  • 41. Data: 2010-01-21 20:08:18
    Temat: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, Papo Smurf wrote:

    > ja nic z wątku nie wyczytałem kiedy granice zostały naruszone, bo tego nie
    > wiadomo, wiadomo jedynie jaka powinna być działka i że ją naruszono i geodeta
    > powinien przywrucić stan pierwotny i tyle

    Hasło "zasiedzenie" dalej Ci nic nie mówi?
    No to nie dziwota, że 30 lat również ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2010-01-21 20:58:22
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > I jak od lat 70-tych sąsiad używa spornego kawałka, to Twoim zdaniem na
    > podstawie tych map uda się przesunąć granicę?

    od jakich lat 70tych?
    wyjechałem na tydzień do ciotki, wracam a ty płot sąsiada stoi u mnie na
    polu, a urzędasy wyrysowali jakieś trefne mapki!:O)

  • 43. Data: 2010-01-21 20:59:14
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Hasło "zasiedzenie" dalej Ci nic nie mówi?
    > No to nie dziwota, że 30 lat również ;)

    a gdzie jest mowa o jakimś zasiedzeniu?:O)

  • 44. Data: 2010-01-21 21:01:19
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Skoro mamy przed sobą dwa dokumenty stwierdzające odmienne stany
    > faktyczne, to co najmniej nieostrożnym bylo by pozostawanie na stanowisku,
    > że obydwa stwierdzają prawidłowy stan faktyczny.

    ale ja ci tłumaczę ze nie ma dwuch dokumentów, jest jeden, a reszta to jego
    kopie, mogą być co najwyżej dwie różne kopie, za błędy w kopiach odpowiadają
    geodeci, ale dziełkę trzeba wyznaczyć na podstawie oryginalnych
    dokumentów!:O)

  • 45. Data: 2010-01-21 23:15:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości

> [...]
    > jego kopie, mogą być co najwyżej dwie różne kopie, za błędy w kopiach
    > odpowiadają geodeci, ale dziełkę trzeba wyznaczyć na podstawie
    Proponuję poprzestać na tym, że moim zdaniem się bardzo mylisz.

  • 46. Data: 2010-01-22 00:21:24
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Proponuję poprzestać na tym, że moim zdaniem się bardzo mylisz.

    tylko tyle masz o powiedzenia, tak myślałem:O)

  • 47. Data: 2010-01-22 08:37:16
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 19:40:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo mamy dwie różne mapki i nie wiemy, w jaki sposób doszło do zmian i któa
    > tak naprawdę jest dobra.

    O ile dobrze zrozumialem, to NIE MA dwoch roznych mapek, a jest "jedynie"
    roznica miedzy mapka a stanem faktycznym
    Przy czym - ze wzgledu na to ze bazuje to jednak na mapkach nie nowych,
    lecz sprzed kilkudzisieciu lat, to sadze ze bez sadu sie nie obejdzie.

    --
    Mark

  • 48. Data: 2010-01-22 20:41:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przy czym - ze wzgledu na to ze bazuje to jednak na mapkach nie nowych,
    > lecz sprzed kilkudzisieciu lat, to sadze ze bez sadu sie nie obejdzie.

    Do sądu jest sens się pchać, jak jest szansa na wygraną A moim zdaniem w
    tej sytuacji nie wiadomo. Stawianie kolejni kilku słupków przez geodetę
    najprawdopodobniej jest wynikiem tego, że strony pokazują różne mapki, a on
    chcąc spowodować ugodę pokazał im, gdzie owe granice wynikajace z kolejnych
    map się znajdują. Jak znam życiue istnieją trzy stany prawne: wynikający z
    map w Starostwie, wynikający z mapy z 1920 roku i z mapy z 1970 roku.
    Najlepiej, jakby sąsiedzi wzięli coś na uspokojenie i się dogadali, bo
    szkoda kasy na sąd, który w tej sparwie będzie trwał długo, a wyroku nie
    jestw stanie nikt przewidzieć.

  • 49. Data: 2010-01-22 20:41:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

  • 50. Data: 2010-01-26 06:04:28
    Od: fifty <f...@o...pl>

    Papo Smurf pisze:
    > mapki były rysowane na podstawie pomiarów, pomiaty na podstawie punktów
    > orientacyjnych i tak dalej, w każdym razie powierzchnia działki została

    A wiesz jakim sprzetem dysponował geodeta jak mierzyl dzialke, jak bylo to zaraz
    po wojnie to chodzil z taką 2metrową kraczką, pomierzył długośc szerokosc,
    przyjął że prostokat i podał 2 hektary. A teraz geodeta mierzy dalmierzem i to
    co kiedyś miało 100 przyłożen po 2 metry ma teraz 192,78 metry, a to co miało 50
    przyłożen ma teraz 95,34 mmetrów. I kiedyś taka działka miała 2 ha a teraz ma
    1,84 ha. I badz tu geodeta i tlumacz ludziom....