztwo, czy ktos zadwonil do
    > kurii ?

    Dyskutujesz z nie moim tekstem...

    > Ale czy nie tego sie domagasz ?

    Absurdalnego i nielogicznego prowadzenia sledztw? Nie, nie tego...

    > Co prawda pamietam, jak tam kiedys pisali, ze całą jeleniogorską
    > drogówke zawiesili, bo sie uzbierało zarzutów.

    Zapewne nie dlatego ze ktos złozył zawiadomienie ze wszyscy policjanci
    z drogówki kradna.
    Nie sprowadzaj sprawy do absurdu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 484. Data: 2020-10-12 21:24:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.10.2020 o 18:10, A. Filip pisze:

    > "Godziny po" nie da się zebrać fizycznych dowodów? [obdukcja, "ślady" DNA]

    Czasem da, a czasem nie. Jeśli gwałciciel był brutalny, to powiedzmy, że
    można sądzić, ze mało która dziewczyna dobrowolnie chce odbyć stosunek z
    pijanym gościem w lesie. Ale jak jest subtelny i zgwałci ją uprzednio
    upiwszy w swoim mieszkaniu, albo zagrozi, ze jej twarz żyletką potnie i
    ona w zasadzie sama na wszystko pozwoli, to udowodnienie gwałtu bez
    zeznania pokrzywdzonej jest ciężkie. Nawet mając jej zeznania
    obciążające, to obdukcja może u dorosłej kobiety nic nie dać (bo to nie
    jest pierwszy raz, a i nie jakiś szczególnie inny), a DNA, to w sumie po
    każdym stosunku możesz sobie pobrać i niby czego dowodem ma to być?

    > A "po kilku latach" masz 200% racji.

    Tego typu sprawy są zawsze ciężkie dowodowo. , albo przynajmniej
    przeważnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 485. Data: 2020-10-12 21:43:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.10.2020 o 19:46, J.F. pisze:

    > A my o jakis sprawach seksualno-karnych czy cywilnych ?

    Pedofilia, to skłonność do dzieci. To, że w Polsce ścigane są wszelkie
    przejawy kontaktów seksualnych z osobami do 15-tego roku życia nie
    oznacza, że piętnastolatka jest dzieckiem. Właśnie dlatego pisałem, że
    ponieważ w różnych krajach jest to rożnie unormowane, to w mojej ocenie
    stawianie równości pomiędzy tym przestępstwem, a pedofilią jest bez sensu.

    Wydaje mi się, że nie da się tego zresztą ściśle określić co do dnia.
    Jedno dziecko szybciej przestaje być dzieckiem, drugie wolniej. I choć
    nadal nie wolno współżyć z osobą poniżej 15 lat, to nazywanie pedofilem
    mężczyzny współżyjącego z 14-to latką, zwłaszcza za jej zgodą i w
    sytuacji, gdy ma to jakiś sensowny ogólny wymiar - czyli, ze się
    spotykają - to nie jest to samo, co "tarmoszenie" 10-cio letniego
    ministranta na zapleczu parafii. Zresztą chłopaki później dorastają.
    Moje koleżanki w wieku 13~14 lat umawiały się na pierwsze randki,
    podczas gdy ja biegałem z kijem po lesie udając komandosa.

    > Inne czasy byly, a katolik to chyba ma obowiazek co niedziela na mszy byc?

    Ale już do spowiedzi "co najmniej raz do roku w okresie wielkanocnym" z
    tego, co pamiętam.

    > Ale w powyzszej formie to tak niewinnie wyglada ...

    Wiesz, gdybym się o czymś takim dowiedział, to niespecjalnie by mnie
    interesował cel.

    --
    Robert Tomasik

  • 486. Data: 2020-10-13 00:43:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.10.2020 o 17:52, J.F. pisze:

    > W jakim sensie i o ktory desant chodzi ?

    Kiedyś Ameryce Indianie mieszkali. Niewielu ich zostało, no może poza
    Brazylią, gdzie do końca tych lasów nie ogarnięto :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 487. Data: 2020-10-13 01:40:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.10.2020 o 18:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > A teraz sie nie zdarza ?

    Skoro sie go nie skąłda, to i trudno cofnąć. O to ustawodawcy chodziło.

    > Ale w jaki sposob to mialo zabezpieczyc przed falszywymi
    > oskarzeniami ?

    Bo jak dziewczyna już kogoś pomówi, to trochę ciężko w zamian za
    odszkodowanie powiedzieć, ze jednak się namyśliła i chciała tego seksu
    :-) Czyli odpada motyw szantażu.

    > Hm, dawniej to chyba jednak spora czesc, nawet jesli oficjalnie sie
    > "nie potwierdzilo". Ale dzis, gdy dzieciaki wyrobione, to skad
    > wiadomo czy nie pisza jakis falszywych zarzutow, bo im sie ksiadz na
    > religii nie podoba. Albo ktos w celu odszkodowania. Albo jakas
    > przewrazliwiona matka.

    Przede wszystkim nagonka medialna spowodowała, że w każdym księdzu co
    bardziej wrażliwi pedofila widza. A tu - jak policzyłem - szanse, ze
    dany konkretny duchowny jest pedofilem są znikome. Oczywiście, pewnie są
    w śród nich pedofile, ale traktowanie każdego jako potencjalnego jest
    absurdem.

    > Ale - jak sie nie chce potwierdzic, to sie nie potwierdzi.
    > Szczegolnie jesli prosciej przeniesc na inna parafie i zamknac
    > sprawe.

    Kościół nie ma nic do potwierdzania lub nie. Od tego jest Policja,
    prokurator i ostatecznie sąd.

    --
    Robert Tomasik

  • 488. Data: 2020-10-13 09:02:53
    Temat: Re: Czy pedofilia jako orientacja seksualna jest zdeterminowana genetycznie?
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.10.2020 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale usilowanie jest karalne jak czyn dokonany.

    Usiłowanie dokonania czynu. Nie "czucie pociągu seksualnego
    do nieletnich" jako takie. Ale może i tego się wkrótce
    doczekamy, znając naszą Władzuchnę...

    > Co masowo wykorzystuja "łowcy pedofilow" i teraz nawet zaproszenie
    > 14-latki do kawiarni moze byc niebezpieczne.

    Najzabawniejsze jest, jak się takich dwóch "łowców" spotka,
    co to jeden w sieci udawał dziecko, a drugi pedofila :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 489. Data: 2020-10-13 11:32:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Oct 2020 01:40:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > dany konkretny duchowny jest pedofilem są znikome. Oczywiście, pewnie są
    > w śród nich pedofile, ale traktowanie każdego jako potencjalnego jest

    Tomasik, wciąż walczysz niezmordowanie ze smokiem którego sam
    stworzyłeś. Nikt nie widzi w każdym księdzu pedofila, to twój prywatny
    smok. Natomiast wszystkim o normalnym umyśle dolega że KK chroni tych
    swoich nielicznych pedofili.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 490. Data: 2020-10-13 12:59:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > stworzyłeś. Nikt nie widzi w każdym księdzu pedofila, to twój prywatny
    > smok. Natomiast wszystkim o normalnym umyśle dolega że KK chroni tych

    Czy wobec faktu, ze pomówienia są liczne, a pedofile nieliczni owa
    ochrona nie wynika właśnie z tego? Czy to nie jest, jak z bombami w
    szkołach. Co chwilę są jakieś wiadomości o podłożeniu bomby, więc nikt
    tego nie traktuje poważnie, bo nigdy żadnej nie znaleziono. Skąd Biskup
    ma wiedzieć, w którym momencie zarzut jest prawdziwy?

    To, co aktywiści zarzucają kościołowi, to brak działań w sytuacjach, gdy
    przeważnie ostatecznie znaleziono jakieś podstawy do zarzutów. Trzeba by
    było wiedzieć, ile było podobnych sygnałów, które ostatecznie podejrzeń
    nie potwierdziły, by ocenić skalę problemu.

    --
    Robert Tomasik