  • 51. Data: 2010-01-26 16:18:03
    Temat: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fifty" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:57afe9c7eb842658d4a501053859d30b@www.shit.com..
    .

    > A wiesz jakim sprzetem dysponował geodeta jak mierzyl dzialke, jak bylo
    > to zaraz po wojnie to chodzil z taką 2metrową kraczką, pomierzył długośc
    > szerokosc, przyjął że prostokat i podał 2 hektary. A teraz geodeta mierzy
    > dalmierzem i to co kiedyś miało 100 przyłożen po 2 metry ma teraz 192,78
    > metry, a to co miało 50 przyłożen ma teraz 95,34 mmetrów. I kiedyś taka
    > działka miała 2 ha a teraz ma 1,84 ha. I badz tu geodeta i tlumacz
    > ludziom....

    Tyczka, to dokładne urządzenie. U nas na szybkiego mapki robili na
    podstawie fotografii lotniczych. Od wojny był to teren rolniczy, więc nikt
    się nie przejmował mapkami. Ludzie miedze znali. Teraz miasto się rozrosło
    i doszło do tego miejsca i cuda wychodzą. Między innymi zaprojektowany na
    podstawie map zbiornik retencyjny wodociągów wypadł na podwórku
    gospodarstwa, choć wg mapy był na gminnej łące pod lasem.

  • 52. Data: 2010-01-26 16:27:55
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "fifty" napisał:
> [...]
    > metry, a to co miało 50 przyłożen ma teraz 95,34 mmetrów. I kiedyś taka
    > działka miała 2 ha a teraz ma 1,84 ha. I badz tu geodeta i tlumacz

    nie wiem jak mierzył, to nie mój interes żeby uczyć geodetuf pomiaruf,
    mniejsza o sprzęt jakim dyspomowali, jak dokonujesz jakiegokolwiek pomiaru
    towiesz z jaką dokłaadnością to robisz, tak więc jeśli kiedyś te hektary
    mierzyli z dokładnością dajmy na to 0.1h to błąd nie był większy niż 0.1,
    czy ten sam pomiar wykonasz teraz dalmierzem laserowym to w tej dokładności
    wynik będzie identyczny, czy myślisz że fszyscy są głupsi od gimnazjalisty
    żeby takie bzdury wciskać, albo podobne chistorie z biegającymi po polach
    wioskami i biednymi geoderami je ganiającymi i mierzącymi?:O)
    fakty są takie ze to normalne złodziejstwo urzędaskie na skalę krajową i
    tyle!:O(

  • 53. Data: 2010-01-26 18:26:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości

    W prostych żołnierskich słowach - część map w zasobie geodezyjnym z różnych
    powodów nie odzwierciedla stanu faktycznego i stąd są rozbieżności. Z mojej
    strony EOT, bo to sensu nie ma.

  • 54. Data: 2010-01-29 10:24:09
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Witam
    Podepnę się pod wątek bo temat podobny.
    Na stronie: http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/ zobaczyłem dużą
    rozbieżność miedzy granicą faktyczną, a tym co jest na tej mapce.
    Oczywiście na moją niekorzyść.
    Jest to działka którą żona dostała w spadku. Korzystamy z niej jako
    działka letniskowa, rzadko tam bywamy.
    Płot między działką naszą a sąsiada jest przy naszych zabudowaniach, a
    powinien być przy zabudowaniach sąsiada, w związku z tym straciliśmy
    około 7 arów!!
    Podatek jaki płacimy, wskazuje(powierzchnia działki) że płacimy również
    za teren użytkowany przez sąsiada!
    Położenie płota i użytkowanie naszej działki przez sąsiada trwa już od
    przeszło 30 lat, więc można śmiało mówić o zasiedzeniu czy to w złej czy
    w dobrej wierze.
    Jednak sąsiad nie wystąpił o zasiedzenie.
    Czy jeżeli teraz ja wystąpię o rozgraniczenie działki mam szanse
    odzyskać swój teren?
    Sąsiad nie jest majętny, słyszałem że przy wystąpieniu o zasiedzenie
    trzeba ponieść nie małe koszty - jakie są to koszty?
    Z sąsiadem nie rozmawiałem na ten temat, nie chciał bym wkładać kija w
    mrowisko do puki nie będę pewien że jestem w stanie odzyskać terenu.

    Sporny kawałek działki nie jest jakiś super atrakcyjny, obecnie stanowi
    wybieg dla drobiu, jest to skarpa z widokiem na obore:). Dla mnie byłby
    to o tyle dobre, że mógłbym obsadzić ten teren i pozbyć się niezbyt
    atrakcyjnych widoków.

    Jakie kroki powinienem poczynić aby odzyskać ten teren?
    Czy wiąże się to z jakimiś kosztami? Jakimi?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 55. Data: 2010-01-29 14:56:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał pisze:

    > Na stronie: http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/ zobaczyłem dużą
    > rozbieżność miedzy granicą faktyczną, a tym co jest na tej mapce.
    > Oczywiście na moją niekorzyść.

    Czemu oczywiście? Sąsiad też by powiedział o oczywistości ..?

    > Położenie płota i użytkowanie naszej działki przez sąsiada trwa już od
    > przeszło 30 lat, więc można śmiało mówić o zasiedzeniu czy to w złej czy
    > w dobrej wierze.

    To już nie jest cześć waszej działki ;)

    > Jednak sąsiad nie wystąpił o zasiedzenie.
    > Czy jeżeli teraz ja wystąpię o rozgraniczenie działki mam szanse
    > odzyskać swój teren?

    Raczej nie. W pierwszej kolejności sąd ustala stan prawny. A przez stan
    prawny należy rozumieć również stan wynikający z zasiedzenia.

    > Sąsiad nie jest majętny, słyszałem że przy wystąpieniu o zasiedzenie
    > trzeba ponieść nie małe koszty - jakie są to koszty?

    Opłata sądowa 2000 zł + wydatki.

    > Z sąsiadem nie rozmawiałem na ten temat, nie chciał bym wkładać kija w
    > mrowisko do puki nie będę pewien że jestem w stanie odzyskać terenu.

    Marne szanse masz, chyba że sąsiad to jakiś niekumaty.

    --
    @2009 Johnson