  • 211. Data: 2023-05-22 01:11:05
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie będę wszczynał, a nie sprawdzał. Nie do każdego sprawdzenia
    > konieczne jest wszczęcie postępowania.

    Czyli policja przy każdym zgłoszeniu nie wszczyna, bo by się z robotą
    nie wyrobiła, bo tak dużo tego jest, więc wkłada do szuflady i czeka na
    termin umorzenia, ale... najpierw każdy przypadek sprawdza i się jakoś
    wyrabia ze sprawdzaniem?

    A to nasuwa kolejne pytanie, bo skoro jednak sprawdza, a po
    "sprawdzeniu" odmawia obywatelowi wszczęcia, to co wy tam do tej
    szuflady wkładacie? Jak rozumiem, wkładacie te wszczęte zgłoszenia
    oszustwa, a nie te odmówione zgłoszenia?
    To dlaczego one tam leżą i czekają na ostatni ustawowy termin umorzenia?
    - bo przecież w szufladzie nie leżą te odmówione, bo nie da się umorzyć
    tych odmówionych...
    (To są twoje słowa: policjanci dla świętego spokoju przyjmują, nic z tym
    nie robią, wkładają do szuflady, gdzie leżą i czekają na termin
    umorzenia - mam ci znaleźć cytat z datą i godziną?)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 212. Data: 2023-05-22 01:16:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tu nie wysłała, i tu nie wysłał, a raz masz oszustwo, a raz nie. To
    > jakie to ma znaczenie?

    Może takie, że skoro raz masz oszustwo, a raz nie, to może być oszustwo?
    Czyli na tej podstawie nie możesz stwierdzić, że oszustwa nie było.

    Nawet dziecko już by zrozumiało...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 213. Data: 2023-05-22 01:21:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No właśnie to w praktyce tak nie działa. Choćby z tego względu, że
    > pokrzywdzeni zaczną pisać po forach. Wpiszą ten numer rachunku i nikt na
    > niego nic nie wpłaci.

    Po pierwsze, jak to są własnie takie podrygi okazjonalnych oszustów to
    trochę czasu upłynie zanim się wieść rozniesie. Po forach to będą
    wklejać przy bardziej masowej akcji. Po drugie, to w niczym przeciez nie
    przeszkadza, że po raz piaty sie nikt nie da nabrać. Tzn. spodziewam
    się, że wam to przeszkadza, bo ogranicza to możliwości operacyjne, ale
    dla samego faktu, czy coś śmierdzi czy nie to jest MZ bez większego
    znaczenia.

    Zresztą, ktoś wystawia na sprzedaż ajfona za 1/3 ceny. Podaje nr konta.
    Ile osob z tych co się skuszą a dostaną nr konta do wpłaty sprawdzi czy
    ten nr jest gdzieś na forach? Obstawiam, że blisko 0. Ilu z tego ułamka
    co będą weryfikować powiadomi operatora platformy, że to pewnie
    oszustwo? Może z 10-20%. Więc nawet przy "spalonym" nr konta i tak się
    rzecz MZ będzie kręcić. Problem w połączeniu tych kilku odrebnych
    zdarzeń w jedno.

    > Ustawy nie trzeba. Platformy reagują.

    A wiadomo jak? Pewnie nie ma żadnej standaryzacji, czyli niektórzy
    reagują od 20 przypadków inni od 5?

    --
    Marcin

  • 214. Data: 2023-05-22 01:22:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Z tym obowiązkiem, to zaraz by był krzyk. Natomiast oni to robią we
    > własnym interesie. Im więcej oszustów wyeliminują, tym więcej im
    > zostanie pieniędzy w kieszeni.

    Na pewno kwestia reputacji, ale czy pieniędzy? Nie ma już żadnej
    prowizji od sprzedazy?

    --
    Marcin

  • 215. Data: 2023-05-22 01:30:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-21, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > jest do dupy. I jeśli będzie to system typu baza danych, której celem jest
    > wyłapanie korelacji i wymiana informacji, to to nie będzie działać tak
    > samo jak nie działa
    > w podobnych już uruchomionych. Z policyjnych baz danych nie działa
    > sensownie nawet ta podstawowa umożliwiająca przypisanie pojazdu do
    > obywatela. To bardziej takie "misie" -
    > gdzie ktoś zgarnął kasę za uruchomienie i to tyle. Zwłaszcza, że na moje
    > pytania do twórców tych kalekich systemów otrzymałem odpowiedzi typu:
    > wszystko jest zgodne ze specyfikacją zamawiającego - proszę z uwagami do

    Hmm. No to nie wiem co powiedzieć, bo wydawałoby się, ze jak się
    zdefiniuje jakoś rozsądnie ramy, np. jakie dane nalezy zbierać, na co w
    jaki sposób reagować, doda się pewną dozę automatyki, w sensie, że by to
    nie zależało od czyjegoś widzimisie, to powinno to jakoś zadziałać. Ale
    może faktycznie przy państwie z dykty sie nie da. Jedną z
    rozsądniejszych w tym burdelu była jakiś czas temu właśnie minister
    cyfryzacji, ale szybko ją zdaje się wypier..lili.

    --
    Marcin

  • 216. Data: 2023-05-22 01:30:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No trochę pocukrowali;) Tym bardziej nie wiem czemu robert taki oburzony
    > jak nazywają go kulsonem:P

    Zapewnie również dostrzega ułomności definicji pwn :)

    --
    Marcin

  • 217. Data: 2023-05-22 06:15:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie moja wina, ze Ty słowa pisanego ne rozumiesz.

    Zdaje się że nie tylko ja. Jak ci wszyscy mówią że jesteś pijany to idź
    do domu i odpocznij.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 218. Data: 2023-05-22 06:28:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapewnie również dostrzega ułomności definicji pwn :)

    NIe wiem czemu - przecież perspisrant kulson był wzorowym policjantem -
    aż go k.o.menda po konferencjach woziła jak kiedyś dziwadła w cyrku;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 219. Data: 2023-05-22 12:22:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 May 2023 22:59:58 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ciekawe gdzie tak pisałem.

    Pare razy coś w tym stylu pisałeś, i zdaje się, że miałeś rację.

    Chyba, ze tym razem w ramach "przyjęcia zawiadomienia" ... zeby go
    zaraz nie przyjąc?

    A jak sie okaże, ze CEiDG sie z PESELem zgadzają ... a za pewnien czas
    wyjdzie, ze to firma na słupa, albo na kradzież tożsamości?

    J.

  • 220. Data: 2023-05-22 12:27:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 21:14:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Recepta nie upoważnia do przewozu przez granicę.

    No ale jakąs podstawę do stwierdzenia, że narkotyk był niezbędny
    pacjentowi, stanowi.

    Tylko nie bardzo sobie wyobrażam taką receptę, chyba, ze na jakiś
    uznany srodek, np morfina.

    Ale w Unii żyjemy - nie moge morfiny kupic niemieckiej czy czeskiej
    aptece?

    J.