  • 31. Data: 2010-01-21 18:42:35
    Temat: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Posiadam mapę z lat 20. pokazującą prawidłowo powierzchnię wraz z
    > dokładnymi wymiarami działki.
    > W latach 60. sporządzono kolejną mapkę, tutaj po raz pierwszy pojawiły
    > się problemy, gdyż powierzchnia się nie zgadza.
    >
    > No to przyłożyć jedną mapkę do drugiej i znaleźć różnicę. Ale co do zasady
    > poprzez zaużywanie sąsiedzi raczej nabyli własność spornego terenu.

    ale co to są za mapki kture posiadasz? jeśli to są wyrysy to kturyś może być
    nieprawdziwy, mam znajoma ktura ma tszy wyrysy sfojej działki i każdy
    inny!:O) wszystkie rysowane przes geodetuf!!!:O)
    tszymaj się tej mapki gdzie wszystko się zgadza i są wymiary działek, niech
    na jej podstawie geodeta wyznaczy działkę (całą) i dla spokoju niech ci
    wstawi po rogach działki granitowe słupki geodezyjne (koszt coś 300zł od
    sztuki), ale jeśli sąsiad ci naruszył granicę to psądownie pociągniesz go o
    zwrot kosztów geodety i tych słupkuf, tak trzeba załatfiać sprawy z
    frajerami, nie można nic popuścić!:O)

  • 32. Data: 2010-01-21 18:45:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, Mark wrote:

    > Gosc wyraznie napisal ze ma dokument z konkretnymi granicami i chce te
    > granic *wyegzekwowac*.
    > Ma sobie ot tak, przy piwie, oddac z pol ara np, zmniejszajac wartosc
    > dzialki ? papier jst papier, i *jesli* niezgodnosc NIE wynikaz ewidentnego
    > bledu w dokumentacji to ja nie widze zadnego powodu zeby gosc mial sie z
    > sasiadem ukladac na oddanie mu jego, badz co badz, wlasnosci.

    Ale ten powód już ktoś podał.
    Zasiedzenie.
    Co gorsza - "w dobrej wierze" (poprzedni właściciele się nie szarpali,
    bo obie strony nie wiedziały o niezgodności, a sąsiad nawet jak wiedział,
    to po wizycie u adwokata się wyprze :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-01-21 19:03:40
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 16:03:10 +0100, Mark napisał(a):

    > Gosc wyraznie napisal ze ma dokument z konkretnymi granicami i chce te
    > granic *wyegzekwowac*./.../
    > Upeiera sie na znalezieniu tego co mu sie *prawnie* nalezy,
    > /.../nie zmienia to faktu ze nie odbywa sie to w sposob
    > ktory opisujesz - gmina miala *aktualne* mapki i juz.
    Ale bierzesz pod uwagę, że powierzchnia działek
    _może_ się zmienić?
    Przykład: odnowienie granic w obrebie ewidencyjnym.
    Przy pomiarach okazuje się, że trzeba w ciągu działek
    każdą zmniejszyć o 0,5m bo gdyby utrzymać że mają np.
    po 15m szerokości to granica obrębu ewidencyjnego
    wylądowałaby pośrodku sąsiedniej wsi.
    Stąd "ubywanie" powierzchni i kradzież ziemi
    przez Marsjan, jak tu jakiś wynalazek pisze.

    Pomiary geodezyjne NIE są bezwzględne i zawsze
    są obarczone błędem, są metody na ich kompensację
    jednak weź pod uwagę, że pomiary całych obrębów
    ostatnio robione były np. 30 lat temu.

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2010-01-21 19:39:12
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    > Bo mamy dwie różne mapki i nie wiemy, w jaki sposób doszło do zmian i któa
    > tak naprawdę jest dobra.

    ty to tak poważnie mówisz?:O)

    nie ma kilku mapek, nie ma kilku źródeł danych, nie ma kilku różnych ksiąg
    wieczystych, jest jedna mapa, z niej się odrysowuje wszystkieinne, trzeba
    zajrzeć do żródeł:O)

    skoro własciciele dysponują kilkoma różniącymi się wyrysami to jest wina
    partactfa i złodziejstfa geodetuf i ich trzeba pociagnąc za to do
    odpowiedzialności, bo to oni za to kasiore biorą i odpowiedzialność!!!!

  • 35. Data: 2010-01-21 19:44:35
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Problem w tym, że z informacji w tym wątku wynika, że ów stan z 1920 roku
    > naruszono przed 1970 rokiem. A mamy 2010.

    ja nic z wątku nie wyczytałem kiedy granice zostały naruszone, bo tego nie
    wiadomo, wiadomo jedynie jaka powinna być działka i że ją naruszono i
    geodeta powinien przywrucić stan pierwotny i tyle

  • 36. Data: 2010-01-21 19:45:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Co gorsza - "w dobrej wierze" (poprzedni właściciele się nie szarpali,
    > bo obie strony nie wiedziały o niezgodności, a sąsiad nawet jak wiedział,

    Po 30 tu latach, to chyba nawet się wypierać nie będzie musiał.

  • 37. Data: 2010-01-21 19:46:30
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    > I to podstawowy błąd, bo być może nie ma racji i stąd wynika problem, że
    > geodeta nie jest w stanie spełnić jego życzenia.

    ty to powinienes chyba jakiś kabaret otworzyć?:O)
    dokumenty nie mają racji? to kto ma racje, może goździkowa?:O)

  • 38. Data: 2010-01-21 19:48:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości

    > ty to powinienes chyba jakiś kabaret otworzyć?:O)
    > dokumenty nie mają racji? to kto ma racje, może goździkowa?:O)

    Skoro mamy przed sobą dwa dokumenty stwierdzające odmienne stany faktyczne,
    to co najmniej nieostrożnym bylo by pozostawanie na stanowisku, że obydwa
    stwierdzają prawidłowy stan faktyczny.

  • 39. Data: 2010-01-21 19:49:20
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "poreba" napisał:
> [...]
    > wylądowałaby pośrodku sąsiedniej wsi.
    > Stąd "ubywanie" powierzchni i kradzież ziemi
    > przez Marsjan, jak tu jakiś wynalazek pisze.

    ty też kabaret zakłądasz?:O)
    że co, wsie się same przesuwają i geodeci działki zmniejszają żeby zanimi
    gonić?:O)

  • 40. Data: 2010-01-21 20:06:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > partactfa i złodziejstfa geodetuf i ich trzeba pociagnąc za to do
    > odpowiedzialności, bo to oni za to kasiore biorą i odpowiedzialność!!!!

    I jak od lat 70-tych sąsiad używa spornego kawałka, to Twoim zdaniem na
    podstawie tych map uda się przesunąć granicę?